جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۰۳۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
گزارش خانه سينما از فروش فيلم هاي سينمايي؛
سينماهاي تهران و شهرستانها در بهار امسال شاهد اکران 19 فيلم سينمايي بودند که از ميان تمامي اين آثار «پوپک و مش ماشالله» به کارگرداني فرزاد موتمن با فروشي نزديک به يک ميليارد تومان بيشترين فروش بهاره را از آن خود کرد.

به گزارش شهر به نقل از خانه سينما، فرزاد موتمن با ساخت «پوپک و مش ماشالله» روي ديگري از کارگرداني خود را به نمايش گذاشت. او که پيش از اين با آثار متفاوت و تجربي خود جايگاهي ويژه در ميان مخاطبان سينما يافته بود، به واسطه «پوپک و مش ماشالله» تجربه ديگري را در سينما پشت سر گذاشت و به سراغ کاري کمدي رفت، فيلمي که به تعبير خود موتمن اثري در گروه طنز و کمدي سطحي بود؛ البته تعبير او از اين کمدي سطحي اثري همانند کمديهاي بيلي وايدلر بود.
اين فيلم سينمايي در تهران 930 ميليون تومان و در شهرستان ها 700 ميليون تومان فروخت. مهناز افشار، امين حيايي، سروش صحت و فرهاد آئيش بازيگران اين فيلم سينمايي بودند.

«به رنگ ارغوان» ساخته ابراهيم حاتميکيا، بعد از چهار سال توقيف وانتظار بالاخره اواخر سال 1388 روي پرده رفت و اکران آن در بهار سال 1389 نيز ادامه پيدا کرد. اين فيلم سينمايي که روايتگر عشق يک مامور امنيتي بود، بعد از نمايش در تهران به فروش 620 ميليون توماني رسيد. حميد فرخ نژاد، خزر معصومي و کوروش تهامي در اين فيلم سينمايي حضور داشتند. اين فيلم در شهرستان 300 ميليون تومان فروخت.

امسال نوروز نيز همانند سال گذشته فيلمي از تهمينه ميلاني روي پرده رفت هرچند که فروش آن به مرز فيلم قبلي ميلاني نرسيد. «تسويه حساب» نيز از ديگر فيلمهاي توقيفي اکران بهار امسال بود که در تهران 728 ميليون تومان و در شهرستانها 265 ميليون تومان فروخت. اين فيلم با بازي مهناز افشار، لادن مستوفي، بهاره افشاري و السا فيروزآذر ماجراي انتقام گيري چهار زن آزاد شده از زندان از مردان بود. اکبر عبدي، احمد مهرانفر،محمدرضا شريفي نيا و محمد نيک بين از بازيگراني بودند که در سکانسهايي از فيلم حضور داشتند.


«هيچ» به عنوان چهارمين فيلم سينمايي عبدالرضا کاهاني، جايگاه ويژهاي در کارنامه اين فيلمساز يافت. فضاي متفاوت فيلم و روايت داستان مردي پرخور که در طبقات پايين جامعه زندگي ميکند، بهانه اي بود براي آسيب شناسي گروهي از مردمان جامعه. اين فيلم به فروش 260 ميليوني در تهران و در شهرستانها به 120 ميليوني تومان دست پيدا کرد. مهدي هاشمي، نگار جواهريان، احمد مهرانفر، باران کوثري، پانته آ بهرام و مهران احمدي از بازيگران اين فيلم سينمايي بودند.

نمايش عمومي «عيار 14» به کارگرداني پرويز شهبازي که نزديک به يکسال در انتظار نمايش باقي ماند از اسفند ماه سال گذشته آغاز و فرودين ماه امسال ادامه پيدا کرد. شهبازي در اين فيلم داستان بازگشت مردي به شهر خود و روبرويي او با طلافروش را روايت کرد. محمدرضا فروتن، کامبيز ديرباز و پوريا پورسرخ از بازيگران اين فيلم بودند که در تهران بعد از نمايش عمومي 160 ميليون تومان و در شهرستان 100 ميليون تومان فروخت.
فيلم دو اپيزودي «طهران تهران» به کارگرداني داريوش مهرجويي و مهدي کرم پور که شامل دو روايت از شهر تهران بود، به فاصله اي کوتاه از حضور در جشنواره فيلم فجر روي پرده نمايش رفت و در زمان اکران 270 ميليون تومان فروخت و فروش شهرستاني اين فيلم به 150 ميليون تومان رسيد. پانته آ بهرام و قربان نجفي از بازيگران اپيزود اول و رعنا آزادي ور و رضا يزداني از بازيگران اپيزود دوم اين فيلم بودند.
«آل» به کارگرداني بهرام بهراميان به عنوان يکي از معدود فيلمهاي سينماي ايران در ژانر وحشت، بهار سال 1389 روي پرده رفت و بعد از اکران به فروش 232 ميليون تومان و در شهرستانها به 100 ميليون تومان رسيد. اين فيلم به تهيه کنندگي علي معلم، ماجراي مرد جواني بود که همزمان با بارداري همسرش کابوسهاي قديمي سراغ او ميآيد. بخش عمده اين فيلم با بازي مصطفي زماني، آنا نعمتي و همايون ارشادي در ارمنستان فيلمبرداري شد.


