جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۷۸۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۷
مستمري 32 هزار توماني معلولان فقط به هشت درصد از جمعيت 3 ميليوني معلولان پرداخت مي شود كه معادل 2 روز زندگي و 3 كيلو گوشت است.

به گزارش " شهر " علي همت محمود نژاد مديرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اعلام اين نكته كه در حال حاضر مستمري معلولان 32 هزار تومان است افزود: اين مستمري هر دو ماه يکبار به آنان پرداخت مي شود و به هيچ وجه نمي توان از آن به عنوان مستمري نام برد.

 

وي افزود: مستمري 32 هزار توماني معلولان فقط به 240 هزار نفر از جمعيت سه ميليوني معلولان پرداخت مي شود که اين تعداد تنها هشت درصد معلولان را شامل مي شود.

 

مديرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان تصريح كرد: اين در حالي است كه نرخ بيكاري بين معلولان كشور 40 درصد گزارش شده است.

وي با اشاره به مشكلات معلولان كشور اظهار داشت: متاسفانه تاکنون هيچ گونه خلاقيتي در خدمات رساني به معلولان ديده نشده و برنامه ريزي هاي وزارت رفاه نيز نتوانسته گرهي از مشکلات آنان بردارد تا جائيكه مستمري معلولان هر ماه فقط معادل خريد 2 کيلو گوشت است.

 

محمود نژاد با اعلام اينكه بيش از 12 هزار دانشجوي معلول در دانشگاههاي كشور مشغول به تحصيل مي باشند كه بين 50 تا 100 درصد شهريه اين دانشجويان را دولت پرداخت مي كند گفت: با توجه به شرايط جسمي اين دانشجويان متاسفانه در بيشتر دانشگاهها و مراكز آموزشي امكانات رفاهي و رمپ هاي ويژه معلولان ايجاد نشده است كه اين امر از مهمترين مشكلات و سدهاي پيش روي پيشرفت دانشجويان معلول است.

 

مديرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان اعلام كرد: با توجه به مفاد قانون كنوانسيون حمايت از حقوق معلولان هم اكنون 350 هزار كارت مكمل براي معلولان صادر شده كه حتي اين رقم نيز نمي تواند پاسخگوي بخشي از نياز معلولان به امكانات پزشكي و توانبخشي باشد.

 

نظر شما