جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۸
کد خبر: ۲۲۶۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
رئيس مرکز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران با تشريح برنامه‌هاي اين مرکز به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت : از سال 86 تا کنون بيش از 40 ميليارد تومان صرفاً براي تعميرات در مساجد شهر تهران هزينه شده است.

به گزارش شهر حجت الاسلام والمسلمين عبدالمقيم ناصحي با اشاره به برنامه‌هاي ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ، ماه ضيافت الهي است و ميزبان و دعوت کننده اين ميهماني، پروردگار عالميان است، بندگان بر خان پر نعمت الهي نشسته و از رحمت و نعمت بيکران قادر متعال بهره‌مند مي‌شوند.

وي با بيان اين که مرکز رسيدگي به امور مساجد شهرداري تهران برنامه‌هاي متنوعي را به اين منظور در دست دارد، افزود : برگزاري محافل انس با قرآن با عنوان «کاروان تلاوت نور» با حضور قاريان بين‌المللي، حافظان قرآن، گروه‌هاي تواشيح ممتاز و مجريان برجسته در بيش از 100 باب مسجد شاخص شهر تهران و همچنين برگزاري مراسم سخنراني و مداحي در مساجد فعال و محوري به مناسبت ولادت با سعادت کريم اهل‌بيت امام حسن مجتبي (ع) با عنوان «جشن نيمه‌‌رمضان» از جمله اين برنامه هاست.

ناصحي خاطر نشان کرد : برگزاري مراسم در ليالي قدر ، تهيه و توزيع بيش از 30هزار جلد کتابچه ادعيه اربعه شامل دعاهاي کميل، توسل، ندبه و زيارت عاشورا و همچنين تهيه و توزيع بيش از 10هزار جلد کتابچه "کنزالرمضان" شامل دعاي افتتاح، دعاي سحر، دعاي روزهاي ماه مبارک رمضان، دعاي جوشن کبير، دعاي ابوحمزه ثمالي و چند سوره از قرآن کريم نيز از اقداماتي است که در اين ماه انجام خواهد شد .

وي با اشاره به تهيه و توزيع بيش از 10‌‌هزار جلد کتابچه " آواي آسماني" با موضوع ماه مبارک رمضان ، خاطر نشان کرد : مراسم سخنراني و بيان احکام به مناسبت ايام ماه مبارک رمضان در نمازخانه هاي ادارات مختلف شهرداري تهران برگزار و مسابقات اينترانتي نيز با مضامين مربوط به مصحف شريف قرآن کريم در فضاي مجازي پرتال شهرداري تهران، ويژة کارکنان محترم شهرداري تهران نيز به اين مناسب برپا مي شود.


رييس مرکز رسيدگي به امور مساجد شهرداري تهران با اشاره به اقداماتي که به اين مناسبت در زمينه تعمير، تجهيز و توسعة مساجد انجام مي شود ، گفت : با توجه به دغدغه ها و نگرش مديريت شهري در اداره جامعه بر اساس رويکرد مسجد محوري، از ابتداي سال 1386 و با تأسيس و شکل‌گيري مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران که بر اساس تدبير شهردار تهران بود، اعتبار مصوب مربوط به تعمير و بازسازي مساجد به طور قابل توجهي افزايش يافته است.  

وي ادامه داد: به صورت مشخص و هدفمند و با بهره‌گيري از علم مهندسان و تجربه کارشناسان تا کنون بيش از 40 ميليارد تومان صرفاً براي تعميرات در مساجد شهر تهران هزينه شده است که البته جداي از بودجه مصوب تعمير مساجد، مبالغ و ارقام ميلياردي نيز به منظور احداث و تکميل مساجد و همچنين مبالغ و اعتبارات زيادي با عنوان مساعدت در اداره امور فرهنگي - تبليغي مساجد هزينه شده است.

ناصحي در ادامه با بيان اين که مساجد در مقاطع مختلف به عنوان مهم ترين پايگاه هاي سياسي ، عبادي، اجتماعي و فرهنگي در بين اقشار مختلف مردم مسلمان ظهور و بروز داشته و امروز اين خانه‌هاي الهي هم گرايي و وحدت خاص و پرطراوتي ، در شريان پايتخت ايران اسلامي جاري کرده است،افزود : شهرداري تهران رويکرد مسجد‌محوري اقدامات و تحولات عظيمي در زمينه احداث، تکميل، تعمير، تجهيز و توسعة مساجد به وجود آورده است.  

وي افزود: تا کنون مسجد پيامبر اعظم(ص) واقع در منطقه 2 ومسجد باقر العلوم(ع) واقع درمنطقه 2، مسجد حضرت قمربني هاشم(ع) ، مسجد پيامبر اعظم(ص) و مسجد حضرت زينب(س) واقع درمنطقه 5 ، مسجد المهدي(عج) واقع در منطقه 9 ، مسجد موسي بن جعفر(ع) واقع در منطقه 11، مسجد جامع حسيني و مسجد علي بن موسي الرضا(ع) در منطقه 18، حسينيه مکتب العباس(ع) واقع در منطقة 19، مسجد امام رضا(ع) واقع در منطقة 20، مسجد العلي، واقع در منطقة 21 احداث شده است.

وي افزود : همچنين شهرداري تهران بيش از 34 باب مسجد در مناطق 22 گانه در دست احداث دارد که از مرحله طراحي شروع و تا پايان افتتاح و بهره برداري پيش خواهد برد.

نظر شما