جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۰۸۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹
فرهنگسراي رسانه با همكاري مرکز اسناد انقلاب اسلامي، فرهنگنامه رجال روحاني عصر امام خميني(ره) را رونمايي مي‌كند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رسانه، جلد اول فرهنگنامه رجال روحاني عصر امام خميني(ره) که به تازگي توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامي منتشر شده است، دوشنبه 28 تيرماه ساعت 18 و با حضور حجت الاسلام روح الله حسينيان ( رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامي و نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ) و حجت الاسلام محمد حسن اختري ( سفير اسبق ايران در سوريه ) رونمايي مي‌شود.


فرهنگنامه رجال روحاني عصر امام خميني(ره)، که با هدف مطالعه نقش روحانيت مبارز و مبرز شيعه در به ثمر رسانيدن انقلاب اسلامي تدوين شده است، شرح حال زندگي شخصيت‌هاي برجسته اي است که در دوره سياه استبداد و خفقان رژيم پهلوي شالوده مقاومت پايان ناپذيري را پي ريزي کردند که سرانجام تلاطم امواج خروشان مردمي به سرنگوني رژيم پهلوي انجاميد و از پي فرسودگي ارکان هيئت مستبد ، استقرار نظم ديني و سازمان سياسي جديدي را در پهنه ايران اسلامي محقق ساخت .


همچنين در بخشي از مقدمه اين کتاب مي خوانيم :

در اين مجموعه که با هدف ضبط وقابع و تاريخ نگاري انقلاب اسلامي تهيه و تنظيم شده، خواننده محترم با افکار، عقايد، خواستگاه طبقاتي و اجتماعي روحانيت انقلابي آشنا مي شود وضمن بازخواني وقايع تاريخ انقلاب اسلامي، به تصوير روشن تري از تعلقات فکري، خلاقيت روحي و فردي و مناسبات سياسي_اجتماعي رهبران، اعضاي فعال و کارگزاران اجرايي آن دست مي يابد. « فرهنگنامه ي رجال روحاني عصرامام خميني(ره)» درواقع نمايه اي است از جمع ياران انقلاب اسلامي که به همت جمعي وبراساس حفظ امانت تاريخ شفاهي ومکتوب انقلاب وانتقال داده هاي تاريخي به نسل نوتدوين گرديده است.


اين برنامه در فرهنگسراي رسانه واقع در ميدان وليعصر (عج) ، ابتداي بلوار کشاورز ، جنب پايگاه انتقال خون ، پلاک 28 برگزار و حضور براي علاقمندان آزاد است.

نظر شما