جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۰
کد خبر: ۲۴۳۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 7 خبر داد/
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 7 از برگزاري بيش از 30 عنوان برنامه گوناگون فرهنگي هنري و مذهبي با 80 اجرا در سطح اين منطقه ويژه فصل پاييز خبر داد.

«جواد حيدري‌پور» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه در اين فصل چند كار توليدي در نظر گرفته شده است، گفت: «شكفتن خورشيد» عنوان ويدئو كليپي است كه در ارتباط با حضرت علي (ع) توليد و توزيع مي‌شود.



وي افزود: توليد كتابچه «شب دهم» نيز كه به وقايع‌نگاري حماسه عاشورا مي‌پردازد به مناسبت فرارسيدن ماه محرم در نظر گرفته شده است. همچنين ويژه‌نامه «روايت عاشقي» در 10 شماره در دهه اول ماه محرم چاپ و منتشر مي‌شود.



رييس فرهنگسراي انديشه به برنامه‌هاي ديگر اين مركز اشاره كرد و اظهار داشت: «ضيافت انديشه» (برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي با حضور انديشمندان و صاحبنظران حوزه فرهنگي)، «يادمان 7» (آيين تجليل از نخبگان فرهنگي هنري منطقه 7) و «جشن رونمايي كتاب» (رونمايي از جديدترين كتاب‌هاي توليدشده توسط كانون‌هاي فرهنگسرا در هفته كتاب) از جمله برنامه‌هايي است كه در فصل پاييز برگزار مي‌شود.



حيدري‌پور تصريح كرد: در هفته كتاب نيز ويژه‌برنامه‌هايي در نظر گرفته شده است كه از آن جمله مي‌توان به برگزاري نمايشگاه كتاب، برپايي پاتوق كتاب به صورت رايگان در مراكز عمومي مانند بانك‌ها، درمانگاه‌ها و مطب پزشكان اشاره كرد.



به گفته وي، «شب شعر عاشورايي»، «طرح هفت‌نما» (تور يكروزه عكاسي)، «از خيال تا نقش» (ورك‌شاپ نقاشي)، «با كاروان غدير» (مراسم جشن شامل سخنراني، مولودي‌خواني)، «با عاشوراييان» (برگزاري مراسم زيارت عاشورا)، «گوهر وجود» (مسابقه حفظ موضوعي قرآن كريم) و برگزاري تورهاي فرهنگي با عناوين «گذر در فرهنگ»، «هميار پليس» و «ديدار دوست» از ديگر برنامه‌هاي اين مركز محسوب مي‌شود.



حيدري‌پور به برگزاري دو جشن بزرگ در دهه كرامت اشاره كرد و گفت: اين برنامه‌ها با هدف ارج نهادن به مقام ولايت و امامت و آشنايي با مناقب و صفات امام رضا (ع) شامل بخش‌هاي گوناگون و متنوع فرهنگي هنري در خانه فرهنگ قاسم‌آباد و خانه قرآن منطقه 7 برگزار مي‌شود.




نظر شما