جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۷۹۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
جعفري در حاشيه افتتاح پروژه هايدروسيدينگ در ميدان آزادي:
شهردار منطقه 9 در حاشيه افتتاح پروژه هايدروسيدينگ (کاشت چمن به شيوه نوين جهان)، در اين بخش از پايتخت، شهر تهران را نيازمند برخورداري از مديريتي مبتني بر نگاه توسعه يافتگي و بکارگيري مديريت سيستمي خواند و تنها ابزار نيل به اين هدف را بهره گيري از دانش روز دنيا دانست.

به گزارش شهر  به نقل ازروابط عمومي شهرداري منطقه 9، مهندس عليرضا جعفري در ادامه به تسري يافتن چنين نگاهي در تمام ابعاد فعاليتي شهرداري اين منطقه اشاره کرد و از آغاز به کار روش هايدروسيدينگ به عنوان شاهد مثالي در اين زمينه در کنار ديگر اقدام هايي نظير استفاده از فناوري نانو در احداث نمازخانه‌هاي منطقه، احداث فضاهاي سبز سه بعدي و عمودي، تبديل تمام زباله‌هاي مجتمع 300 واحدي شهيد ستاري به کود کمپوست، تهيه سند توسعه محلات، دنبال کردن سند چشم انداز 1404 و... سخن به ميان آورد.

وي تصريح کرد: منويات مقام معظم رهبري در زمينه  متخلق شدن به همت مضاعف و کار مضاعف به معناي کمي کردن امور نيست بلکه حکايت از کيفي شدن و افزايش اثربخشي و بهره‌وري در آن دارد و براي نيل به آن مي‌بايست به نگاه مبتني بر توسعه يافتگي مسلح شويم.

جعفري تقارن افتتاح اين پروژه با هفته  محيط زيست را برداشتن گامي موثر در اين زمينه در منطقه دانست، چرا که بي نياز شدن از بکارگيري کود دامي، فراهم آوردن شرايط بسيار مناسب در زمينه ايجاد فضاي سبز در مکان‌ها و شرايط جوي که پيش از اين امکان رويش در آن وجود نداشت (هواي باراني، شيب هاي نزديک به 90 درجه و...)، کاهش تعداد نيروي انساني مورد نياز، بالا بردن سرعت کاشت چمن، و... از جمله محاسن اين روش است که به بهبود محيط زيست پيراموني شهروندان نيز کمک مي کند.

اين گزارش حاکي است هايدرو سيدينگ شامل اسپري مخلوطي از بذر، پالچ، هيدروژل‌، کودهاي استاتر، الياف محافظ و ديگر افزودني‌ها است که سرعت چمن‌کاري را افزايش و نيروي کار مورد نياز را به طور چشمگيري کاهش مي دهد،چمن‌کاري در سطوح شيب‌دار با زاويه نزديک به قائمه را فراهم کرده و سرسبزي که با روش هايدروسيدينگ توليد مي‌شود نسبت به شيوه‌هاي سنتي کاشت چمن، از يکنواختي، زيبايي و همگني سطوح برخوردار است. ضمن اين که در روش هايدروسيدينگ، سرعت رويش گياه افزايش يافته و زمين باير پيش از چمن‌کاري به دليل پخش رنگدانه سبز موجود در مخلوط پالچ، زيبايي چشن‌نوازي براي عابران ايجاد مي‌کند.

صحبت‌هاي مهندس علي رضا علي بخشي،رييس اداره فضاي سبز منطقه، افتتاح پروژه و... ديگر بخش‌هاي اين مراسم را تشکيل مي داد.

نظر شما