شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۰۸۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰
قورباغه سمي طلايي در کلمبيا يافت مي شود. اين قورباغه 1.5 اينچي کوچک ، سمي ترين موجود زنده شناخته شده است.سم آن روي پوستش قرار دارد و هر چيزي که آن را بخورد، فوراً از پا درمي آيد. هر کدام از اين قورباغه ها يک ميلي گرم سم روي پوست خود دارد که براي کشتن 10 هزار موش و يا 10 تا20 انسان کافيست.

 

به گزارش خبرگزاري شهر ، «زنبق مرگ» كه برگ هاي آن ممکن است با پياز وحشي اشتباه گرفته شود.در آمريکاي شمالي و سيبري يافت مي شود و براي انسان و حيوانات خطرناک است.اثر سم آن با سوزش لب ها شروع مي شود و کاهش ضربان قلب و دماي بدن ،کما و پس از آن مرگ را به همراه دارد.

 

«عقرب مرگ خرامان» در مناطق گرم شمال آفريقا و خاور ميانه يافت مي شود. با يک نيش دم خود مي تواند يک انسان را از پا در آورد.

 

«قارچ کلاه مرگ» يکي از کشنده ترين قارچ هاست،30 گرم از آن براي کشتن انسان کافيست. سم آن موجب زردي، مرگ کاذب و سرگيجه مي شود. معمولاً درمان آن تعويض کليه است.

 

مار تايپه اي اين خزنده مهلک آسيايي 50 برابر از مار کبرا کشنده تر است. ذره اي به اندازه يک بلور کوچک نمک از سم اين مار براي از پا در آوردن انسان کافيست.

 

کاپساسين: ماده شيميايي که موجب تندي فلفل مي شود. در ضعيف ترين شکل خود اگر خورده شود انسان را از پا در مي آورد.در برخورد با پوست انسان، سوختگي و تاول را موجب مي شود.

 

عنکبوت سرگردان برزيلي اين عنکبوت تقريباً هر سال 5 نفر را در سراسر دنيا مي کشد.سم آن درد شديد، تعرق بسيار و از دست دادن هشياري را به همراه دارد.اين عنکبوت بيشتر بين خوشه هاي موز يافت مي شود.

 

سياه زخم ابتلا به آن بر اثر تماس با حيوان ناقل صورت مي گيرد و استفراغ ،ايست قلبي و تنفسي را موجب مي شود. اين سم 5 نفر از مردم آمريکا که اين سم را از طريق نامه دريافت کرده بودند، را در سال2001 از پا درآورد.

 

ماهي سنگي در کف آبهاي استراليا يافت مي شود. خار هاي پشت آن براي از پا در آوردن کسي که آن را لگد مي کند کافيست. مرگ در ظرف چند ساعت حتمي است.

 

عنکبوت بيوه سياه با خال هاي قرمز زير شکم خود به راحتي قابل شناسايي است.اين عنکبوت بزرگ در سراسر دنيا به خصوص در نقاط گرمسير و کشاورزي يافت مي شود و مسموميت ناشي از سم آن ،15 برابر از سم مار زنگي خطرناک تر است.

 

ديوکسين به کشنده ترين ماده ساخت بشر معروف است.از سيانيد 60 هزار برابر کشنده تر است.يک دز 50 ميلي گرمي آن براي از پا در آوردن انسان کافيست.اين مقدار يک هزارم يک قرص است.

 

عروس دريايي مرگبار يکي از سمي ترين حيوانات دنيا است که سم آن در کمتر از دو دقيقه قرباني خود را مي کشد.

 

 

نظر شما