جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۹۲۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
وزير بهداشت در نامه‌اي از رييس‌جمهور درخواست تخصيص كامل اعتبارات صندوق‌هاي رفاه دانشجويي را داشته‌اند كه اين درخواست با موافقت رييس جمهور در حال پيگيري است.

به گزارش "شهر" به نقل از وزارت بهداشت، دكتر فرهاد جعفري، رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارت بهداشت، با اعلام اين خبر گفت: كل اعتبار صندوق‌هاي رفاه دانشجويي وزارتخانه‌هاي بهداشت و علوم و دانشگاه آزاد در سال جاري 2 هزار و 500 ميليارد ريال بود كه در جريان تصويب بودجه در مجلس تامين هزار ميليارد ريال آن منوط به تحقق درآمدهاي دولت و تاييد معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري شد.

 

وي افزود: در همين رابطه نامه‌اي از سوي وزير محترم بهداشت به رييس جمهور محترم براي تأمين كامل اعتبار صندوق‌هاي رفاه دانشجويي ارسال شد كه رييس جمهور محترم دستور پيگيري داده‌اند و اين نامه در حال پيگيري است.

 

جعفري درخصوص سهم هريك از دستگاه‌ها از اين اعتبار اظهار كرد: سهميه هر دستگاه با توجه به آمار تعداد دانشجويان ‌آنها در اختيارشان قرار مي‌گيرد ولي بايد توجه داشت دانشجويان هيچ‌كدام از اين دستگاه‌ها به اندازه دانشجويان پزشكي شهريه نمي‌پردازند، بنابراين از دولت خواسته‌ايم علاوه بر تعداد دانشجو ميزان شهريه پرداختي را هم براي اختصاص اعتبار به صندوق رفاه وزارت بهداشت در نظر بگيرند.

 

وي با اعلام اين كه يك دانشجوي پزشكي در واحدهاي بين‌المللي 5 تا 10 ميليون تومان شهريه در هر ترم مي‌پردازد، گفت: اين ميزان شهريه در هيچ دانشگاه ديگري وجود ندارد، از اين رو براي نخستين بار از سال 88 تدابيري اتخاذ شد كه وام شهريه صندوق رفاه به اين گروه از دانشجويان هم اختصاص يابد.

 

جعفري با اشاره به نوسان تخصيص اعتبار به صندوق رفاه دانشجويان وزارت بهداشت در سه سال اخير گفت: سال 87 اعتبار اين صندوق 50 ميليارد ريال بود اما سال گذشته اين رقم به 7 ميليارد ريال كاهش يافت و منجر به مشكلات زيادي براي پرداخت وام در اين وزارتخانه شد.

به گفته وي، خوشبختانه امسال با تلاش وزير بهداشت و معاون دانشجويي و فرهنگي، اعتبار اين صندوق كه از فروردين ماه سال جاري در اختيارمان قرا گرفت به 35 ميليارد ريال رسيد كه هم‌اكنون كل آن بين دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور توزيع شده است.

 

گفتني است: صندوق رفاه دانشجويان وزارت بهداشت در سال جاري 200 ميليون ريال وام شهريه به دانشجويان پزشكي اعطا مي‌كند كه اين وام به ميزان 50 ميليون ريال در 4 نوبت توسط اين دانشجويان قابل دريافت است.

نظر شما