چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۲۲۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
فاز اول باغ هنر اراضي عباس‌آباد با ساخت سه ساختمان شعر،‌موسيقي و نقوش تا يك سال ديگر به بهره‌برداري مي‌رسد.

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

بهنام اتابكي مدير عامل شركت نوسازي عباس‌آباد در گفت و گو با خبرنگار «شهر» ضمن بيان اين مطلب گفت:احداث باغ هنر يكي از دغدغه‌هاي شهردار است و از زمان به زمين خوردن كلنگ احداث درتكاپو بوده تا هر چه سريعتر اين باغ فرهنگي افتتاح شود.

 

وي بابيان اينكه فاز اول اين باغ تا يكسال ديگر تكميل مي‌شود، افزود: در فاز اول 3 ساختمان شعر،‌موسيقي و نقوش به بهره‌برداري مي‌رسد.

 

به گفته اتابكي ايده ساخت باغ هنر ايراني با الهام از باغ‌هاي تاريخي است و با افتتاح آن شاهد احداث يک مجموعه فرهنگي ـ هنري و تفريحي با معماري کاملاً ايراني خواهيم بود.

 

مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد با بيان اينكه وسعت اين باغ چهار و هفت دهم هكتار است،‌توضيح داد : در اين باغ هفت شاخه رسمي هنر به جز نمايش و سينما که در باغ نمايش قرار مي‌گيرد،ساير شاخه‌هاي هنري در باغ هنر صاحب خانه مي‌شوند.

 

به گفته اين مقام مسوول در شهرداري تهران مبناي طراحي صورت گرفته براي باغ هنر«خانه»هاي «شعر»، «موسيقي»، «نقش» و«معماري» که در چهار جبهه اصلي باغ استقرار پيدا مي‌کنند و در خانه نقوش تمام اسليم‌ها و نقوش تاريخي كه اين روزها كاربرد زيادي در جوامع پيدا كرده است،‌نشان داده مي‌شود.

 

اتابكي درباره وسعت هريك از خانه‌هاي شعر،‌موسيقي نقش و معماري به شهر گفت: بر اساس نظام معماري تعريف شده در باغ هنر «خانه شعر» اين مجموعه در فضايي به وسعت1300 متر مربع احداث خواهد شد و «خانه موسيقي» نيز بالغ بر دو هزار و900 متر مربع فضا را به خود اختصاص خواهد داد. علاوه بر اين احداث «کوشک مرکزي»باغ هنر فردوسي در 2600 متر مربع، «خانه نقش» در هزارو  800 متر مربع و «خانه معماري» در 2500متر مربع پيش بيني شده است.

 

بنابر اين گزارش،‌باغ هنر نماينده اوج انديشه هنر کشور و به مثابه جايگاه رفيع هنر ايراني خواهد بود که اوج آن را ساحت اصلي باغ تشکيل مي‌دهد و حلقه‌هاي اطراف (کمربند سبزکمرنگ) به لايه‌هاي مفرح و جذاب گردشگاهي، نمايشگاهي و برخورد نزديک با توليد آثارهنري، خريد آثار و ... اختصاص مي‌يابد.

نظر شما