جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۳۹۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
وزير فرهنگ جمهوري آذربايجان:
وزير فرهنگ و گردشگري جمهوري آذربايجان در بازديد از مقبره الشعراي تبريز، استاد شهريار را موجب فخر و مباهات دنياي شعر و ادبيات دانست.

به گزارش شهر از تبريز به نقل ازروابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، آقاي ابوالفضل قارايف، وزير فرهنگ و گردشگري جمهوري آذربايجان پس از حضور در شهر تبريز به همراه رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي به ديدن مقبره الشعراي تبريز و مزار شهريار شعر و ادب رفت.

قارايف ضمن اداي احترام به اين شاعر ارزشمند کشورمان، گفت: استاد شهريار در آذربايجان بسيار مورد توجه وعلاقه مردم است و ديوان هاي شعر او به خصوص مجموعه ارزشمند حيدربابايه سلام در هر خانه اي يافت مي شود.

وزير فرهنگ و گردشگري آذربايجان همچنين ضمن بازديد از مقبره الشعرا گفت: مردم جمهوري آذربايجان نيز مشتاق هستند مقبره عارفان و شاعران گرانقدري را که هر کدام مانند نگيني در ساحت فرهنگ و ادب و عرفان مي درخشند، از نزديک ببينند و اميدواريم با گسترش همکاري هاي دو کشور، اين خواسته محقق شود.

همچنين مهندس تراب محمدي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در اين ديدار، از حضور چشمگير گردشگران مختلف جمهوري آذربايجان در تبريز ابراز خرسندي نمود و گفت: تمام تلاش خود را براي ايجاد امکانات مورد نياز گردشگران به ويژه در حوزه گردشگري سلامت به کار بسته ايم و اين اقدامات با همکاري هاي دوجانبه گسترش خواهد يافت.

گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در خاتمه مي افزايد: در اين ديدار آقايان نظام جعفراف رئيس کميسيون فرهنگي مجلس جمهوري آذربايجان، سروان ابراهيم‌اف وزير گردشگري و فرهنگي نخجوان، فرهاد خليل اف رئيس اتحاديه نقاشان آذربايجان، ابراهيم اف معاون انجمن نقاشان آذربايجان و جمعي ديگر از مقامات و هنرمندان، وزير فرهنگ و گردشگري جمهوري آذربايجان را همراهي مي‌کردند.

نظر شما