جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۴۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
رئيس پليس فرودگاههاي کشور خبر داد:
رئيس پليس فرودگاههاي کشور با اشاره به ممنوع بودن حمل متادون و شيرين بيان در کشور عربستان از سوي زائران گفت: با توجه به حساسيت ايجاد شده در اين کشور حتي با حمل يک گرم مواد مخدر برخورد مي شود.

به گزارش خبرنگار شهر سردار نبي‌الله حيدري روز شنبه در يك نشست خبري در جمع خبرنگاران افزود: از 29 مهر 103 هزار زائر به حج تمتع اعزام خواهند شد.

 

وي اظهار داشت: پليس فرودگاه‌ها به منظور حفظ امنيت و پيشگيري اقدامات لازم را در فرودگاه‌ها انجام داده است.

 

سردار حيدري افزود: با توجه به تمهيدات انديشيده شده از خروج هرگونه مواد مخدر و مواد ممنوعه توسط زائران به كشور عربستان جلوگيري خواهد شد.

 

وي تأكيد كرد: در سفر حج امسال بازرسي و بازبيني براي جلوگيري از حمل مواد مخدر در سرلوحه اقدامات پليس قرار دارد تا از به بازي گرفتن آبروي 73 ميليون ايراني جلوگيري كنيم.

 

وي اظهار داشت: سال گذشته نزديك به 68 هزار نفر به حج تمتع رفتند و افراد بالاي 65 سال سن نيز از سفر به خانه خدا منع شده بودنداما امسال 30 درصد زائران را افراد مسن تشكيل مي‌دهند.

 

سردار حيدري افزود: حمل سلاح سرد و گرم و اشياء ممنوعه و حمل مواد مخدر حتي يك گرم ممنوع است.

 

اين مقام نيروي انتظامي تأكيد كرد: در صورت كشف مواد مخدر از زائران حتي به ميزان كم ضمن توقيف گواهينامه فرد به دادسرا معرفي شده و از ادامه سفر باز خواهند ماند.

 

سردار حيدري گفت: با توجه به نصب تجهيزات پيشرفته بازرسي مانند بادي‌اسكنر، بيوسنسور و در سطح 17 فرودگاه كشور امكان حمل مواد مخدر بسيار پايين است.

 

رئيس پليس فرودگاه‌هاي كشور تأكيد كرد: هرگونه جاسازي مواد مخدر با توجه به سختگيري‌هاي پليس و تجهيزات مورد استفاده كشف خواهد شد.

 

وي اظهار داشت: پليس عربستان سختگيري‌هاي جديدي را در زمينه مواد مخدر اعمال مي‌كند و افرادي كه دستگير شوند در زندان‌ها با شرايط سخت و پيچيده‌اي مواجه مي‌شوند.

 

 

رئيس پليس فرودگاه‌هاي كشور اعلام كرد: حمل شيرين‌بيان و متادون براي زائران حج امسال ممنوع است با توجه به اينكه متادون براي ترك معتادان پرخطر توصيه شده اما در عربستان همراه داشتن متادون جرم است.

 

وي اظهار داشت: شيرين‌بيان نيز به دليل اينكه از پليس عربستان شناختي از اين گياه ندارد ممنوع و پليس اين كشور مانند ترياك با آن برخورد مي‌كند.

 

سردار حيدري اعلام كرد: همراه داشتن متادون مانع از سفر زائران نخواهد شد و تنها متادون از فرد مورد نظر گرفته مي‌شود.

 

رئيس پليس فرودگاه‌هاي كشور اعلام كرد: از 68 هزار زائري كه سال گذشته به كشور عربستان اعزام شدند 107 نفر در فرودگاه‌هاي كشور به اتهام حمل مواد مخدر دستگير شدند.

 

وي اظهار داشت: بيشترين دستگيري‌ها در فرودگاه مهرآباد انجام شد و بيشترين كشف مواد مخدر نيز با 2 كيلو و 143 گرم در فرودگاه مشهد بود.

 

سردار حيدري افزود: از 107 زائر دستگير شده در حج سال گذشته 24 نفر زن بودند كه در برخي موارد جاسازي بي‌رحمانه‌اي براي زنان انجام شده بود.

