جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۸۸۹۱
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۶
شهرداري تهران پروژه بازسازي بزرگراه شهيد بابايي را كه انتظار مي‌رفت 9 ميليارد تومان هزينه شود با راه‌كارهاي خاص به هفت ميليارد تومان كاهش داد.

به گزارش خبرنگار«شهر» مازيار حسيني، معاون فني عمراني شهردار تهران در آيين اتمام پروژه بهسازي، بازسازي و ساماندهي بزرگراه شهيد بابايي زمان آغاز پروژه را اسفند 88 دانست و گفت: به دستور شهردار سه محور اصلي چمران، شريعتي و بابايي هم‌زمان آغاز شد.


به گفته حسيني در مسير پروژه‌هاي جهادي نوروز 89 سختي‌هاي كار بسيار زياد بود اما دلگرمي حضور مديري جهادي و باتجربه كه در شرايط سخت‌تر و پيچيده‌تر مديريت برتر داشته، ما را اميدوارمي‌كرد.


وي مدت زمان بهسازي و بازسازي بزرگراه شهيد بابايي را سه ماه دانست و گفت: پروژه 18 ارديبهشت تمام مي‌شد اما به علت بارندگي‌ها كار يك هفته به تعويق افتاد.


معاون فني عمراني شهردار تهران مسير به‌سازي شده در بزرگراه را 13 كيلومتر دانست و گفت: اين مسير شامل مسير رفت و برگشت حد فاصل نوبنياد تا دانشگاه امام حسين(ع) مي‌شود.


حسيني از بهره‌مندي اين پروژه از تكنولوژي آسفالت sami , sam خبر داد و گفت: برخلاف تصور عمومي كه فكر مي‌كنند در مدت زمان كوتاه و استفاده از تكنولوژي‌هاي پيشرفته هزينه كار بالامي‌رود، هزينه اين پروژه دو ميليارد كمتر از رقم پيش بيني شده تمام شد.


به گفته وي پيش بيني براي پايان كار 9 ميليارد تومان بود در حالي كه رقم نهايي پروژه هفت ميليارد تومان است.



معاون فني عمراني شهرداري تهران دليل كاهش هزينه‌هاي پروژه‌هاي اين چنيني را برنامه‌ريزي‌هاي خاص دانست و گفت: به عنوان مثال ازخاك‌هاي جمع‌آوري شده تپه‌اي درست كرديم و با سبزه و گل زيباسازي شد.



وي افزود: براي اين پروژه از كارخانه‌هاي نزديك اسفالت و سنگ استفاده شد و حتي كارخانه‌اي نيز در همين بزرگراه جانمايي شد.  

نظر شما