جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۷۶۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
خبرنگار شبکه پرس تي وي که در جريان حمله سربازان رژيم صهيونيستي به کاروان آزادي دستگير و سپس ازاد شد، گفت: صهيونيستها جنازه تعدادي ازشهداي اين تهاجم را از روي عرشه کشتي به دريا انداختند.

حسن غني خبرنگار اسکاتلندي شبکه پرس تي وي در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزي خبر درباره نحوه حمله صهيونيستها به کاروان آزادي گفت: زماني که اين کاروان حرکت خود را به سمت غزه آغاز کرد صهيونيستها اعلام کردند فاصله اي که کشتيها تا ساحل بايد رعايت کنند از 20 مايل به 60 مايل افزايش يافته است اما در زمان حمله آنان، فاصله کشتيها تا ساحل حدود 75 مايل بود. وي گفت: در ساعت چهار صبح صهيونيستها حمله خود را آغاز کردند و قصد داشتند وارد کشتي شوند که برخي از افراد روي عرشه با استفاده از شيلنگهاي آب مانع ورود انان به کشتي شدند. غني افزود: صهيونيستها سپس از طريق بالگرد بر روي سقف کشتي فرود امدند و در ابتدا يکي از سرنشينان کشتي را که به خبرنگاران براي ارسال خبرهايشان کمک مي کرد،به شهادت رساندند. وي گفت: اين فرد در حال عکس گرفتن از يک کماندوي اسرائيلي بود که قصد داشت وارد کشتي شود که تيري به وسط پيشاني وي اصابت کرد. خبرنگار پرس تي وي افزود: اين اقدام نشان داد که صهيونيستها با دقت هدف گيري کردند و اقدام انان عمل دفاعي نبود. وي گفت:‌ ساکنان کشتي براي اينکه قتل عامي صورت نگيرد تسليم صهيونيستها شدند اما صهيونيستها تا حدود سه ساعت از دادن دارو و لوازم پزشکي براي درمان زخميها خودداري کردند. غني افزود: صهيونيستها مانند حيوان با ما برخورد کردند و همه وسايل ما مانند تلفن همراه و لب تاپ را گرفتند و پس ندادند. وي گفت:‌ صهيونيستها بعد از خارج کردن ساکنان کشتي آنان را به زندانهاي مختلف منتقل کردند و من نيز به زنداني در نزديکي شهر اشکلان منتقل شدم. غني افزود: آنان سپس برگه هايي به ما دادند که آن را امضا کنيم و برخي از افراد به دليل خستگي و نداشتن قدرت تجزيه و تحليل ان را امضا کردند. وي گفت: در اين برگه ها تقاضاي ديپورت شدن درج شده بود در حاليکه هيچ يک از سرنشينان کشتي قصد ورود به خاک سرزمينهاي اشغالي را نداشتند. غني افزود:‌صهيونيستها به علت انعکاس گسترده اين رويداد در سرتاسر دنيا مي خواستند هر چه زودتر به اين آبروريزي خاتمه دهند. خبرنگار پرس تي وي گفت:آنان سپس ما را به فرودگاه منتقل کردند و سه هواپيماي ترکي ما را به ترکيه منتقل کرد و صدها هزار نفر در ترکيه از ما مانند قهرمان استقبال کردند.

خبرنگار پرس تي وي از جمله خبرنگاراني بود که به همراه تعدادي ديگر از خبرنگاران، کاروان آزادي را همراهي و درباره اخبار اين کاروان اطلاع رساني مي کرد.

کاروان آزادي چند روز پيش مورد حمله وحشيانه صهيونيستها قرار گرفت و تعدادي از سرنشينان اين کشتي به دست صهيونيستها به شهادت رسيدند و تعدادي نيز مفقودالاثر هستند.

نظر شما