جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۴
کد خبر: ۱۷۷۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۲
قاليباف در ديدار با مديران سازمان بازرسي شهرداري :
شهردار تهران با اشاره به دنبال دو هدف اصلي هوشمند سازي و کوچک سازي در شهرداري تهران خاطر نشان کرد : دست يابي به اين دو هدف را به طور موازي و همزمان پيگيري مي‌کنيم و بايد بدانيم بر اين اساس ‌نظام فرآيند تصميم‌گيري و رويکرد به موضوعات را تغيير دهيم .

به گزارش شهر ، دکتر محمد باقر قاليباف در ديدار با رييس و معاونان سازمان بازرسي شهرداري تهران ، ضمن تجليل از فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين سازمان با بيان اين‌که فلسفه وجودي هر دستگاه و سازماني نقطه اساسي و محور فعاليت‌هاي آن سازمان است ، گفت : هر سازمان و يا مجموعه‌اي چنانچه فلسفه وجودي خود را مورد شناسايي قرار ندهد در تداوم حرکت‌هاي خود از اهداف سازماني دور مي‌شود .


وي با تاکيد بر تنظيم محورهاي اصلي در سازمان بازرسي گفت : براي تبيين فلسفه وجودي بايد محورهاي اساسي سازمان تنظيم و اعلام شود .


قاليباف در ادامه ماهيت کار را رکن اساسي همه امور دانست و از مسئولان سازمان بازرسي خواست که در ماموريت‌ها و وظايف محوله به روي ماهيت کارها و فرآيندهاي تصميم‌گيري متمرکز شوند .


وي در عين حال تصريح کرد : چنانچه بتوانيم فرآيند تصميم گيري‌ها و ماهيت کارها را مورد بررسي و کارشناسي دقيق قرار دهيم ، اتفاقات بزرگ و خوبي را در شهرداري شاهد خواهيم بود .


شهردار تهران در ادامه با اشاره به دو هدف اساسي در شهرداري تهران خاطر نشان کرد : ما در شهرداري تهران دو هدف اصلي "هوشمند سازي" و "کوچک سازي" را دنبال کرده و دست يابي به اين دو هدف را به طور موازي و همزمان پيگيري مي کنيم و بايد بدانيم بر اين اساس نظام فرآيند تصميم گيري و رويکرد به موضوعات را تغيير دهيم .


همچنين در اين ديدار رئيس سازمان بازرسي شهرداري ضمن ارائه گزارشي مختصر از فعاليت‌ها و رويکرد هاي اين سازمان گفت : همه معاونان و مديران اين سازمان که داراي سوابق اجرايي و تخصصي خوبي در حوزه‌هاي کاري خود هستند وجود برنامه‌هاي مديريت شهري را يک فرصت براي مردم شهر و غنيمتي براي عمران و آباداني پايتخت دانسته و تمام تلاش و کوشش خود را به کار بسته‌اند تا به تدابير و برنامه‌هاي ابلاغي در کوتاه‌ترين زمان ممکن و به نحو صحيح و دقيق جامه عمل بپوشانند .


محمد احسان کاظم نيا تصريح کرد : هم اينک به محض اعلام هر تدبير يا طرح و برنامه از سوي شهردار تهران و يا ارکان اجرايي ، يک فصل کاري با تمام لوازم و جوانب آن در سازمان بازرسي شهرداري گشوده مي‌شود .


وي با توجه به اهميت و اولويت تدابير شهردار تهران افزود : سازمان بازرسي بر اين اعتقاد است که هر تدبير و يا سياست ابلاغي هنگامي به هدف مي‌رسد که بي‌درنگ ، برنامه‌ها و ساز و کار اجرايي و نظارتي آن فراهم شود ، از اين رو همه معاونت‌هاي سازمان بازرسي همراه و همگام با معاونت‌هاي تخصصي شهرداري تهران در اين مسير حرکت مي‌کنند .


کاظم نيا ادامه داد : به عنوان مثال در حوزه کيفيت پروژه‌هاي عمراني ، تيم‌هاي سازمان به طور مستمر گزارش‌هاي هفتگي از پروژه‌هاي عمراني را دنبال مي‌کنند ؛ موضوع دفاتر خدمات الکترونيک يکي از وظايف معاونت شهرسازي بازرسي است ، همچنين در موضوعات اجتماعي مانند مدير محله دستور العمل صادره در اين خصوص تبديل به چارت و نمودار شده و 32 مرحله اجرايي براي نظارت و تسريع در مراحل اجرايي ، تدوين و به مديران بازرسي مناطق ابلاغ شده است .


رئيس سازمان بازرسي با تاکيد بر رويه تعامل و همکاري با همه مديران دلسوز شهرداري تهران گفت : شعار محوري ما در سازمان تحقق سريع ، صحيح و دقيق تدابير شهردار تهران و معاونان و مديران شهرداري است و چنانچه برخورد سلبي و يا قهري در اين مسير رخ مي دهد ناشي از ناکارآمدي و يا ناتواني بخش ها و يا افرادي است که در تحقق برنامه‌ها و اهداف شهرداري ممانعت ايجاد مي‌کنند .


وي افزود : خوشبختانه با اين نگاه جديد در بيشتر حوزه‌هاي تخصصي علاوه بر انجام امور و وظايف ذاتي مديران و معاونان سازمان بازرسي ، طرف مشورت قرار مي‌گيرند و احساس مي‌شود مجموعه با نگاه جديد ، سازمان بازرسي را پذيرفته است .


کاظم نيا ، فقدان پذيرش نگاه نظارتي را در بعضي از بخش‌ها يکي از موانع کار دانست و افزود : ورود در مباحث و ماموريت‌هاي محوله در برخي از موارد در همان نقطه شروع بررسي و قبل ازهر گونه کارشناسي و يا ارائه هرگونه تحليل نهايي با مقاومت‌هايي روبرو مي‌شود که با تغيير رويکردهاي سازمان بازرسي تا حدود زيادي اين مسائل مرتفع شده است .


رئيس سازمان بازرسي در ادامه ضمن قدرداني از دکتر قاليباف در توجه به موضوعات کاري اين سازمان اظهار اميدواري کرد که در سايه رهنمودهاي شهردار تهران ، سازمان بتواند بيشتر از گذشته در انجام وظايف محوله کوشا بوده و در دستيابي شهرداري تهران به اهداف عالي تاثير گذار باشد .


نظر شما