 

وي اظهار داشت: با توجه به سختگيري‌هاي پليس در فرودگاه‌هاي كشور تنها يك نفر در كشور عربستان دستگير شد كه اين مواد را از طريق بلع انتقال داده بود. اين فرد پس از تحمل 3 ماه زنداني به كشور بازگشت.

 

 

سردار حيدري گفت: امسال 400 هزار نفر زائر عمره داشتيم كه از اين تعداد 471 نفر به دليل حمل مواد مخدر دستگير و از ادامه سفر حج باز ماندند.

 

وي اظهار داشت: در حج عمره امسال 7 كيلو و 955 گرم مواد مخدر كشف و ضبط شده است و 93 نفر زن نيز از مجموع 471 نفر دستگير شده را شامل مي‌شدند.

 

سردار حيدري افزود: پليس عربستان نيز 7 نفر از زائران حج عمره را به دليل حمل مواد مخدر دستگير كرد كه اين افراد با تحمل 2 تا 3 ماه زندان به كشور بازگشتند.

 

رئيس پليس فرودگاه‌هاي كشور گفت: در حج عمره سال گذشته از بين 765 هزار زائر حج عمره پليس 169 نفر را به اتهام حمل مواد مخدر دستگير كرد.

 

وي اظهار داشت: از اين تعداد 301 نفر زده بوده‌اند و 14 كيلو و 143 گرم مخدر كشف شد.

سردار حيدري افزود: پليس عربستان سال گذشته 160 نفر را در حج عمره دستگير كرد.

 

رئيس پليس فرودگاه‌هاي كشور اعلام كرد: از 160 ايراني دستگير شده در حج عمره سال گذشته 2 ايراني به دليل كهولت سن و شرايط سخت زندان جان باختند.

 

سردار حيدري تأكيد كرد: از زائراني كه معتاد هستند مي‌خواهيم ادامه سفر ندهند و با فرهنگ و اصالت ملت ايران بازي نكنند. تمام مراجع براي حمل مواد مخدر حرمت شرعي قائل شده‌اند.

 

وي گفت: در سال جاري 18 ميليون و 886 هزار مسافر ورودي و خروجي در پروازهاي داخلي داشتيم که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزايش داشت. همچنين پنج ميليون و 501 هزار نفر توسط پروازهاي خارجي به کشور وارد و يا خارج شدند که 20 درصد نسبت به سال قبل افزايش نشان مي دهد.

 

رئيس پليس فرودگاه‌هاي کشور افزود: تعداد پروازهاي داخلي 18 درصد افزايش، تعداد پروازهاي خارجي هفت درصد افزايش، ميزان تاخير پروازها 13 درصد کاهش و ابطال پروازها 32 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

 

وي گفت: در طول 6 ماهه سال جاري 304 کيلوگرم انواع مواد مخدر در فرودگاههاي کشور کشف شد که 92 کيلوگرم آن در پروازهاي داخلي و 262 کيلوگرم در پروازهاي خارجي بوده است. همچنين دو هزار و 654 قاچاقچي در فرودگاه‌هاي کشور دستگير شدند.

 

 

سردار حيدري افزود: در زمينه حمل مواد مخدر يکهزار و 530 نفر قاچاقچي  در پروازهاي داخلي و يک هزار و 124 نفر در پروازهاي خارجي دستگير شدند که عمده آنان از کشورهاي هند، افغانستان، فيليپين، لهستان و ايتاليا بودند.

 

وي با اشاره به کشف کالاهاي قاچاق گفت: در طول شش ماهه سال جاري کالاهاي قاچاقي با ارزش دو ميليارد و 195 ميليون تومان کشف شده و 484 قاچاقي در اين زمينه دستگير شدند.

 

وي ادامه داد: همچنين در طول سال جاري يک آژانس هواپيمايي به دليل صدور بليت و عدم اعزام افراد پلمپ شد.

 

رئيس پليس فرودگاه‌هاي کشور افزود: در پروازهاي امسال 15 سلاح جنگي، 38 قبضه شوکر، 168 عدد گاز اشک‌آور، 531 فشنگ جنگي کشف و 15 نفر نيز در اين زمينه دستگير شدند.

نظر شما