جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۳۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
چهارمين دستگاه از اتوبوس هاي ريلي (ريل باس) ارم براي بهره برداري در مسير تهران - ورامين - پيشوا ، در مراسمي با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير راه و ترابري راه اندازي شد.

به گزارش شهر، تمدن درباره توسعه اتوسو ريلي عنوان كرد: در سفر دوم دولت به استان مصوب شد تا تمام شهرها همچون اسلامشهر، پاكدشت، رباط كريم، ورامين و دماوند كه به تهران ختم مي‌شوند، از طريق قطار شهري به تهران وصل (ختم) مي‌شود كه اكنون يكي از خط‌ها وصل شده و مطالعات 2ــ 3 خط‌ نيز انجام شده و امسال كار آن‌ها آغاز مي‌شود.


وي در اين باره با بيان اين كه در حال حاضر مردم براي رفتن به فرودگاه امام خميني (ره) مشكل دارند، گفت: عمليات اجرايي انتقال مترو تا فرودگاه و از آنجا به «پرند» آغاز شده است، كار مهمي در روند مسايل توسعه‌اي و زير ساخت تهران است.


استاندار تهران خبر داد: مسير تهران ـ ورامين و پيشوا نيز امروز تست مي‌شود كه در امتداد خط راه آهن سراسري اين مسير، خط ديگري اجرا مي‌شود كه اولين آزمايش قطار اتوبوس امروز با حضور مسوولان در مسير تهران ـ ورامين حركت مي‌كند.


استاندار تهران با اعلام اين كه تا سال 1392 هيچ روستايي در استان بدون «گاز» نخواهد بود، گفت: از مجموع بيش از 600 روستا كه بايد به آنها گازرساني مي‌شد، تاكنون به 510 روستا گازرساني شده و تا سال 92 بايد به 130 روستاي باقي‌مانده نيز گازرساني شود. 

وي  افزود: بايد بحث مديريت جامع استان تهران را به صورت يكپارچه بررسي كنيم، نه اين كه يك نقطه از استان را در نظر بگيريم و بقيه نقاط را رها كنيم، چرا كه اين كار جواب نمي‌دهد.


 وي با بيان اين كه بحث "شبيه سازي جمعيت تهران" يكي از سوژه‌هاي جدي دولت است كه واقعا به انجام آن ايمان دارد و به آن ورود پيدا كرديم، اظهار كرد: لازم است اين امر در دو قسمت سازماندهي و ساماندهي شود كه بخشي از اينها در استان‌هايي ديگر و بخشي از آن در استان تهران انجام شود.


به گفته تمدن، در اين راستا دولت خانه سازي را از تهران خارج كرده و در ساير شهرها متمركز و مسكن را ساماندهي كرد.



*بسياري از پروژه‌هاي دو استان تهران و كرج بايد مشترك انجام شود


تمدن خاطر نشان كرد: همچنين در سفر اخير هيات دولت به استان احداث 14 بيمارستان در شهرستان‌هاي اطراف تهران مصوب شد.


وي تاكيد كرد: سبك سازي جمعيت تهران همزمان با تامين زيرساخت‌هاي لازم از جمله شبكه حمل و نقل، مسكن، درمان، انرژي و غيره كه در حال انجام و برنامه‌ريزي‌ است صورت مي‌گيرد، حال آن كه اين حركت به سمت شهرستان‌ها شكل گرفته است، البته هنوز فاصله‌هايي وجود دارد.


استاندار تهران تاكيد كرد: دولت تلاش دارد كه فاصله بين توسعه يافتگي شهر تهران و شهرستان‌هاي استان تهران را كاهش دهد.


استاندار تهران عنوان كرد: بالاخره تهران يك كانون جمعيتي است و نمي‌خواهيم مشكلات تهران از جلمه ترافيك و محيط زيست و غيره را رها كنيم، بلكه توسعه بايد متوازن شود.


وي در عين حال به استان تازه تاسيس «البرز» و مشتركات دو استان اشاره كرد و گفت: با وجود تشكيل استان «البرز»، بسياري از پروژه‌ها به دليل پيوستگي‌هاي دو استان به صورت زيرساختي و كالبدي بايد مشترك اجرا شود.



كسي از حجم سرمايه‌گذاري‌هاي دولت اطلاع ندارد


استاندار تهران با اشاره به مديريت جامع شهر تهران و حجم سرمايه‌گذاري‌ دولت در اين بخش، اضافه كرد: مجموع حركتي كه دولت در حوزه تهران انجام مي‌دهد، البته اگر آن را در يك دستگاه متمركز نكند و يك مديريت پاسخگو وجود داشته باشد، خواهيد ديد بر خلاف تصوري كه مي‌شود، حتي ميزان سرمايه‌گذاري‌ دولت در شهر تهران و در حوزه‌هاي مختلف بر ارقام و اعدادي كه برخي سازمان‌ها همچون شهرداري اعلام مي‌كند، رجحان دارد، البته حركت شهرداري نيز قابل درنگ است.


وي در اين راستا به ايجاد زيرساخت بلند مدت در تضمين وضع انرژي در شهر تهران اشاره كرد و ادامه داد: خط پنجم گاز رساني به طول 250 كيلومتر از قم تا ارتفاعات شهر تهران جهت تامين سوخت و مصارف خانگي، يك تضمين بلند مدت انجام شده است.


تمدن همچنين افزود: از خيابان «سبلان» تا جنوب «شهرري» تونلي به طول 24 كيلومتر احداث شده كه مجراي اصلي انتقال فاضلاب شهر تهران به بزرگترين تصفيه خانه‌ايست كه در خاورميانه وجود دارد، البته هنوز بخش‌هايي از آن‌ها به بهره‌برداري نرسيده است.


وي تاكيد كرد با توجه به اين كه اين اتفاقات در زيرزمين انجام مي‌شود، لذا كسي از حجم سرمايه‌گذاري‌هاي دولت اطلاع ندارد.



متاسفانه دستگاه‌هاي آنقدر گرفتار و فرو رفته‌ در امور اجرايي هستند كه فرصت نمي‌كنند اقدامات را اعلام كنند


وي كه در يك برنامه تلويزيوني سخن مي‌گفت، در عين حال به اعتبارات و سرمايه‌گذاري‌هاي دولت در مترو اشاره كرد و گفت: درست است كه متولي و بهره‌برداري مترو در شهرداري تعريف شده است، اما حجم سرمايه‌گذاري‌ كه دولت در اين چند سال انجام داده و عليرغم حرف‌هايي كه وجود دارد، يك هزار و 250 ميليارد تومان براي توسعه متروها در تهران، مشهد، اصفهان و غيره‌ است كه نيمي از اين اعتبارات مربوط به تهران مي‌شود كه دولت در حال ورود به اين بخش است كه خود بخشي از زيرساخت به شمار مي‌رود.


استاندار تهران همچنين يادآور شد: بزرگترين تضمين كننده شبكه برق براي جلوگيري از قطع برق در تهران در ايستگاه «شيخ بهايي» يك ماه قبل بهره‌برداري شد.


وي تاكيد كرد: متاسفانه دستگاه‌هاي ما آنقدر گرفتار و فرو رفته‌ در امور اجرايي هستند كه فرصت نمي‌كنند اين اقدامات را اعلام و مطرح كنند. 

نظر شما