پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۳۵۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۲
وزير بهداشت در اجلاس گروه 5:
تشابه وضعيت اپيدميولوژيكي بيماري‌ها در دو سوي مرزهاي كشورهاي همسايه، جلوه اين واقعيت است كه بيماري مرز نمي‌شناسد.

به گزارش شهر، دكتر مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، با بيان اين مطلب در اجلاس G5 ‌ گفت: كشورهاي عضو گروه 5، علاوه بر اشتراكات فراوان فرهنگي، اجتماعي و جغرافيايي، استعداد ابتلا به بيماري‌ها و حوادث و بلاياي طبيعي زيادي دارند كه بايد با همگرايي، تجربيات فردي، اجتماعي و اجرايي خود، در قالب يك كار جمعي به حل و فصل آن بپردازيم.


وي افزود: دبيرخانه موقت گروه 5 تاكنون با برپايي ده‌ها جلسه سياستگذاري، برنامه‌ريزي و پيگيري پيرامون موضوعات مختلف و در سطوح متفاوت با حضور نمايندگان سازمان‌هاي بين‌المللي و سفراي كشورهاي همسايه نقش ارزنده‌اي ايفا نموده كه بايد در قالب ثبت دبيرخانه دائم در اين اجلاس كماكان با قوت ادامه يابد.


وزير بهداشت با اشاره به اين كه مقدمه اين اجلاس طبق تفاهم‌نامه سال 84 اجلاس منطقه‌اي سازمان جهاني بهداشت در قاهره به امضاي وزراي بهداشت 4 كشور عضو و مدير امور منطقه‌اي سازمان جهاني بهداشت رسيد، اظهار داشت: راه دشواري طي شده و راه طولاني و پرثمري در پيش است.


وي افزود: من مباحث و دستاوردهاي اين اجلاس و برنامه‌هاي آن درخصوص توجه به 4 بيماري مهم تب خونريزي دهنده كريمه كنگو، سل مقاوم به دارو، فلج اطفال و مالاريا را دنبال مي‌كنم.


وزير بهداشت در ادامه با اشاره به وقوع سيل اخير پاكستان گفت: تاكنون ارسال دارو و اعزام تيم كارشناسي ارزيابي نيازهاي فوري و تخصصي از جمله اقدامات ايران براي كمك به آسيب‌ديدگان اين سيل بوده و ظرف 72 ساعت آينده نيز اولين بيمارستان صحرايي به يكي از مناظق مورد نياز اين كشور ارسال مي‌شود.


 اجلاس دوروزه گروه 5 صبح امروز با حضور نمايندگان كشورهاي پاكستان، افغانستان، عراق و سازمان بهداشت جهاني در دانشگاه علوم پزشكي تهران افتتاح شد.


نظر شما