جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۳۷۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۲
حضرت آيت الله خامنه‌اي در ديدار جهادگران بسيج سازندگي:
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار پرشور هزاران نفر از جوانان و جهادگران بسيج سازندگي، «عشق و ايمان» و «بصيرت و همت» را عوامل اصلي حرکت عظيم ملت ايران و «روح و جوهره» بسيج سازندگي خواندند و تأکيد کردند: هر جامعه اي از چنين سرمايه ذي قيمتي برخوردار باشد بدون ترديد به برترين قله هاي عزت و عظمت دست خواهد يافت و اين جايگاه پرافتخار، سرنوشت قطعي ملت عزيز ايران است.

به گزارش شهر، حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار که صبح امروز انجام شد، نيروي جواني و «شور و اميد و ايمان» جوانان بسيج سازندگي را، مايه آبروي ايران و تاريخ دانستند و خطاب به صدها هزار جوان فعال بسيج سازندگي در سراسر کشور افزودند: عزيزان من! اين جور جواني کردن و اينگونه دوران عزيز و گرانبهاي جواني را در راه خدمت به اسلام و انقلاب و مردم صرف کردن، هر انسان آگاهي را در مقابل شما به غبطه و تحسين وا مي دارد.

رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به گرفتار بودن جوانان کشورهاي غربي در «دام افسردگي، نااميدي، توهم و بي هدفي» افزودند: جوانان مؤمن، ارزشمند، فعال و متعهدي که نعمت و توان خدمت گذاري را از خداوند هديه گرفته اند، بايد روحيه پرشور و جهت گيري صحيح خود را قدر بدانند و مسئولان و مديران کشور نيز اين گنجينه لايزال و اين حرکت عظيم را قدرشناسي کنند.

ايشان، حرکت خودجوش جوانان دانشجو و دانش آموز را در خدمت رساني به محرومان، مبدأ صدور فرمان امام خميني (رض) در تشکيل جهاد سازندگي برشمردند و خاطرنشان کردند: اين حرکت خودجوش ده سال پيش نيز تکرار و مايه صدور پيام تشکيل بسيج سازندگي در سال 79 شد و اين حقيقيت را نمايان کرد که اينگونه کارهاي مردمي، مي تواند و بايد الهام بخش اقدام مسئولان کشور باشد.

رهبر انقلاب اسلامي، چهار عامل «عشق، ايمان، بصيرت و همت» را جوهره بسيج سازندگي دانستند و افزودند: اين عوامل حرکت آفرين و تعالي بخش را انقلاب و امام بزرگوار به ملت قدرشناس ايران هديه داده اند و استمرار اين عوامل در 3 دهه اخير، باعث استحکام، فراگيري و ثمرات نو به نو و پرطراوت شجره طيبه انقلاب اسلامي شده است.

حضرت آيت الله خامنه اي، پايبندي عاشقانه به امام خميني، ايمان قوي، احساسات پرشور و بصيرت عميق جوانان کشور را نمود روشن تداوم پرنشاط انقلاب خواندند و با اشاره به ادعاي برخي درباره کهنه شدن و تمام شدن انقلاب و فراموش شدن امام افزودند: اين افراد که از اول هم لزوماً دشمن انقلاب نبودند، در واقع در مقابل جاذبه هاي اهداف حقير مادي و شخصي کم آوردند و اسير وسوسه رياست و قدرت شدند و اين بلاي سنگين، آنان را از درون تهي و تمام کرد لذا فکر مي کنند که انقلاب هم تمام شده است اما اين ادعا، فقط يک خيال و توهم است.

رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه خاطرنشان کردند: ملت، بدون اعتنا به ريزشهايي که ممکن است در آينده هم تکرار شود به حرکت پر رويش و پرنشاط خود ادامه داده و خواهد داد.

ايشان، خدمت رساني مادي و معنوي به ميليونها نفر در سراسر کشور را از برکات بسيج سازندگي خواندند و افزودند: حضور الگوساز جوانان مؤمن و متشرع در مناطق روستايي و محروم، مظهر مجسم آيه قرآن و دعوت عملي مردم به اسلام و انقلاب است.

حضرت آيت الله خامنه اي، فعاليت در بسيج سازندگي را همچنين زمينه ساز شکوفايي استعدادهاي جوانان، تجربه آموزي آنان، لمس واقعيات زندگي، شکسته شدن حصارهاي طبقاتي و ايجاد شعف و بهجت خدمت رساني در روح و جان جوانان دانستند و افزودند: جوانان بسيج سازندگي، سفيران «کار و تلاش و خدمت و مجاهدت» در مناطق مختلف کشور هستند و اين فوايد بزرگ، اثبات مي کند که جريان عظيم بسيج سازندگي را بايد حفظ و تقويت کرد.

