جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۵
کد خبر: ۱۸۱۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۷
اسراييلي ها براي حمله به ايران تا کنون مانورهاي زيادي برگزار کرده اند . آنها مي خواهند مطمئن شوند عمليات هوايي آنها عليه تاسيسات هسته اي ايران موفق خواهد بود و هيچ هواپيمايي سرنگون نخواهد شد . تمامي اين اقدامات و مانورهاي اسراييل با موافقت و اطلاع آمريکا انجام مي شود.

روزنامه تايمز چاپ بريتانيا روز شنبه ( 22 خرداد) با انتشار گزارشي ادعا کرد که مقامات عربستان سعودي به اسراييل اجازه داده اند که براي حمله به ايران از بخشي از حريم هوايي اين کشور استفاده کند .

 

به گزارش عصر ايران، اين روزنامه بريتانيايي به نقل از يک منبع آگاه نظامي آمريکا در منطقه نوشت : "  عربستان سعودي يک کريدور هوايي ويژه در شمال اين کشور را بدين منظور در اختيار اسراييل قرار داده است ."

 

اين روزنامه در ادامه مي نويسد که اسراييل حالا براي حمله به ايران علاوه بر عربستان نياز به يک مسير هوايي ديگر دارد .

 

اين مقام آمريکايي به روزنامه تايمز گفت : " اسراييلي ها براي حمله به ايران تا کنون مانورهاي زيادي برگزار کرده اند . آنها مي خواهند مطمئن شوند که عمليات هوايي آنها عليه تاسيسات هسته اي ايران موفق خواهد بود و هيچ هواپيمايي سرنگون نخواهد شد . تمامي اين اقدامات و مانورهاي اسراييل با موافقت و اطلاع آمريکا انجام مي شود. "

 

تايمز در ادامه به نقل از يک منبع دولتي در عربستان که نخواسته است نامش فاش شود مي نويسد : " عربستان و اسراييل هر دو دغدغه و نگراني هاي مشترکي درباره فعاليت هاي هسته اي ايران دارند و همه اين را مي دانند . رياض در صورتي که اسراييل قصد حمله به ايران را داشته باشد اين مسير هوايي را در اختيار قرار خواهد داد ."

 

اين روزنامه در ادامه 4 هدف اصلي و اوليه  اسراييل براي حمله به ايران را تاسيسات غني سازي نطنز و قم ، راکتور آب سنگين اراک و تاسيسات بازفراوري اورانيوم در اصفهان مي داند .

 

تايمز مي نويسد دومين اولويت اسراييل نابودي نيروگاه هسته اي در بوشهر خواهد بود . با اين حال اين روزنامه مي افزايد که اسراييل براي حمله به ايران مشکلات زيادي در پيش رو دارد نخست آنکه اسراييل بايد مجهز به هواپيماهايي باشد که قادر باشد 2250 کيلومتر مسافت را پيموده و بعد از انجام عمليات برگردد . دوم اينکه اسراييل بايد کريدورهاي هوايي امني را از فراز عراق ، عربستان و اردن براي اين منظور در اختيار داشته باشد .

 

تايمز مي نويسد که در زمان نخست وزيري  ايهود اولمرت ، رژيم اسراييل براي حمله به ايران و اجازه گرفتن از مقامات عربستاني براي در اختيار قرار دادن يک کريدور هوايي با مقامات اين کشور ديدار و رايزني کرده بود . 

نظر شما