پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۳۵۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
وزير بهداشت گفت: هزينه درمان سل معمولي 400 تا 500 هزار تومان و هزينه درمان سل مقاوم به دارو 45 تا 120 ميليون تومان است.

به گزارش "شهر" به نقل از وزارت بهداشت، دكتر مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه اجلاس گروه 5 با اعلام اين خبر گفت: در مورد سل مقاوم به درمان، كشور بزودي به مرحله ريشه‌كني مي‌رسد، ولي مواردي از مرزها وارد مي‌شوند كه بايد آنها را تحت كنترل درآورد.

 

وي افزود: علت ورود اين افراد به كشور اين است كه هزينه درمان سل مقاوم به دارو زياد است و اين افراد از كشورهاي همجوار نيز براي درمان به ايران مي‌آيند.

 

وحيددستجردي درباره وضعيت كشور در زمينه بيماري فلج اطفال و مالاريا نيز گفت: فلج اطفال در كشور ريشه‌كن شده و مالارياي فالسي پاروم نيز اگر از سوي مرزها، بيماران مبتلا به آن وارد نشوند تا سه سال آينده بطور كل در كشور ريشه‌كن مي‌شود.

 

وي تأكيد كرد: خوشبختانه هم اينك نيز در گزارشات آمده است كه موارد ابتلا به مالاريا در سال گذشته يك سوم كمتر از سال قبل از آن بوده است.

 

وزير بهداشت درباره تب خونريزي دهنده كريمه كنگو نيز با تأكيد بر اقدامات سازمان‌هاي ذيربط مانند سازمان دامپزشكي، وزارت جهاد كشاورزي و وزارت بازرگاني جهت جلوگيري از ورود دام قاچاق به كشور، بيان داشت: تمام مواردي كه امسال از اين بيماري در كشور رخ داد به خاطر ورود دام قاچاق به كشور بوده كه جلوگيري از آن به عهده وزارت بهداشت نيست و ما فقط درمان اين بيماران را انجام مي‌دهيم.

 

وي اظهار اميدواري كرد: اجلاس گروه 5 بتواند اين 4 بيماري مسري را در كشورهاي همسايه تحت كنترل درآورد تا ديگر شاهد شيوع اين بيماري‌ها در كشورمان نباشيم.

 

گفتني است: اجلاس گروه 5 با حضور نمايندگان بهداشت كشورهاي افغانستان، پاكستان، عراق و نمايندگان WHO‌ به منظور جلوگيري از شيوع بيماري‌هاي فلج اطفال، تب كريمه كنگو، مالاريا و سل مقاوم به دارو از صبح ديروز در دانشگاه علوم پزشكي تهران آغاز شد و امروز به كار خود پايان مي‌دهد.

نظر شما