«کودک و فرشته» به کارگرداني مسعود نقاش زاده در جريان اکران عمومي مورد کمتوجهي قرار گرفت و بارها کارگردان فيلم نسبت به شرايطي که براي نمايش آن به وجود آمد، معترض شد و در نهايت اين فيلم که ماجراي اتفاقات روزهاي اوليه جنگ را روايت ميکرد با فروش 24 ميليون تومان از پرده پايين آمد. قاسم جعفري، بهار امسال با فيلمي ديگر برخواسته از دغدغه هاي شخصياش به سينما بازگشت. «دختران» به کارگرداني جعفري که با حضور سه دختر نوجوان ساخته شده، داستان زندگي سه دختر بود که هر يک با مشکلي روبروست، يکي خودکشي ميکند، ديگري از خانه فرار ميکند و سومي که تاب تحمل اين مشکلات را ندارد راهي بيمارستان رواني ميشود. اين فيلم با فروش 85 ميليوني و در شهرستانها به 30 ميليون از پرده کنار رفت.


«شير و عسل» به کارگرداني آرش معيريان ماجراي شاهرخ خان جواني 30 ساله و هندي تباري است که بعد از درگذشت مادرش به همراه مباشرش آميتا به ايران برمي گردد تا طبق وصيت نامه، ارثيه اش را از دايي اش تحويل بگيرد، اين فيلم که برخلاف ديگر فيلمهاي کمدي به فروش بالايي دست پيدا نکرد. اين فيلم بعد از اکران در تهران 330 ميليون و در شهرستانها 450 ميليون تومان فروخت. مجيد صالحي، مهران غفوريان،فتحعلي اويسي و پوريا پورسرخ از بازيگران اين فيلم سينمايي بودند.
«ازدواج در وقت اضافه» به کارگرداني سعيد سهيلي و با بازي ماهايا پطروسيان، مجيد صالحي و علي صادقي که همچنان اکران آن در تهران ادامه دارد، 180 ميليون تومان فروخت. و فروش آن شهرستانها به 70 ميليون تومان رسيد. اين فيلم کمدي هنوز نتوانسته به موفقيتي مشابه «چارچنگولي» ديگر ساخته کمدي سهيلي برسد.


«طلا و مس» به کارگرداني همايون اسعديان يکي از فيلمهاي متفاوت اکران بهار بود که همچنان نيز روي پرده است. اين فيلم با بازي نگار جواهريان و بهروز شعيبي ماجراي جواني روحاني بود که به دليل بيماري همسرش با مشکلاتي مواجه ميشود. اين فيلم در تهران 410 ميليون تومان و در شهرستانها 150 ميليون تومان فروخته است.
«دموکراسي تو روز روشن» به کارگرداني علي عطشاني روايتي از سرگذشت زندگي يک سردار دفاع مقدس است که در زندگي اشتباهاتي مرتکب شده و در عالم برزخ سعي در جبران خطاهايش دارد. اين فيلم در تهران 550 ميليون تومان و در شهرستانها 252 ميليون تومان فروخته است. محمدرضا گلزار، حميد فرخنژاد، نيکي کريمي، محمدرضا فروتن و نيوشا ضيغمي از بازيگران اين فيلم هستند. «سلام برعشق» به عنوان دومين ساخته سينمايي اصغر نعيمي در نوروز امسال روي پرده رفت و در تهران 378 ميليون تومان و در شهرستانها 396 ميليون تومان فروخت. نيکي کريمي، امين حيايي و آتيلا پسياني در اين فيلم به ايفاي نقش پرداختند.


اکران «کيفر» به کارگرداني حسن فتحي اواخر بهار آغاز شد. اين فيلم با بازي امير جعفري، جمشيد هاشم پور،مصطفي زماني، مريلا زارعي و هانيه توسلي ماجراي مرد ميانسالي است که در آستانه قصاص است و در انتظار پرداخت پولي از سوي خانواده تا از قصاص نجات پيدا کند اما دزديده شدن پول ماجرايي تازه را سبب ميشود. اين فيلم در تهران 67ميليون تومان فروخت. و در شهرستانها به 25ميليون تومان رسيد

«هفت دقيقه تا پاييز» به کارگرداني عليرضا اميني هفته پاياني خرداد روي پرده رفت و 100 ميليون تومان فروخت. فيلم اميني ماجراي خانوادهاي از طبقه متوسط است که با مشکل مرگ فرزندشان روبرو ميشوند. هديه تهراني، خاطره اسدي،حامد بهداد و محسن تنابنده از بازيگران اين فيلم هستند که اکران آن در تهران ادامه دارد.
فيلمهاي خارجي «چشم» بعد از 77 روز اکران در تهران 16 ميليون، «بچه هاي نابغه» بعد از هفت روز اکران 8 ميليون تومان و «موج سوم» بعد از 13 روز اکران 3 ميليون تومان فروختند.

نظر شما