جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۲۱۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
فرهنگسراي تابستاني پرديس وابسته به مديريت فرهنگي هنري مترو با برگزاري پنجمين جشنواره فرهنگي هنري خود با عنوان «شكرانه» به استقبال از ماه مبارك رمضان مي‌رود.

«محمدجواد اميري» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه تمامي برنامه‌هاي اين فرهنگسرا بر اساس محورها و اهداف سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با رويکرد خانواده و با هدف بهبود گذران اوقات فراغت در ميان خانواده‌هاي تهراني برنامه‌ريزي شده است،‌ گفت: فرهنگسراي تابستاني پرديس واقع در بوستان بهارستان كه يكي از پارك‌هاي منطقه 8 محسوب مي‌شود در مساحتي بالغ بر 800 متر مربع از 20 تيرماه به مدت 5 هفته با 252 برنامه شاد و مفرح تا 20 مرداد ماه همه روزه ميزبان بيش از دو هزار شهروند تهراني است.


وي افزود: در کنار فرهنگسراي پرديس 27 ايستگاه فرهنگي- تفريحي وجود دارد که در طول 5 هفته متغير است و به شهروندان خدمات ويژه‌اي ارائه مي‌دهد.


اميري به عناوين ايستگاه‌ها اشاره كرد و افزود: ايستگاه‌هاي ترويج فرهنگ قرآن، عرضه محصولات فرهنگي، رايانه، پژوهش و علم و دانش، محيط زيست و گردشگري، گل و گياه، بازيافت، مديريت بحران، کار آفريني، بازي و سرگرمي، معرفي اقوام ايراني، کانون‌هاي داوطلب و ورزش از جمله ايستگاه‌هايي است كه در اين فرهنگسرا فعاليت مي‌كند.


رييس فرهنگسراي مترو اظهار داشت: آموزش سبزي‌کاري، هنر و صنايع دستي، کودک، سلامت، نقاشي، تذهيب و نگارگري، منبت و عکاسي عناوين ديگر ايستگاه‌هاي موجود در اين فرهنگسرا است.


اميري با اشاره به جشنواره‌هاي درنظر گرفته شده در اين فرهنگسرا گفت: در طول برپايي اين فرهنگسرا پنج جشنواره با عناوين بهانه، اتل متل، غذاهاي سالم، خوان چين و شکرانه برگزار مي‌شود. جشنواره فرهنگي- تفريحي بهانه اولين جشنواره فرهنگسراي پرديس بود که به بهانه شروع کار اين فرهنگسرا برگزار شد.


وي جشنواره اتل متل را در قالب بازي‌هاي بومي و محلي به عنوان دومين جشنواره برشمرد و ادامه داد: اين جشنواره فرهنگي، ورزشي با هدف ايجاد تحرک، نشاط و شادابي خانواده‌ها براي بهبود گذران اوقات فراغت و همچنين معرفي بازي‌هاي بومي محلي تهران قديم به شهروندان برگزار شد.

اين جشنواره به آموزش بازي‌هاي فردي و گروهي در قالب فعاليت‌هاي آموزش غير مستقيم به صورت يادگيري همکاري و آموزش‌هاي فرد به فرد در خلال برنامه‌ها پرداخت که باعث ايجاد صميميت و همدلي بيشتر بين خانواده‌ها شد.


اميري با تشريح جشنواره غذاهاي سالم هدف از اين جشنواره را آشنايي شهروندان با تغذيه و پخت غذاهاي سالم و ساده عنوان كرد و گفت: آموزش و ترويج مصرف غذاهاي سالم در بين خانواده‌ها و به ويژه کودکان و نوجوانان در کاهش مصرف غذاهاي آماده هدف اصلي اين جشنواره است تا شهروندان با ضرورت استفاده از منابع پروتئين‌هاي گياهي در سبد مصرفي خانوار و دور كردن آنها از مصرف بي‌رويه گوشت و ساير فرآورده‌هاي غذايي ناسالم آشنا شوند.


به گفته رييس فرهنگسراي تابستاني پرديس جشنواره «خوان‌چين» نيز با هدف توسعه و ارتقا زيست شهري و ايجاد سلامت شهروندان اجرا مي‌شود که زن ايراني با امکانات محدود زندگي سفره خانه خود را که محصول فکر و دست اوست زينت دهد و باعث جذب افراد خانواده شود.

ايجاد شور و نشاط اجتماعي در بين خانواده ها، احساس امنيت، آرامش و شادي در کنار سفره هاي ايراني هدف اصلي اين جشنواره است تا شهروندان با ضرورت استفاده از غذاهاي سنتي و پرهيز از غذاهاي آماده آشنا شوند.


اميري جشنواره شکرانه را پنجمين و آخرين جشنواره فرهنگسراي تابستاني پرديس برشمرد و گفت: اين جشنواره كه با آن به استقبال ماه مبارک رمضان مي‌رويم، با هدف تقويت هويت ملي، ديني و غني سازي اوقات فراغت شهروندان برپا مي‌شود.

اجراي تواشيح، مولودي، سخنراني، مسابقه، اجراي نمايش، شعبده بازي، تقليد صدا و رصد هلال ماه مبارک رمضان و همچنين مراسم اختتاميه با نور افشاني، حضور هنرمندان، اجراي موسيقي و مسابقه حضوري براي اين جشنواره در نظر گرفته شده که اختتاميه فرهنگسراي تابستاني پرديس را به همراه خود دارد.


اميري با بيان اينكه تمامي خدمات در ايستگاه‌ها به صورت رايگان است، افزود: همچنين در اين فرهنگسرا هر شب يک مسابقه که حاوي يک پيام فرهنگي براي مخاطبين است اجرا و به برترين‌ها جوايزي اهدا مي‌شود.

نظر شما