جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۰۶۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۶
اقدام زوج جوان ساکن منطقه 22 تهران در گسترش فرهنگ آشتي با طبيعت
زوج جواني ساكن در منطقه 22 تهران با انتخاب شيوه زيبا و ساده زندگي مشتركشان را با شعار« احترام به دماوند، احترام به طبيعت است» در دامان طبيعت و بر فراز قله دماوند آغاز كردند.

به گزارش شهر،امروزه وقتي حرف از ازدواج به ميان مي آيد، معمولابسياري از جوانان با تصور هزينه‌هاي سرسام آوري که بايد در قبال آغاز زندگي مشترک متقبل شوند، سعي مي کنند به نوعي از درگير کردن خود با موضوعات اين‌چنيني که باعث آزارشان مي شود، طفره بروند و فرار کنند اما در اين ميان افرادي هم هستند که تصورشان از ازدواج، تنها خريد وسايل گرانقيمت ، انتخاب بهترين و زيباترين تالار ازدواج و دعوت مهمانان بسيار براي برگزاري مراسم عقد ازدواج زندگي مشترکشان نيست! امکان ندارد؟! تازگي ها زوجي در دامان طبيعت زندگي مشترکشان را در حالي آغاز کرده اند که تالار ازدواجشان ارتفاعات کوهستاني دماوند ، سفره عقدشان دامان پر گل و سبزه طبيعت، موسيقي بزمشان آواز پرندگان و مهمانانشان، کوهنوردان آشنا و غريبه اي بوده‌اند که تنها شناختشان از عروس و داماد، خبري است که در مورد برگزاري يک مراسم ساده و خودماني در رسانه ها خوانده اند يا شنيده اند. کارت دعوت اينجا لازم نيست؛ کافي است شعار عروس و داماد را براي انتخاب چنين شيوه زيبا و ساده اي براي آغاز زندگي مشترک بدانيد: « احترام به دماوند، احترام به طبيعت است.»

 

عروس و داماد ورزشکار

 

عروس و داماد با سليقه اي که ذکر خيرشان رفت ساکن منطقه 22 تهران هستند. علي عظيمي 34 ساله ، کارمند بيمه آسيا و بهناز محرم زاده 43 ساله کارمند اداره کل دامپزشکي تهران شايد شهريور ماه 85 ، وقتي در ارتفاعات علم‌کوه با هم آشنا شدند، فکرش را هم نمي کردند، دست طبيعت زندگي شان را به هم پيوند دهد. عظيمي مي گويد: « از کودکي به طبيعت بويژه کوه علاقه زيادي داشتم، کوهنوردي مي کردم و لذت مي بردم و از همان موقع تصميم گرفتم، مراسم ازدواجم را در دل طبيعت برگزار کنم. شهريور سال 85 در حالي در ارتفاعات علم‌کوه با همسرم آشنا شدم که کوهنوردي را به عنوان رشته ورزشي تخصصي ام ادامه مي دادم.»

 

خانم محرم زاده اما کوهنوردي را بصورت تفريحي دنبال کرده اما از معدود خانمهايي است که از دوچرخه سواري لذت مي برد ؛ آنقدر که چند سال مسير طولاني ميان خانه و محل کارش را با دوچرخه طي کرده است. وي مي گويد: « از خانه مان در بزرگراه اشرفي اصفهاني تا کيلومتر 15 بزرگراه تهران کرج با دوچرخه رکاب مي زدم. واکنش افرادي که مرا در مسير مي ديدند بسيار جالب بود، تشويقم مي کردند، حتي پليس راهنمايي و رانندگي با احترام با اين عمل من برخورد مي کرد. بعد از آشنايي با همسرم و به تشويق او تصميم گرفتم کوهنوردي را جدي تر دنبال کنم. جالب است منطقه اي را که براي ادامه زندگي مشترک انتخاب کرده ايم نيز داراي وسيعترين پيست هاي دوچرخه سواري در سطح کشور است.»

 

شروع تمرين‌ها براي صعود به قله دماوند از عيد 89

 

با اينکه عظيمي و همسرش از زمان آشنايي شان از قلل بسياري صعود کرده اند اما با تصميم به آغاز زندگي مشترک، از عيد سال 89 کوهنوردي با جديت بيشتري دنبال شد. عظيمي مي گويد: « همسرم نمي توانست در ارتفاع بيش از 2 هزار متر بماند. به همين دليل افزون بر صعود قلل مختلف در تهران ، براي صعود قله هاي ديگر، راهي برخي شهرستانها شديم. »

 

وي منطقه 22 را نمونه اي کامل و مثال زدني در برخورداري از پتانسيل هاي ورزشي مي داند و مي افزايد: « وسايل و تجهيزات ورزشي نصب شده در بوستانهاي منطقه در به دست آوردن کامل توانايي بدني و تقويت آن بسيار موثر بود. اين منطقه هم زيباست و هم امکانات جالب توجهي دارد که ديگر مناطق تهران از آن بي نصيبند. رکاب زدن در پيست هاي دوچرخه سواري بوستان جگلي چيتگر هم از جمله ورزشهايي بود که علاوه بر لذت بخش بودن ، توان ما را افزايش داد. فضاي سبز اين منطقه سرآمد ديگر مناطق تهران است و به جرات مي توان گفت که بهترين منطقه تهران محسوب مي شود.»

 

مراسم ازدواج در قله دماوند

 

مهمانانشان افرادي بودند که به شوق شرکت در اين مراسم از شهرها و شهرستان‌هاي دور و نزديک آمده بودند. عظيمي مي گويد: « کسي را نمي شناختيم ، هر دو دوست داشتيم در دل طبيعت ازدواج کنيم و خانواده‌هايمان هم با انتخاب ما موافق بودند و پاي کوه مانده بودند. عاقد از بچه هاي کوهنورد بود اما طي 2 ساعتي که از ارتفاع 5 هزار و 671 متري دماوند بالا مي رفتيم، روحاني کوهنوردي را ديدم که پيشنهاد داد در صورت لزوم خطبه عقدمان را جاري کند.»

 

محرم زاده مي گويد: « هزينه آنچناني براي برگزاري مراسم نداشتيم؛ شايد فقط در حد خريد وسايل و تجهيزات کوهنوردي! قبل از شروع برنامه صعود به دماوند از خدا خواستيم، اوضاع جوي قله مساعد باشد و خوشبختانه شرايط هوايي بسيار مناسب بود و من هم بخاطر تمرين هايي که داشتيم مشکلي نداشتم. من و همسرم معتقديم طبيعت با افرادي که دوستش دارند همراه و همگام مي شود. تنها تشکر ما از اين مهمان نوازي طبيعت مي تواند اين باشد که آلوده اش نکنيم و بگذاريم زيبا و با طراوت باقي بماند. به گفته عظيمي با اينکه اين برنامه بدون کمک گرفتن از نهادها و ارگانها و با هدف احترام به طبيعت انس با آن برگزار شد اما نمي شود نقش حوزه اجتماعي شهرداري منطقه 22 را در اطلاع رساني خوب درباره اين برنامه ناديده گرفت. »

 

بدرقه از شهرداري منطقه 22و برگزاري مراسم جشن

 

سمانه زماني سرپرست حوزه اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 22 در مراسم بدرقه اين زوج اعلام کرد که با هماهنگي هاي انجام شده، شهرداري اين منطقه در راستاي تشويق جوانان ورزشکار علاقه مند به طبيعت قصد دارد به زودي مراسم جشني را براي اين زوج با حضور خانواده، دوستان و نزديکانشان در منطقه 22 برگزار کند.

نظر شما