جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۳۸۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷
به مناسبت سي‌امين سال مقاومت و پايداري برگزار مي‌شود؛
رييس فرهنگسراي شهر از اجراي 30برنامه فرهنگي حماسي به مناسبت سي امين سالگرد آغاز جنگ تحميلي خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي شهر، محمد ابويي با اشاره به نقش ارزنده اصناف و بازار در پشتيباني از دفاع مقدس که به تقديم صدها شهيد ، جانباز و آزاده به درخت پر ثمر جمهوري اسلامي منجر شد، گفت: امسال براي نخستين بار سنگرهاي فرهنگي با مشارکت بازاريان در سطح محدوده منطقه 12 که خود کوچک شده اي از تاريخ تمدن و ارزش هاي هويتي شهر تهران است برپاست.


وي با تشريح اين برنامه‌ها اظهار داشت: مجموعه برنامه‌هاي ذکر شده با عنوان « گنج بي پايان» در سطح 10 مرکز فرهنگي، بوستان شهر و سبزه ميدان بازار تا پايان اين هفته به خدمات رساني فرهنگي و يادآوري ايام حماسه خواهد پرداخت.


ابويي با اشاره به اينکه در ايام حملات موشکي دشمن به شهر تهران بافت سنتي، اداري و تجاري محدوده منطقه 12 بيشترين حملات موشکي را متحمل شده گفت: به همين منظور و با همکاري سازمان زيباسازي شهر تهران، نمايشگاه عکسي با نشان دادن حملات موشکي دشمن به قلب پايتخت و آثار تخريبي جنگ برپا شده است.


اين نمايشگاه در کنار برنامه هاي متنوع ديگر همه روز در ضلع جنوبي پارک شهر ميزبان عموم شهروندان تهراني است.


همچنين در سبزه ميدان بازار تهران، نمايشگاه بزرگ عکس و اسناد جنگ، خيابان هنر « ايثار و شهادت» ، برنامه هاي فرهنگي هنري، تئاتر خياباني، موسيقي نظامي و ايستگاه‌هاي عکس يادگاري با يادمان هاي جنگ، ايستگاه هاي صلواتي و چندين برنامه ديگر همه روزه از ساعت 14 تا 18 ميزبان همشهريان منطقه 12 و بيش از يک ميليون نفر مراجعه کننده به بازار سنتي تهران خواهد بود.


رئيس فرهنگسراي شهر در ادامه به چاپ و انتشار بروشورهايي با مضمون انعکاسي حضور و حماسه سازي هاي رهبر حکيم انقلاب اسلامي، در دوران هشت سال جنگ تحميلي اشاره كرد و افزود: شب خاطره، تجليل از شهداي محلات، اردوي بازديد از شهرک سينمايي دفاع مقدس، آئين غبار روبي از مزار پاک شهدا، مسابقات کتبي، ايستگاه هاي نقاشي کودک و مسابقات کتابخواني از ديگر برنامه هاي هفته دفاع مقدس در مجموعه برنامه هاي « گنج بي پايان» است.


به گفته ابويي، خانه موزه شهيد چمران در اين شب ها حال و هواي ويژه اي به خود گرفته و عطر و بوي شهدا را به مشام جان جوانان روزگار ما مي رساند.


اين برنامه‌ها با مشارکت شهرداري منطقه 12، اتحاديه اصناف توليدي وخدماتي، اتحاديه اصناف توزيعي و خدماتي، اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار و مرکز مقاومت بسيج بازار تهران برگزار مي‌شود.


نظر شما