جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۵۰۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷
رييس فرهنگسراي تهران از برگزاري 140 ويژه برنامه فرهنگي هنري و آموزشي در قالب بيش از 200 اجرا در سه ماهه فصل پاييز براي شهروندان غرب پايتخت خبر داد.

«اکبر بختياري» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به ضرورت توجه به اوقات فراغت اقشار مختلف در تمامي فصول سال گفت: برنامه‌هاي مفيد فراغتي را نبايد محدود و محصور به تابستان دانست بلکه در ساير فصول سال نيز متناسب با نياز و ذايقه شهروندان و فرصتي که در اختيار دارند بايد برنامه‌هاي فرهنگي مناسب براي آنان اجرا کرد.


وي شمار مراکز فرهنگي تحت پوشش مناطق 21 و 22 به جز خانه‌هاي فرهنگي مشارکتي را 11 مرکز اعلام کرد و افزود: فرهنگسراي تهران با 19 برنامه، خانه فرهنگ اميرکبير با 21 برنامه، خانه فرهنگ تهرانسر با 16 برنامه، خانه فرهنگ نوردانش با 14 برنامه، خانه فرهنگ وردآورد با 20 برنامه و خانه فرهنگ گرمدره با 15 برنامه فرهنگي هنري، اجتماعي و آموزشي پذيراي شهروندان غرب پايتخت هستند.


رييس فرهنگسراي تهران در باره برنامه‌هاي ويژه کتابخانه‌هاي تحت پوشش در مناطق 21 و 22 اظهار داشت: کتابخانه شهر با 8 برنامه ، کتابخانه مسجدالنبي (ص) با 7 برنامه، کتابخانه پرتو با 4 برنامه و کتابخانه‌هاي پندار و سيدالشهدا(ع) هر يک با 6 برنامه ميزبان اقشار مختلف شهروندان هستند.


به گفته مدير مراکز فرهنگي هنري مناطق 21 و 22، شمار برنامه‌هاي ذکر شده به جز برنامه‌هاي مستمر و روزانه‌اي است که در بخش آموزش و خدمات کتابخانه‌اي به شهروندان ارايه مي‌شود.


بختياري رويکرد آموزش شهروندي را از جمله محورهاي اصلي برنامه ها ذکر کرد و افزود: توليد محصولات و بسته‌هاي فرهنگي، برنامه‌هاي مناسبتي هم چون هفته کتاب، کارگاه‌ها و همايش‌هاي مذهبي، اخلاق شهروندي و مهارت‌هاي زندگي، مسابقه‌هاي فرهنگي، برنامه‌هاي جمعي ورزشي، نکوداشت شخصيت‌هاي فرهنگي، گراميداشت ولادت و شهادت معصومين(ع)، جشن‌ها و برنامه‌هاي نمايشي و هنري، اردوهاي زيارتي و آموزشي و فعاليت‌هاي گروهي با مشارکت کانون‌ها و تشکل‌هاي مردمي از جمله محورهاي عمومي برنامه‌هاي فرهنگسراي تهران و ساير مراکز تحت پوشش در فصل پاييز است.


نظر شما