جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۰۷۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۸
دست‌فروش‌ها و چرخي‌هاي محدوده بازار تهران در راستاي ساماندهي و ارائه خدمات بهتر به مشتريان صاحب شناسنامه شده و چرخ‌هايشان پلاك‌ مخصوص دارند.

شهريار مهرافشار معاون فني عمراني شهرداري منطقه 12در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» ضمن بيان اين مطلب گفت: دست‌فروش‌ها و چرخي‌هاي دوره‌گرد در گذشته مشكلات زيادي را براي مشتريان ايجاد مي‌كردند؛ به همين دليل اكنون تمام چرخي‌هاي دوره‌گرد پلاك مخصوص داشته و صاحبان چرخ‌ها نيز شناسايي شده‌ و بايد لباس مخصوص خود را كه برايشان طراحي شده است،‌بپوشند.

وي افزود: همچنين گواهي عدم سوء پيشينه نيز از تمام دست‌فروش‌ها و چرخي‌هاي دوره‌گرد نيز گرفته شده است. مهرافشار از مردم خواست تا از چرخ‌هاي پلاك‌‌دار استفاده كرده و در صورتي كه دوره‌گردهايي كه چرخ‌هايشان پلاك ندارند،‌به پليس‌هاي محلي بازار اطلاع دهند.

اختصاص 20 ميليارد تومان اعتبار براي ساماندهي بازار تهران


اين مقام مسوول در شهرداري منطقه 12 درباره برنامه ساماندهي بازار تهران كه تا چند سال به طول مي‌انجامد،‌توضيح داد: ساماندهي بازار تهران در شعاع 110 هكتاري از سال 85 شروع شد و در اين مدت مقاوم‌سازي،‌بازسازي، تثبيت رواق‌ها، بدنه‌سازي انجام شده است. وي ادامه داد: امسال نيز در راستاي ساماندهي بازار تهران سه كيلومتر راسته‌هاي مختلف را شامل راسته دروازه نو،‌آل ياسين،‌ثام،‌لشگر،‌گذر لوطي،‌صالح،‌بازار عباس‌آباد نيز مرمت و مقاوم‌سازي و تثبيت خواهد شد. وي با بيان اينكه ساماندهي بازار تهران با توجه به بافت فرسوده و جمعيت شناور يك تا دوميليون نفر در روز بسيار مشكل است،‌تصريح كرد: با توجه به اينكه بيشتر كارهاي ساماندهي بايد در طول شب صورت بگيرد كار به كندي پيش مي‌رود چرا كه حجم و ساعت كاري در شب اندك است و تنها كارگران از ساعت 11 تا چهار صبح مشغول جمع‌آوري زباله‌هاي اين محدوده هستند. به گفته معاون فني عمراني شهرداري منطقه ،‌هم‌اكنون 30 اكيپ انساني در محدوده بازار تهران مشغول به كار جهت ساماندهي جداره‌هاي بيروني، كف‌سازي‌هايي در اطراف راسته‌ها و پياده‌روهاي ضلع شمالي چهارراه مولوي،‌ضلع جنوبي ميدان محمديه،‌ضلع شرقي از چهارراه سيروس تا سه راه مولوي هستند. ضمن آنكه ضلع پياده‌روسازي خيابان گلوبندگ تا ناصرخسرو به اتمام رسيده و در حال نصب نيمكت و نورپردازي‌هاي ويژه هستيم. مهرافشار معتقد است كه ساماندهي بازار تهران تا پايان 1392 به اتمام خواهد رسيد؛ اما با توجه به اينكه بافت فرسوده بازار زخم چركيني بر بدنه شهر است،‌بايد مستمر باشد تا در سال‌هاي ديگر با چنين مشكلاتي مواجه نشويم. وي به وسعت 200 هزار متري بازار اشاره كرد و گفت: ساماندهي بازار تهران نيازمند همكاري همه دستگاه‌هاست،‌چرا كه بايد سيستم اطفاي حريق،‌شيرهاي آتش‌نشاني،‌سيستم صوتي،‌كابل‌هاي برق، شبكه آبرساني بهسازي و نوسازي شود. اين مقام مسوول اعتبار ساماندهي بازار را تنها براي سال 89 ،20 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: با اختصاص اين اعتبار بسياري از كارهاي مربوط به ساماندهي در سال‌جاري به اتمام مي‌رسد و اميدواريم كه ميراث فرهنگي نيز دست از كارشكني‌هاي خود برداشته و دوشادوش شهرداري اقدامات موثري را در اين زمينه انجام دهد.

در اين باره بخوانيد:

تاکيد معاون شهردار تهران بر زيبا و ايمن‌سازي بازار تهران

طرح ساماندهي بازار تهران درمراحل پاياني تصويب

خيابان‌هاي خيام، سبزه ميدان و 15 خرداد ساماندهي مي‌شوند

اختلافات شهرداري و ميراث فرهنگي پايان مي‌يابد؟!

ساماندهي بازار براساس طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و طرح تفضيلي صورت مي‌گيرد

كوثري: ساماندهي بازار اقدام موثر شهرداري پس از انقلاب اسلامي است

كارشناس ميراث فرهنگي:تنها يك مديريت واحد بافت تاريخي مي‌تواند بازار را حفظ كند

نظر شما