ايشان با اشاره به آغاز سال تحصيلي جوانان را به خوب درس خواندن و تلاش و فعاليت براي رسيدن به قله هاي علمي فراخواندند و افزودند: پيوستن به حرکت زيباي خدمت رساني به مردم در فرصتهاي فراغت از تحصيل تکميل کننده اين حرکت خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي، در بخش ديگري از سخنانشان، ملت بزرگ و بزرگوار ايران را در حال عبور از پيچ خطرناک تاريخ دانستند و خاطرنشان کردند: در سي سال گذشته، بسياري از نقاط خطرخيز اين دوران سرنوشت ساز را پشت سر گذاشته ايم اما عبور از اين نقطه حساس تاريخي هنوز کامل نشده و ملت و مسئولان با حواسي جمع و با تدبير و تعقل و انسجام، به حرکت خود ادامه مي دهند.

ايشان، ملت ايران را پرچمدار رهايي و سعادت امت اسلامي برشمردند و با اشاره به صف بندي سي ساله جبهه مستبدان و زياده خواهان جهاني در مقابل مردم ايران خاطرنشان کردند: دشمنان وانمود مي کنند که هدفشان ايران است اما در واقع اسلام و قرآن را هدف گرفته اند چرا که درک کرده اند موتور محرک پيشرفت، پايداري و عزت ملت ايران، دين مبين اسلام و معنويت و قرآن است.

حضرت آيت الله خامنه اي، «همت، بصيرت و توانايي» ملت ايران را در مقايسه با آغاز انقلاب، به مراتب بيشتر دانستند و تأکيد کردند: ملت ايران، به عنوان خط شکن مقابله ي امت اسلامي با سلطه گران جهاني، بدون هيچگونه تزلزل و عقب نشيني، شتاب و اقتدار حرکت خود را افزايش داده و با همان ضرب دست و نيروي انقلاب به پيش مي رود.

ايشان با يادآوري حضور تعيين کننده جوانان در عرصه هاي مختلف علم و فناوري نظير انرژي هسته اي، سلولهاي بنيادين و فناوري نانو افزودند: جواناني که «پيروزي انقلاب» و امام خميني (ره) و دفاع مقدس را نديده اند اکنون در کنار ديگر قشرها در همه عرصه ها حضوري پيشتاز دارند و علاوه بر فعاليت در ميدانهاي سازندگي، با خلق حماسه عظيم نهم دي، 22 بهمن و حضور در انتخابات، عرصه سياسي را نيز به ميدان تجلي بصيرت و همت و نشاط تبديل کرده اند.

رهبر انقلاب اسلامي اين واقعيات را نشان دهنده ناکامي دشمن در کمرنگ کردن روحيه انقلابي و به فراموشي سپرده شدن ياد امام دانستند و افزودند: آناني که در ابتداي انقلاب اسلامي، از نابودي 3 روزه، يک هفته اي و حداکثر 2 ماهه انقلاب مردم ايران، سخن مي گفتند اين روزها ديگر از اين حرفهاي گزاف به زبان نمي آورند و اين نشان دهنده ضعف آنان و قوت ملت ايران است.

حضرت آيت الله خامنه اي که سي و يکم شهريور يعني در سالگرد آغاز جنگ تحميلي با هزاران جوان بسيج سازندگي سخن مي گفتند، با اشاره به حمايت همه جانبه تسليحاتي – مالي – سياسي و تبليغاتي قدرتهاي جهاني از صدام در طول 8 سال جنگ با ايران افزودند: صدامي که زورگويان جهاني براي مقابله با «امام و انقلاب و ملت» ايران، به پيش انداخته بودند با ذلت و نکبت، مرد، اما انقلاب اسلامي و ملت امام خميني قوي تر از هر زمان، زنده اند و اين يک تجربه قابل تکرار است.

رهبر انقلاب اسلامي، سرنوشت صدام را در انتظار دشمنان حال و آينده ايران اسلامي دانستند و تأکيد کردند: حرکت ملت ايران بدون شک و ترديد با منکوب شدن دشمنان ملت، روز به روز زنده تر و پوياتر مي شود و به قله هاي عالي پيشرفت و افتخار دست خواهد يافت.

در ابتداي اين ديدار فرمانده سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به حضور بسيار گسترده جوانان در طرح اردوهاي جهادي گفت: در ده سال گذشته، ميليونها نفر از ساکنان مناطق محروم در مناطق روستايي مستقيماً از خدمات عمراني، بهداشتي، رفاهي و تربيتي اردوهاي بسيج سازندگي بهره برده اند و اين نوع سازندگي مردم مي تواند به عنوان نظريه جديدي در الگوهاي توسعه مطرح شود.

سردار نقدي با اشاره به جهش بسيج سازندگي در دولت نهم و دهم و حمايت رئيس جمهور و استانداران گفت: با کار داوطلبانه و بي مزد و منت بسيجيان و حمايت مضاعف دولت

مي توان در طول برنامه پنجم، بسياري از اهداف سازندگي از جمله ريشه کن کردن بي سوادي و برخي بيماريها، جنگل باني، آبخيزداري و اجراي طرحهاي عمراني و توسعه اي محقق کرد.

در اين ديدار همچنين آقاي احمدي از فعالان اردوهاي جهادي ضمن قرائت دل نوشته اي از شور و صفاي جوانان حاضر در اين اردوها گفت: پرچم پر عزت جهاد و سازندگي با همت جوانان مومن در هر گوشه اي از اين کشور برافراشته خواهد ماند.

نظر شما