جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۲۵۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷
رئيس‌جمهور آمريكا در نامه‌اي از آيت‌الله سيستاني درخواست كرد تا براي تسريع در روند تشكيل دولت عراق وارد عمل شود.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه عراقي المواطن، منابع آگاه عراقي فاش كردند كه "باراك اوباما " رئيس‌جمهور آمريكا در نامه‌اي از آيت‌الله سيستاني مرجع شيعيان در عراق درخواست كرده است كه در روند تشكيل دولت عراق دخالت كرده و از اين طريق باعث تسريع در تشكيل كابينه گردد.

بر اساس اعلام اين منبع، در اين نامه اوباما از آيت‌الله سيستاني خواسته است تا گروه‌هاي سياسي عراق را به صورت مستقيم به پايان دادن هرج و مرج در اين كشور دعوت كند، بويژه اينكه ايشان از احترام و اطاعت بالايي در ميان اين گروه‌ها برخوردار است.

اين نامه در ادامه به دخالت مرجعيت شيعه در حل بحران سال 2006 در عراق اشاره كرده و تصريح نمود كه آيت‌الله سيستاني تنها كسي است كه مي‌تواند بحران كنوني در عراق را حل كند.

اين منبع كه به علت حساسيت موضوع به نام وي اشاره نشده است، مي افزايد كه دولت آمريكا به شدت نگران اوضاع سياسي عراق و بحران در اين كشور بعد از شكست سناريويي است كه "جو بايدن " معاون رئيس‌جمهور آمريكا در سفر به عراق براي اين كشور ترسيم كرده بود.

بر اساس اين گزارش، آمريكايي‌ها همچنين از ناتواني خود در قبال حل اين بحران سياسي در عراق به علت تاخير در روند تشكيل دولت احساس سرخوردگي و ناتواني مي‌كنند.

هيئت‌هاي آمريكايي در عراق و سفير اين كشور به همراه فرمانده نظامي آمريكايي در عراق اين روزها تحركات ديپلماتيك گسترده‌اي را براي جهت دادن به روند تشكيل دولت عراق بر اساس منافع كاخ سفيد دنبال مي‌كنند.

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر

نظر شما