جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۲۶۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶
رييس حوزه هنري تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي در نشست مطبوعاتي كه در محل حوزه هنري تبليغات اسلامي استان برگزارشد گفت: فيلم سينمايي «آسمان هشتم» در اين استان در دست ساخت است.

به گزارش شهر از تبريز،حسن نجفي در نشست خبري با اصحاب رسانه در خصوص ساخت و توليد فيلم سينمايي آسمان هشتم گفت : مراحل تدوين اين فيلم سينمايي که با هزينه شش ميليارد ريالي ساخته شده تا سه ماه ديگر به پايان مي رسد و متعاقب آن در جشنواره فيلم فجر اکران خواهد شد.


وي افزود : متاسفانه در ساخت و تهيه اين فيلم که مضموني ديني و انساني دارد هيچ نهاد و ارگاني در استان حمايت نکرد و به همين دليل نيز مايل به اکران آن در تبريز نيستم.


وي ادامه داد : نخستين اکران فيلم سينمايي «آسمان هشتم» در مشهد مقدس خواهد بود چرا که تنها لطف امام رضا (ع) و مسولان فرهنگي استان خراسان رضوي بوده که اين فيلم توانسته به مراحل پاياني خويش راه يابد.


نجفي يادآور شد: در ساخت اين فيلم که مضموني ديني، انساني داشته و در زمره سينماي فطري طبفه بندي مي شود از سه هنرپيشه کشور جمهوري آذربايجان و از هنرمندان برجسته کشوري استفاده شده است.


وي گفت: در آذربايجان شرقي متاسفانه مسوولان فرهنگي و هنري هيچ اقدام مفيدي در راستاي تقويت بنيه هاي فرهنگي انجام نمي دهند و اين در حاليست که سياست و مشي دولت دهم بر مبناي ارتقاي اقدامات فرهنگي در کشور است.


«آسمان هشتم» قصه‌اي ملودرام دارد و داستان آن در باره خانواده‌اي است که از جمهوري آذربايجان براي درمان بيماري يکي از اعضاي خانواده‌اش عازم مشهد مي‌شوند و اين شهر مقدس لوکيشن اين فيلم مي شود.


محمد کاسبي، رحيم نوروزي، خالده قلي‌اوا، زلفيه حسين‌اوا، قربان مسيم اوف، مهدي فقيه، مهدي صباغي، حسن چودن، احمد ريحانه، محبوبه سلطاني و سعيد ولي‌زاده بازيگراني هستند در اين پروژه نقش‌آفريني مي‌کنند.

نظر شما