جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۴۴۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴
معاون فرهنگي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان معتقد است آثار شرکت کنندگان در اولين جشنواره کشوري قصه‌گويي امام رضا(ع) مي‌تواند به يک مجموعه و بسته‌ي تربيتي مناسب براي کودکان و نوجوانان تبديل شود.

به گزارش روابط عمومي کانون، محمدباقر آدوسي در آستانه‌ برگزاري اين جشنواره در مازندران، قصه‌گويي را يک بيان هنرمندانه دانست که در کانون، ماموريت تربيت فکري و ذوقي کودک و نوجوان را بر اساس نظام تعليم و تربيت اسلامي بر عهده دارد.

 

 

وي افزود: قصه‌هاي تربيتي، روح و جان را جلا مي‌دهد و انسان را به تعالي مي‌رساند و قادر متعال به عنوان اولين قصه‌گو ـ به وسيله اين واسطه تربيتي ـ با قصص خود انسان‌ها را هدايت مي‌کند.

 

 

آدوسي در بخشي ديگري مي‌دهد که جشنواره قصه‌گويي کشوري امام رضا(ع) به دليل بيان هنرمندانه از گنجينه‌ي هشتمين ستاره‌ي آسمان عصمت و ولايت، تبيين و ملموس کردن آثار، رفتار و گفتار معصوم براي کودک و نوجوان، معرفي الگوي شخصيتي انساني معصوم ـ براي جهت‌گيري همه انسان‌ها به ويژه کودکان و نوجوانان ـ معرفي مسير حرکت، منازل و محل شهادت ـ براي بيان الگوهاي مکان‌هاي مقدس مانند مشهد ـ و معرفي وقايع زندگي آن امام بزرگوار ـ براي عبرت‌گيري و درس‌آموزي ـ مي‌تواند به عنوان يک مجموعه و بسته‌ي تربيتي مناسب براي کودکان و نوجوانان مورد توجه برگزار کنندگان قرار گيرد.

 

 

معاون فرهنگي کانون در پايان ضمن قدرداني از دست اندرکاران برپايي اين جشنواره ـ که توسط کانون استان مازندران برگزار مي‌شود ـ اظهار اميدواري کرده است که اين حرکت فرهنگي در صورت گسترش و اجرا در تمامي شهرهاي استان لاله‌خيز مازندران و راه يافتن به استان‌هاي ديگر کشور، به يک جريان فرهنگي تبديل و هر روزش پربارتر از گذشته شود تا تشنگان تربيت به ويژه کودکان و نوجوانان از آن سيراب شوند.

 

 

اولين جشنواره قصه‌گويي امام رضا(ع) به همت کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان مازندران صبح و بعد از ظهر روز پنج‌شنبه 22 مهر در سالن سلمان هراتي وزارت ارشاد شهر ساري برگزار مي‌شود.

 

 

به گفته‌ قاسم عزيززاده گرجي مدير کانون استان مازندران در اين جشنواره بيش از 830 کودک ونوجوان و مربي قصه‌گو از سراسر کشور و چهار قصه‌گوي افغاني شرکت کرده‌اند.

 

 

وي توضيح داد که گروه‌هاي انتخاب در مرحله‌ نخست از ميان تمامي شرکت کنندگان، 40 نفر را برگزيده‌اند که در نهايت برگزيدگان نهايي اين جشنواره با معرفي در مراسم پاياني به مشهد مقدس اعزام مي‌شوند و در کنگره‌ي بين‌المللي امام رضا(ع) شرکت مي‌کنند.

 

 

قرار است در اين جشنواره علاوه بر سيدصادق رضايي مديرعامل و تعدادي از مسوولان کانون، برخي از مسوولان صدا و سيما و استان مازندران نيز حضور داشته باشند.

 

 

نظر شما