جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۸۸۶۴
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
رييس آموزش و پرورش شهر تهران اعلام كرد:
رييس آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اينكه مدارس حق دريافت هيچ وجهي حتي دريافت اعانات را ندارند گفت: صدور كارنامه و ثبت‌نام بدون دريافت هيچگونه مبلغي انجام مي شود به استثناي وجوه بيمه، كتب درسي، طرح سنجش نوآموزان و شناسنامه سلامت.

زكريا يازرلو در گفتگو با خبرنگار شهر اظهار داشت : مديران فهيم مدارس شهر تهران با اصراري كه به رعايت مقررات دارند در بحث ثبت نام و اهداي كارنامه مجاز نيستند هيچ وجهي را تحت هيچ عنواني حتي دريافت اعانات از سوي خانواده ها بپذيرند. زكريا يازرلو يادآور شد: مجموعه مديران فهيم شهر تهران با وجود همه كاستي ها كه در بخش هاي مختلف با آن مواجه هستند اما مصمم هستند كه هيچ زحمتي براي مردم به وجود نيايد و خدمت رساني به آنها در شرايط مطلوب صورت پذيرد. در اين راستا صدور كارنامه و ثبت‌نام بدون دريافت هيچگونه مبلغي انجام مي شود به استثناي وجوه بيمه، كتب درسي، طرح سنجش نوآموزان و شناسنامه سلامت نبايد وجهي دريافت شود.

وي در ادامه گفت: اولويت ثبت‌نام در همه مدارس دولتي به ويژه مدارس هيات امنايي فرزندان فرهنگيان خواهد بود و همه آنها در تمام مدارس اعم از هيات امنايي، شاهد، نمونه دولتي و تيزهوشان (پس از پذيرش در آزمون هاي آن مدرسه) به صورت رايگان ثبت نام خواهند شد، البته چنانچه ثبت نام فرزندان فرهنگي در مدارس نمونه دولتي، سمپاد، شاهد، هيأت امنايي به بيش از 20 درصد مجموع دانش آموزان تعلق بگيرد، ما به التفاوت شهريه، تامين و به حساب مدارس مذكور، واريز مي شود.

برگزاري كلاس هاي تقويتي اجباري در مدارس و گرفتن وجه غير قانوني است
رييس آموزش و پرورش شهر تهران تصريح كرد: مدارس به هيچ وجه مجاز نيستند تحت عنوان كلاس هاي اجباري تقويتي از خانواده ها وجهي را دريافت كنند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه 1820 گزارش دهند. وي افزود: سامانه 1820 به صورت شبانه روزي در خدمت شهروندان است. از ساعت 8 صبح تا 8 شب پاسخگويي به صورت مستقيم توسط اپراتورها انجام مي پذيرد و در خارج از اين ساعت شكايات مردمي در بخش صندوق پيام ها ضبط مي شود تا در اولين فرصت به آن پاسخ داده شود.


پوشش شاگردان تغيير نمي كند
يازرلو درخصوص پوشش دانش آموزان گفت: پوشش دانش آموزان همچون سال گذشته استمرار دارد و مدارس مجاز نيستند زحمت مجددي براي خانواده ها فراهم كنند. وي عنوان كرد: ثبت نام كلاس اولي ها از اول تيرماه و ديگر پايه ها از 15 تيرماه آغاز مي شود.

نظر شما