جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۶
کد خبر: ۲۰۶۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹
آخرين كتاب نويسنده «بار ديگر شهري که دوست مي‌داشتم»/
جلد 1و 2 کتاب «سه ديدار با مردي که از فراسوي باور ما مي‌آمد» نوشته زنده‌ياد نادر ابراهيمي توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش شهر، جلد اول و دوم کتاب «سه ديدار با مردي که از ماوراي ذهن ما مي‌آمد» که نادر ابراهيمي آن را در بين سالهاي 75 تا 77 نوشته و براي نخستين‌بار توسط حوزه هنري در سال 77 منتشر شده ، توسط سوره مهر منتشر شد.

 

کتاب «سه ديدار با مردى که از فراسوى باور ما مى‏آمد» در جلد نخست خود با عنوان «رجعت به ريشه‏ها» داستان ‏بلندى درباره زندگى امام خمينى(ره) است، که نويسنده در آن ‏کوشيده ابعاد مختلف شخصيتى ايشان را در قالب داستان بررسى‏کند.

 

شرح وقايع دوران کودکى امام راحل و شکل‏گيرى شخصيت وى در دامن پرمهر مادر و صاحبه خانم (عمه ايشان)، مرام و منش پدر امام(ره) و نحوه ‏شهادت ايشان، حضور بنيانگذار کبير انقلاب در کلاس درس مدرس، بررسى ‏شجره‏نامه اجداد، امام و شرحى از زندگى پدر بزرگ ايشان، مراحل‏آشنايى امام(ره) با دفتر حاج‏آقا ثقفى تا ازدواج، موارد و عناويني است که نويسنده به شرح آنها پرداخته است.

 

«در ميانه ميدان» عنوان جلد دوم مجموعه «سه ديدار با مردى که از فراسوى باور ما مى‏آمد» است که روايتي ديگر از زندگى‏نامه امام خمينى(ره) در قالب‏ داستان است.

 

در اين کتاب نيز مواردي مورد اشاره نويسنده قرار گرفته است که از جمله آن مي‌توان به فصولي همچون: خاطراتى از پدر در زندان شاهى و شهادت وى در آنجا در ايام قبل از تولد امام «روح‏الله»، استفاده از افکار و سخنان عمه «صاحبه خانم»، دوران مبارزه در جوانى، حضور با برادر جهت ‏تحصيل علوم حوزوى در اصفهان، سال مصيبتى که “وبا” ? تن ازنزديکترين کسان «امام روح‏الله خمينى» را به کام مرگ کشاند، حکايت‌هايى از همسر امام(ره) که هميشه ياور و مشوق همسرش در راه‏ مبارزات سياسى بودند، خاطراتى از مبارزات رجال آن زمان و… اشاره کرد.

 

جلد اول در 245 صفحه و جلد دوم در 270 صفحه،قطع رقعي و در تيراژ 2 هزار و 500 نسخه و با قيمت دو جلد 9 هزار تومان توسط سوره مهر منتشر شد.

 

نظر شما