جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۹۲۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۱
شناسايي، مرمت و معرفي بافت و بناهاي تاريخي منطقه 12 از اولويت‌هاي مديريت بافت تاريخي شهرداري منطقه 12 است.

سيد محمد علي محمدي مدير بافت تاريخي منطقه 12 در گفت و گو با خبرنگار «شهر» ضمن بيان اين مطلب گفت: منطقه 12 از تاريخي‌ترين مناطق شهر تهران است كه تا حدودي توانسته همچنان اصالت خود را حفظ كند. بنابراين هم‌اكنون ما وظيفه داريم كه براي نسل‌هاي آينده اين هويت را نگه داريم.

 

وي افزود: در همين راستا مديريت بافت تاريخي منطقه اقدامات گسترده‌اي را براي تملك و يا مرمت گذرها،‌نما و منظر شهري و يا خانه‌هاي تاريخي اين محدوده انجام داده است.

 

محمدي به ساماندهي بازار تهران و خيابان‌هاي اطراف آن اشاره كرد و گفت: به عنوان مثال هم‌اكنون شهرداري منطقه با كمك اهالي و ميراث فرهنگي در حال ساماندهي خيابان‌هاي خيام، سبزه ميدان و خيابان 15 خرداد است.

 

اين مقام مسوول در شهرداري منطقه همچنين به اقدامات فرهنگي براي احياي بافت اشاره كرد و توضيح داد كه تنها مرمت يك بنا كافي نبوده و بايد زندگي در بافت جريان پيدا كند. به همين منظور همزمان با آغاز فصل تابستان‌‌ فعاليت‌هاي فرهنگي و تفريحي هچون برگزاري تورهاي بازديد از بافت و خانه‌هاي تاريخي براي شهروندان  برگزار مي‌كنيم.

 

به گفته مدير بافت تاريخي شهرداري منطقه 12 شهروندان در اين تورها از تخفيف 50 درصدي،‌بيمه،‌بسته‌هاي پذيرايي و بروشور برخوردار شده و همزمان با گذرهاي تاريخ و اديان،‌تاريخ و تجارت،‌تاريخ و زيارت،‌تاريخ و شهر، تاريخ و فرهنگ آشنا مي‌شوند.

 

 محمدي تصريح كرد: همچنين شهروندان منطقه 12 همزمان مي‌توانند در قالب‌ تورهاي گردشگري كه  برايشان تعريف كرده‌ايم با تاريخ شهر تهران در قالب بازديد از كاخ‌موزه سعدآباد،‌نياوران، موزه فرش،‌موزه هنرهاي معاصر و ... آشنا شوند. ضمن آنكه قرار است اين تورها در طول ايام سال ادامه پيدا كرده و مختص فصل تابستان نباشد.

 

نظر شما