جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۸۱۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
محسن مومني در ديدار با جمعي از اعضاي تشکل‌هاي اسلامي دارالقرآن و فاطمه زهرا (س) استانبول گفت: انسان‌هاي انقلابي دنيا امام خميني (ره) را الگوي خود قرار داده‌اند و ما در پي شناساندن هر چه بيشتر اين تفکر به همه جهان هستيم.

به گزارش شهر و به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، ريئس حوزه هنري در ديدار با هيئت ترکيه‌اي بازديدکننده از حوزه که براي شرکت در مراسم بيست و يکمين سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در ايران حضور دارند، ضمن ابزار خشنودي و سپاسگزاري از حضور همدلانه آنها در اين مراسم گفت: به گفته پيامبر بزرگوار اسلام «در زندگي شما گاهي نسيم‌هاي بهشتي مي‌وزد، غافل نباشيد و خودتان را در مسير اين ورزش‌ها قرار دهيد» من فکر مي‌کنم در روزگار آخرالزماني ما اين نسيم‌هاي بهشتي بسيار مشهود است، بايد حواسمان جمع باشد و از آن بهره ببريم.

وي افزود: مسلمانان جهان در عصر ما بيدار شده‌اند و اين يکي از مصاديق نسيم‌هاي بهشتي است و من موسس و موجد اين تفکر انقلابي را که باعث بيداري جهان شده امام خميني (ره) مي‌دانم. او هديه‌اي از آسمان براي روزگار ماست و اگر ايشان نبودند ما تا اين اندازه قادر به فهم پيامبر اسلام (ص) نبوديم.

مومني با تاکيد بر بشارت سوره مائده درباره ظهور ملتي که ويژگي کفرستيز و به تعبيري انقلابي دارد، اضافه کرد: امام خميني (ره) نمونه چنين انساني بود که در برابر قدرتمندان مي‌ايستاد و در صحبت‌هايش آنها را به هيچ مي‌گرفت و چنان محکم بود که آنها را به هراس مي‌انداخت. در حالي که در برابر سخنان مادر يک شهيد، به گريه مي‌افتاد.

رئيس حوزه هنري ضمن نقل خاطره‌اي از مقام معظم رهبري درباره ويژگي‌هاي متواضعانه امام (ره) در برابر خانواده شهدا، وظيفه حوزه هنري را اشاعه اين تفکر دانست و تصريح کرد: حوزه هنري به دنبال شناساندن هر چه بيشتر تفکر امام (ره) به جهان در قالب ادبيات و هنرهايي چون سينما، تئاتر، موسيقي، نقاشي و... است و اگر مردم دنيا امام (ره) را بهتر بشناسند وضعيت گونه ديگري خواهد شد.

وي ادامه داد: همانطور که مي‌بينيد امروز شاهد واکنش دنيا در برابر محاصره مردم غزه هستيم، در حالي که در گذشته اتفاقات تلخ‌تري در آن منطقه روي مي‌داد اما چندان واکنشي ديده نمي‌شد و اين حاصل حرکتي است که امام (ره) آن را آغاز کرده است.

اين نويسنده ادبيات مقاومت با ابزار خشنودي از جهاد مردم ترکيه در اعزام کاروان آزادي به قصد شکست حصر غزه، آينده اسلام را در ترکيه خوشبينانه دانست و افزود: من در سفر به خانه خدا و گفتگو با مسلمانان ترکيه، اندونزي و مالزي به اين نتيجه رسيدم که آگاهي و حرکت انقلابي آنان، همان نسيم‌هاي بهشتي است که وزيدن گرفته و با قراردادن خود در مسير اين نسيم‌ها باعث سربلندي و نجات مسلمانان جهان در برابر  زورگويان دنيا خواهند شد.

هيئت ترکيه‌اي روز چهارشنبه 19 خرداد از حوزه هنري و نمايشگاهها و نگارخانه‌هاي مختلف اين مجموعه بازديد کرد. اين گروه هدف خود را از شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) ايجاد همدلي بيشتر بين دو ملت مسلمان ايران و ترکيه دانستند و آرزو کردند روزي قدس شريف به رهبري امام خامنه‌اي آزاد شود و همه ما پشت سرايشان در قدس نماز جماعت برپا کنيم.

نظر شما