شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۷
کد خبر: ۲۰۶۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱
اين مرجع تقليد گفت: برخورد با بدحجابي با برخوردهاي خشن کارساز نيست. کار فرهنگي و موعظه بهترين روش در اين زمينه به شمار مي‌رود که بحمدالله همت رهبر معظم انقلاب اسلامي، مجلس شوراي اسلامي و ديگر قوا نيز در اين جهت معطوف است.

آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي طي سخناني در صحن جامع حرم مطهر رضوي، گفت: فاجعه جنايت رضاخان در مسجد گوهرشاد با وجود اين همه شهيد جاي هيچ شک و ترديدي را در مسئله حجاب باقي نمي‌گذارد و نمي‌توان به راحتي از آن عبور کرد.

اين مرجع تقليد همچنين اظهار داشت: بدحجابي تبعات فراواني از جمله تزلزل خانواده‌ها، زياد شدن فحشاء، به وجود آمدن بچه‌هاي بي‌سرپرست و گناهان فراواني براي زن و مرد را در جامعه به همراه خواهد داشت.

ايشان زمزمه بعضي از افراد جامعه را مبني بر آزاد شدن حجاب خنده‌دار عنوان کرد و افزود: آزاد شدن حجاب، آزادي شراب‌خواري، فحشاء، ربا و گناهان ديگر را موجب مي‌شود و ديگر عنواني از جامعه اسلامي هم باقي نمي‌ماند.

آيت‌الله مکارم شيرازي ترويج امر به معروف و نهي ازمنکر را در جامعه خواستار شد و تصريح کرد: زمزمه‌هاي آزاد شدن حجاب از سوي افرادي غرب‌زده است و مسئولين بايد تمام تلاش خود را در مبارزه با بدحجابي معطوف کنند تا مردم انگ کاستي و طرفداري از ليبرال اخلاقي را به آن‌ها وارد نسازند.

ايشان همچنين برخورد با بدحجابي را با برخوردهاي خشن کارساز ندانست و ادامه داد: کار فرهنگي و موعظه بهترين روش در اين زمينه به شمار مي‌رود که بحمدلله همت رهبر معظم انقلاب اسلامي، مجلس شوراي اسلامي و ديگر قوا نيز در اين جهت معطوف است.

بنابر گزارش روزنامه جمهوري اسلامي، اين مرجع در قسمت ديگري از سخنانش هدف آفرينش موجودات را نياز خداوند ندانست و گفت: خداوند وجودي بي‌نهايت است و هدف آفرينش موجودات و انسان‌ها، جود و کرم خداوند بر بندگان است.

آيت‌الله مکارم شيرازي تاکيد کرد: خداوند براي انسان‌ها هدفي مقرر کرده است و براي رسيدن به اين هدف وسايل و امکاناتي مانند بعثت 124 هزار پيامبر و اولياي الهي را فراهم ساخته است.

ايشان در ادامه اظهار داشت: خداوند براي جلوگيري از غفلت به زرق و برق دنيا، واعظاني را قرار داده است که آيات الهي، انبياء، اولياي الهي و حتي کاخ‌هاي ويران شده پيشينيان، قبرستان‌ها، تاريخ بشر و برگ پژمرده درختان در پائيز از دسته اين واعظان هستند.

نظر شما