جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۱۴۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۸
نمايشگاه چيدماني توسط هستي همايون، سه‌شنبه 5 مرداد در نگارخانه 66 برگزار مي‌شود. اين چيدمان، برآمده از مطالعه و بررسي پوشاك اقشار مختلف و حاشيه‌اي جامعه‌ ما است.

به گزارش خبرنگار شهر، اين نمايشگاه كه پنجم مرداد از ساعت 16 افتتاح مي‌شود، شامل چيدماني با موضوع پوشش و مد است.


هستي همايون كه فارغ التحصيل طراحي لباس از Cavendish College است و دوره كارشناسي طراحي و چاپ پارچه را در دانشگاه علم و فرهنگ در ايران گذرانده است، تاكنون نمايشگاه‌‌هايي چون نمايش لباس (جشنواره هزار و يک ايران) کالسروهه آلمان 1388، نمايشگاه گروهي (ميان پنجره و ديدن) گالري آريا 1387، نمايش لباس قزاقستان آلماتي 1386 و نمايشگاه گروهي پاراوان‌ها و آويزهاي دکوراتيو فرهنگسراي ملل در سال 1385را در كارنامه كاري خود دارد.

وي متولد سال 1362 است و از سال 85 در زمينه طراحي لباس و پارچه با شادي پرند همكاري دارد. زروان روح‌بخشان درباره مد و چيدمان هستي همايون كه به مدت سه روز در نگارخانه 66 برپا خواهد بود نوشته است: اينستاليشن هستي همايون، ضد مدگرايي مدسازانه‌اي را به نمايش مي‌گذارد، كه برآمده از مطالعه و بررسي پوشاك اقشار مختلف و البته حاشيه‌اي جامعه‌ ماست.

 وي در ادامه آورده است: در اين اثر محدوديت فضاي فعلي زندگي روزمره ما و تناقضات دروني آن، در قالب پيكره‌اي بزرگ، متشكل از لباس‌هايي با رنگ‌ها و پارچه‌هاي متفاوت كه ردايي بلند و سياه آن را پوشانده است، نمايان شده است. لباس‌هاي متنوع و متفاوتي كه هر كدام در شرايط خاصي به كار مي‌آيند و سليقه‌ي خاصي را ارضا مي‌كنند. در واقع ايده‌ي كلي اين تنوع، ناشي از بررسي و تحقيقات ميداني هستي همايون در مورد پوشش همان افرادي است كه به اصطلاح مدسازند و يا پيرو مد خاص از مد افتاده‌ا‌ي هستند.

در بخشي ديگر از اين متن آمده است: رداي سياهي كه روي همه‌ لباس‌ها قرار دارد و تقريباً كل پيكره را در بر مي‌گيرد، فرمي واحد و يكسان را مي‌طلبد و نشان مي‌دهد، تار و پود همين رداي سياه است انگار كه موجب تفاوت و تكثر است. تفاوت و تكثر رنگ و بافت و جنس زير رداي واحدي با رنگ سياه، سياهي كه بالاتر از آن رنگي نيست. همان سياهي كه اين پيكره‌ متكثر به حاشيه رفته را همچنان در خود پنهان مي‌كند، تا باشد كه نبينيم و نفهميم كه ديگري غير از آن چه كه هست هم هست.

نمايشگاه چيدمان هستي همايون از 5 مرداد افتتاح مي‌شود و تا 7 مرداد ادامه خواهد داشت.

نگارخانه 66 در خيابان سميه، بين مفتح و رامسر، شماره 142 واقع شده است.

نظر شما