جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۵
کد خبر: ۱۹۷۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵
كتاب «درنگ» درباره زندگي ادبي و هنري «علي باباچاهي» و زير نظر «محمد لوطيج» منتشر شد.

«علي باباچاهي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به انتشار آثار خود در سال 89 گفت: كتاب «درنگ» زير نظر «محمد لوطيج» از سوي مركز تحقيقات نظري اصفهان به تازگي منتشر شد. در اين كتاب «سيمين بهبهاني»، «محمدعلي سپانلو»، «عبدالعلي دستغيب» و تعداد ديگري از شاعران و منتقدان مطالبي را درباره بنده اظهار كرده‌اند. اين كتاب شامل يك سال‌شمار، يك مصاحبه، 10 شعر و ترجمه سه شعر به زبان انگليسي است.


وي افزود: «اين هم يك شوخي بود» كتابي دوزبانه (فارسي و انگليسي) است كه شعرهاي من توسط «سعيد سعيدپور» ترجمه شده است و توسط انتشارات ويستار منتشر مي‌شود.


باباچاهي از انتشار كتاب «فقط از پريان دريايي زخم زبان نمي‌خورد» خبر داد و اظهار داشت: اين كتاب 53 قطعه از آخرين سروده‌هايم را شامل مي‌شود و همچنين متن دو مصاحبه كه مدت‌ها قبل با من انجام و در مطبوعات چاپ شده بود شامل ديدگاه من درباره وضعيت شعر امروز ايران در انتهاي اين مجموعه آورده شده است.


وي تصريح كرد: «پيكاسو در آب‌هاي خليج فارس» عنوان مجموعه شعر ديگري است كه سال گذشته از سوي نشر ثالث به چاپ رسيد. اين كتاب هم 60 شعر را دربرمي‌گيرد.

كتاب سه‌جلدي «گزاره‌هاي منفرد» نيز امسال توسط نشر «ديبايه» منتشر مي‌شود كه به نقد و بررسي مسايل شعر امروز ايران و جريان‌هاي شعري قبل و بعد از انقلاب تا سال 1380 مي‌پردازد.


اين شاعر ادامه داد: كتابي را نيز به نام «هوش و حواس گل شب‌بو براي من كافيست» اخيرا به نشر ثالث سپرده‌ام، اين كه براي انتشار منتظر مجوز ارشاد است، شامل 70 شعر و دو مقاله با عناوين «شعر مولف و صلح مولف» و «شعر افشاني» در انتها است.


وي درباره ديگر فعاليت‌هاي اخيرش نيز گفت: يك كاست به همراه يك كتاب كه شامل برگزيده‌هاي شعرهاي سه كتابي است كه در دهه 70 از من منتشر شده؛ با نام «امضاي يادگاري» و با صداي خودم توسط موسسه فرهنگ تحقيقات نظري اصفهان ساخته و پرداخته شده و اكنون در مرحله تكثير و پخش است.

شعرهاي اين كتاب از سه كتاب من با عناوين «نم نم بارانم»، «عقل عذابم مي‌دهد» و «قيافه‌ام كه خيلي مشكوك است» انتخاب شده است.


به گفته باباچاهي يك كتاب نيز با قطع 25 در 25 شامل عكس‌هاي وي به همراه «شعرك‌هايي» از اين شاعر توسط نشر «شروع» روانه بازار مي‌شود.

نظر شما