شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۳۸۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اظهار كرد: كوردلان فكر مي‌كنند با توهين به قرآن مي‌توانند ارزش والاي اين كتاب آسماني را پائين آوردند، اما آنان نمي‌توانند خسارتي به وجود مبارك قرآن كريم كه هستي مكتوب است، وارد كنند.

به گزارش شهر، سردار احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح که جمعه، دوم مهرماه، در همايش تجليل از پيشكسوتان قرآني نيروهاي مسلح، سخن مي‌گفت، تأکيد کرد که قرآن كريم در كنار اهل ‌بيت(ع) معنا پيدا مي‌كند و دو هر كدام مكمل ديگري است، وي با قرائت آيه «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ» افزود: قرآن كريم كتاب هدايت است، هدايت به سوي قوي‌ترين و پابرجاترين اصول هستي، قرآن كريم بشارت دهنده و مبين است و كساني كه عمل صالح انجام مي‌دهند، اجر عظيمي از سوي خداوند خواهند گرفت.


وزير دفاع اظهار كرد: انسان‌ها بيش از هر چيز به هدايت نياز دارند، هدايت به معاني حركت به سمت حق است و هدايت قرآن كريم مسير واقعي الهي در متن خلقت است و اين هدايت متصل به ائمه اطهار(ع) به ويژه امام زمان(عج) است.


سردار وحيدي با اشاره به حديث ثقلين که پيامبر اسلام(ص) فرموده‌اند كه «من دو چيز گرانقدر در ميان شما به جا مي‏گذارم، يكي قرآن و ديگري اهل ‌بيت(ع)، اين دو هرگز از هم جدا نمي‏شوند تا در حوض كوثر بر من وارد شوند» تأکيد کرد: بر همين اساس اگر ديديم كه قرآن كريم با اهل ‌بيت(ع) جدا شده است بايد به خود شك كنيم و خود را اصلاح كنيم.


وي گفت: قرآن كريم داري لايه‌هاي مختلفي است و هركس به ميزان طهارتي كه دارد با قرآن تماس حاصل مي‌كند و قرآن مي‌فهمد. مطهر بودن شرط تماس با قرآن و فهم قرآن است. قرآن هم طهارت باطني مي‌آورد و هم اين طهارت باطني به افزايش فهم ما از قرآن مي‌انجامد.


وزير دفاع در ادامه با اشاره به قرار داشتن در هفته دفاع مقدس گفت: شهداي ما از جمله كساني هستند كه با تمام وجود با قرآن تماس يافتند، وعده‌هاي قرآني را باور كردند و به اين نقطه رسيدند كه امروز همه جا ياد و خاطره آن‌هاست. از عناصر مهم هرچه امروز داريم، خون شهداي ماست. شهدا در همه‌ اتفاقاتي كه در زمينه تحقق اهداف الهي در جمهوري اسلامي ايران صورت مي‌گيرد، شريك هستند.


سردار وحيدي بيان كرد: جامعه ايده‌ال و نمونه جامعه قرآني است، جامعه‌اي كه قرآن كريم در آن اجرا مي‌شود، جامعه كامل و بدون نقص است و ما با ظهور امام زمان(عج) مي‌خواهيم حق را در دنيا پياده كنيم و قرآن كريم حق است و امام عصر(عج) نيز با ظهورش دستورات قرآن كريم را در جهان پياده مي‌كند.


وزير دفاع در ادامه اين بخش از سخنان خود به هتك حرمت قرآن كريم در آمريكا اشاره و آن را جاهليت مدرن عنوان کرد و افزود: كساني كه در عصر حاضر به قرآن كريم اهانت كرده‌اند، در دوران جاهليت مدرن قرار دارند، مظاهر مدرنيته جوامع را از جاهليت خارج نمي‌كند، زيرا جاهل كسي است كه راه هدايت را گم كرده است و از نگاه قرآن كريم غرب در حال حاضر در دوران جاهليت قرار دارد، زيرا آن‌ها از نور هدايت بهره‌اي نبرده‌اند.


وي گفت: كسي كه به نور اعتقاد و تمايل دارد، نور را دنبال مي‌كند و به منبع آن مي‌رسد و قرآن كريم نور هدايت است كه انسان را به سوي خداوند متعال هدايت مي‌كند و آن را به سعادت دنيوي و اخروي رهنمون مي‌كند.


اين مقام مسئول با بيان اين‌كه پرفروش‌ترين كتاب در آمريكا قرآن است ادامه داد: كوردلان فكر مي‌كنند با توهين به آن مي‌توانند ارزش والاي اين كتاب آسماني را پائين آوردند، اما آنان نمي‌توانند خسارتي به وجود مبارك قرآن كريم كه هستي مكتوب است، وارد كنند.


وي عنوان كرد: اگر ايران اسلامي تاكنون افتخاري كسب كرده است به خاطر قرآن كريم و به بركت اهل ‌بيت عصمت و طهارت(ع) است كه نور هدايت را بر سر ما گسترانده است.


وزير دفاع در پايان با اشاره به برگزاري همايش تجليل از پيشكسوتان قرآني نيروهاي مسلح افزود: اين حركت با ارزش در هفته دفاع مقدس كار بسيار بزرگ و ارزشمند است و اميدوارم اين حركت در گسترش فرهنگ قرآني در جامعه تاثير عميقي داشته باشد.

نظر شما