جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۲۷۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۶
مجسمه« عبدالرحمن صوفي رازي» که در سرقت سارقان سريالي مجسمه‌هاي پايتخت دچار آسيب شده بود به زودي در جايگاه خود نصب مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 ،داوود دانشور با اعلام اين خبر گفت : در ارديبهشت ماه سارقان قصد ربودن مجسمه صوفي رازي از جايگاه خود در اطراف پلي با همين نام را داشتند که با هوشياري نگهبان بوستان مجاور پل و اطلاع‌رساني به موقع وي به مسولان شهرداري ،سارقان با رهاکردن مجسمه در خيابان از اين سرقت ناکام ماندند .اما در اين حادثه بخشي از مجسمه برنزي مذکور آسيب ديد که براي ترميم به کارگاه زيباسازي انتقال داده شد و از سوي هنرمند سازنده و طراح اوليه ، مورد بازساي و مرمت قرار گرفت.


به گفته رييس اداره زيباسازي منطقه پس ازبازديد ميداني ودر نظر گرفتن شرايط ايمني و چشم انداز مناسب مکان مناسبي را در اطراف پل صوفي براي جايگاه جديدمجسمه در نظر گرفته شده است.


مجسمه عبدالرحمن صوفي ، منجم ورياضي‌دان نامي ايران در مقابل کوه هفت دستگاه ودر برابر آثار باقيمانده از اولين رصد خانه شهر تهران که دسترنج اين منجم برجسته است ، نصب خواهد شد که اين جانمايي مناسب درمعرفي آثار تاريخي و بزرگان اين منطقه باستاني تاثيرگذار است.


دانشور در ادامه از مرمت و نصب سرديس "اقبال آشتياني " نويسنده وشاعر پرآوازه ايراني در بوستان مدرس نيز خبر داد و خاطر نشان کرد: به زودي تنديس مشاهيرو نام آوران منطقه درميادين و بوستان‌ها جانمايي و نصب خواهند شد که اين امر علاوه بر زيبايي شهر باعث ارتقاي سطح فرهنگي منطقه نيز خواهد شد.


نظر شما