شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۴
کد خبر: ۲۱۷۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۹
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ملت ايران با تکيه بر روحانيت از تمامي دسايس دشمنان عبور خواهد کرد، گفت: متأسفانه امروز عده‌اي به دنبال تضعيف اين تکيه گاه هستند.
 دکتر علي لاريجاني شامگاه دوشنبه در جمع مشتاقان صاحب الزمان(عج) که در مسجد مقدس جمکران گردآمده بودند، اظهار داشت: موضوع امام زمان(عج) يکي از مباحث اساسي در تفکر اسلامي است و ابعاد آن آنقدر وسيع است که فهم آن جز با بررسي‌هاي کارشناسانه و عالمانه ممکن نيست.

وي ادامه داد: هر چند همه مردم مي‌توانند با امام زمان(عج) مرتبط شوند اما اين مسئله لزوم وجود علما را نفي نمي‌کند و تنها آنها هستند که رابطه تشيعي بين ما و ايشان را برقرار مي‌کنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه امروز با دو مشکل افراط و تفريط در جامعه روبرو هستيم ابراز داشت: متأسفانه برخي خود را واسطه فيض امام(ع) معرفي مي‌کنند و با ادعاي ارتباط و تشرف به محضر حضرت حجت(ع) تشکيلات گسترده‌اي به وجود مي‌آورند.

وي با اشاره به تکذيب اين گونه روابط با امام زمان(ع) اظهار داشت: هر چند بار‌ها پيش آمده که امام دست عالمي را گرفته و نظري به او کرده است اما اين به معني مقام سفارت و نمايندگي نيست و حضرت حجت(عج) اين گونه روابط را تکذيب کرده‌اند.

لاريجاني ادامه داد:عده‌اي ديگر نيز مرجعيت را به عنوان واسطه فهم مهدويت نفي مي‌کنند وامام صادق(ع) در اين رابطه فرموده است که مهدي(عج) زماني ظهور مي‌کند که مردم قرآن را تأويل و بر اساس آن با او به جنگ بر مي‌خيزند و اين اشاره به نفي مرجعيت در آخر الزمان است که امام آن را پيش بيني کرده است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه امام زمان(عج) مسير را مشخص کرده است، تصريح کرد: حضرت از ما مي‌خواهد در زمان غيبت او به روات حديث که همين مراجع و فقهاي دين هستند مراجعه کنيم چرا که آنها حجت امام(ع) بر ما هستند.

وي تأکيد کرد: اگر کسي مي‌خواهد به سوي امام زمان(عج) حرکت کند ايشان راه را تعيين کرده‌اند و اين مسير، غير از مرجعيت نمي‌باشد و هر کس خلاف اين راه را بپيمايد قطعا به بيراهه رفته است.

لاريجاني ادامه داد: البته حضرت حجت(عج) ناظر تمامي رفتار‌هاي علما است و بر تمامي اعمال آنها نظارت مي‌کند و از اعمال آنها ناآگاه نيست.

استکبار، منهاييون و روشنفکران غربزده، دشمنان اصلي مرجعيت

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه امروز 3 دسته به دشمني با مرجعيت برخاسته‌اند در رابطه با معرفي آنها گفت: دکان داران رابطه با امام زمان که مي‌دانند قدرت بحث علمي با علما را ندارند اين تفکر را القا مي‌کنند که لزومي ندارد به فقها مراجعه شود و ما مي‌توانيم با ارتباطي که با امام زمان(ع) داريم نياز مردم را رفع کنيم.

وي در ادامه يادي از شهيد مطهري کرد و گفت: شهيد مطهري هميشه در رابطه با اين گونه افراد که مرجعيت و روحانيون را نفي مي‌کنند، ‌مي‌گفت: اين منهاييون براي اسلام خطر بزرگي هستند.

لاريجاني گروه ديگر را متفکرين غرب زده دانست و ابراز داشت: اين گروه حتي نص قرآن را لسان نبي نمي‌دانند و مرجعيت قرآن را هم قبول ندارند.

وي در رابطه با گروه سوم نيز اظهار داشت: مستکبرين و قدرتهاي استعماري که هنوز از نهضت تنباکو، نهضت ملي شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامي داغدار هستند قدرت خود را در جهت تخريب روحانيون و مراجع قرار داده‌اند و در اين 30 سال از هيچ کوششي در جهت ناکارآمد معرفي کردن روحانيت فروگذاري نکرده‌اند.

لاريجاني با بيان اين که اين 3 گروه در يک وجه با هم مشترکند تصريح کرد: تمامي اينها مي‌خواهند تکيه گاه ملت که روحانيت است را نابود کنند زيرا مي‌دانند مردم تنها از اين طريق مي‌توانند بر آنها غلبه کنند.

مردم با تکيه بر روحانيت از تمام توطئه‌ها عبور مي‌کنند

لاريجاني با اشاره به دسايس جديد غرب در منطقه اظهار داشت: آنها ماجراجويي‌هاي جديدي را در منطقه آغاز کرده‌اند و مي‌ خواهند با نسبت دادن ترور حريري به حزب الله و ايجاد اختلاف بين شيعه و سني در لبنان اين کشور را به جنگ داخلي کشيده و آن را نابود کنند زيرا مي‌دانند تا سيد حسن نصرالله در کنار مردم انقلابي و مقاوم در لبنان حاضر است آنها هرگز نمي‌توانند به مسلمانان منطقه زور بگويند.

وي افزود: ملت ايران ياد امام و شهدا را فراموش نکرده‌ است و راه خود را در حمايت از ولي فقيه مي‌دانند و تا اين رويه وجود دارد تلاش آنها بي‌نتيجه خواهد بود.

لاريجاني تأکيد کرد: اگر مردم در راه ولي عصر(عج) از روحانيت و ولي فقيه تبعيت کنند تحريم‌ها و اين گونه نقشه‌هاي شوم به خود دشمنان باز مي‌گردد و ملت ايران پيروز تمامي عرصه‌ها خواهد بود.

نظر شما