جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۳
کد خبر: ۲۲۹۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵
شهردار منطقه 10 اعلام كرد كه روند صدور پروانه ساخت در بافت‌هاي فرسوده روند صعودي بوده و در سال گذشته 62 درصد صدور پروانه داشته‌ايم.

به گزارش خبرنگار «شهر»،‌ سيد ابوالفضل حسيني شهردار منطقه 10 صبح امروز در مصاحبه‌اي مطبوعاتي ضمن بيان اين مطلب،‌ يكي از اولويت‌هاي منطقه را ساماندهي بافت فرسوده عنوان كرد و گفت: با توجه به مصوبه مجلس شوراي اسلامي مبني بر نوسازي بافت‌هاي فرسوده،‌منطقه تسهيلات ويژه‌اي را در نظر گرفته است.

 

شهرداري منطقه 10 به منظور نوسازي بافت‌هاي فرسوده تا پايان امسال دو هزار پروانه ساخت تك پلاك و تجميع پلاك صادر مي‌كند.

 

وي افزود: صدور رايگان پروانه ساخت،ارائه وام به ازاي هر مترمربع 200 هزار تومان و تا سقف  20 ميليون تومان وام براي هر واحد مسكوني ازجمله مزاياي نوسازي خانه‌هاي فرسوده است.

 

 

به گفته شهرداري منطقه 10 صاحبان خانه‌ها در بافت فرسوده همچنين در صورت تجميع پلاك مي‌توانند از تسهيلات وام 10ميليوني استفاده كنند. ضمن آنكه اگر چند پلاك تجميع شده و در آنجا گذر يا كوچه‌اي باشد گذر به آنها داده شده و به شرط آنكه گذر هشت متري باشد اجازه ساخت يك طبقه بيشتر نيز به آنها داده مي‌شود.

 

حسيني با بيان اينكه هم‌اكنون شهروندان منطقه استقبال خوبي از اين تسهيلات كرده‌اند و روند دريافت پروانه ساخت روند رو به رشدي دارد،‌خاطرنشان كرد: در سال گذشته 650 پروانه ساخت صادر شده وشهرداري برنامه‌ريزي كرده كه تا پايان امسال هزار پروانه ساخت تك پلاك وهزارپروانه ساخت تجميع پلاك صادر شود.

 

وي ادامه داد:بيش از 95 درصد پلاك‌هادر منطقه زير 200 متر و بيش از 62 درصد پلاك‌ها كمتر از 100 متر است.

 

اين مقام مسوول در شهرداري منطقه در ادامه به راه‌اندازي خط 4 BRTاشاره كرد و گفت: بهره‌برداري از خط چهار  اتوبوس‌هاي BRT و متروي شهيد كلاهدوز در محدوده شهرداري منطقه 10 از اولويت‌هاي امسال شهرداري منطقه است.

 

پروژه يادگار امام از ديگر موضوعاتي بود كه حسيني به آن اشاره كرد و توضيح داد: در پروژه يادگار امام 70 درصد املاكي كه مربوط به منطقه 10 است،‌آزاد شده و احتمالاً تا بهمن ماه حد فاصل خيابان آزادي تا خيابان امام خميني(ره) افتتاح مي‌شود.

 

وي افزود: همچنين در پروژه يادگارامام از مسير آزادي تا ميدان امام خميني بزرگراه به دو طبقه تقسيم مي‌شود كه طبقه پايين تندرو و طبقه بالا كندرو خواهد بود كه اين بخش نيز تا بهمن ماه افتتاح خواهد شد.

 

حسيني در ادامه درباره مشكلات ومعضلات پاركينگ در اين منطقه گفت: شهرداري منطقه برنامه‌ريزي كرده تا مردم راتشويق به ساخت  پاركينگ‌هاي كوچك محلي كندو حتي براي پاركينگ‌ها سند صادر مي‌شود.

 

شهردار منطقه 10 همچنين خبر از ساخت پاركينگ مكانيزه با ظرفيت 100 ماشين در سطح منطقه داد.

 

 

وي با بيان اينكه يكي ديگر از برنامه‌هاي جدي شهرداري كمك به زيرساخت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي است،‌تاكيد كرد كه در اين زمينه اگر افرادي بخواهند سرمايه‌گذاري كنند،‌تسهيلات ويژ‌ه‌اي به آنها ارائه مي‌شود.

 

شهردار منطقه 10 احداث چندين ورزشگاه بزرگ و مجموعه فرهنگي مهتاب را از ديگر پروژه‌هاي مهم امسال شهرداري عنوان كرد وگفت: مجموعه فرهنگي مهتاب در محدوده خيابان قزوين است كه هفت هزار و 200 مترزيربنا دارد و تاكنون شش ميليارد تومان در اين پروژه هزينه شده است..

 

به گفته اين مقام مسوول در شهرداري سالن آمفي تئاتر روباز،‌سينما،‌ تالار قرآن، فضاهاي آموزشي،‌كتابخانه از جمله امكانات مجتمع مهتاب است.

 

 

حسيني در پايان عنوان كرد كه با توجه به اينكه فصل تابستان با ماه‌هاي شعبان و رمضان همزمان شده است،‌اين فصل،‌فصل نيايش نامگذاري شده و در اين زمينه نيز فرهنگسراي تخصصي قرآن در منطقه احداث شده وهمزمان با ماه مبارك رمضان مراسم ويژه تجليل از قاريان قرآن برگزار مي‌شود.

 

 

نظر شما