جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۵۳۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
تا كنون 53 كشور در اين جشنواره شركت كرده اند و به گفته بير جشنواره، خوشبختانه تحريم‌ها سبب توقف اين جشنواره نبوده است.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست چهلمين جشنواره بين المللي فيلم رشد با حضور حميدرضا كفاش دبير جشنواره و خبرنگاران برگزار شد .

اين نشست با نيم ساعت تاخير آغاز شد ودر ابتداي آن کفاش دبير جشنواره فيلم رشد گفت: اين جشنواره يكي از قديمي‌ترين جشنواره هايي است كه سعي شده هرسال برگزار شود. با تمام مشكلات كمي كه داشته اما متوقف نشده است. حتي مسائل تحريم و اين قبيل مشكلات هم باعث نشد كه اين جشنواره از حركت هر ساله خود باز بماند.
كفاش درباره اهداف چهلمين جشنواره فيلم رشد بيان كرد: اين جشنواره هر ساله با هدف شناسايي، انتخاب و معرفي فيلم‌هاي علمي، آموزشي و تربيتي از سراسر جهان، تبادل فرهنگي و هنري بين كشورهاي مختلف دنيا و ايران و ارتقا جايگاه فيلم‌هاي آموزشي و تربيتي از نظر كمي و كيفي در سطح كشور برگزار مي‌شود. امسال 14 سالن سينما در سطح شهر تهران براي اين منظور انتخاب شدند.

وي افزود: همچنين ما براي نمايش فيلم‌ها بسته‌هاي مخصوصي را در نظر گرفته‌ايم به گونه‌اي كه فيلم‌هاي به صورت يك بسته و مناسب گروه‌هاي سني مختلف به سينماها ارسال مي‌شود و سعي مي‌كنيم در اين بسته‌ها تنوع را نيز رعايت كنيم.

كفاش با اشاره به داوران اين جشنواره عنوان كرد: 10 داور خارجي در ايام جشنواره به داوري آثار بخش بين‌المللي خواهند پرداخت و علاوه بر اين 10 داور ايراني نيز آنها را همراهي مي‌كنند.

دبير جشنواره در ادامه با بيان اعلام آدرس سايت جشنواره همزمان با روز افتتاحيه گفت: هم‌زمان در روز افتتاحيه جشنواره چهلم همانند دور گذشته، سايت جشنواره مجدد بارگذاري خواهد شد كه با 100 عنوان فيلم خواهد بود و از اين طريق معلمان و دانش‌آموزان بتوانند اين فيلم‌ها را به عنوان منابع درسي به راحتي دانلود و استفاده كنند.

كفاش با اشاره به چهلمين دوره بين المللي فيلم رشد و آمار رسيده از فيلم ها گفت: تا كنون 1359 فيلم به دبيرخانه جشنواره ارسال شده كه از اين ميان در نهايت 178 فيلم ايراني و 101 فيلم خارجي به مرحله مسابقه و جنگ جشنواره راه پيدا كردند كه 31 كشور نيز از مجموع 53 كشور آثارشان در مرحله نهايي حضور دارد.

وي درباره بخش هاي موضوعي اين جشنواره گفت:همت مضاعف، كارمضاعف، اصلاح الگوي مصرف، تحول در حوزه دانش، مهارت و تربيت، علوم و فنون، نقش فناوريهاي نوين در آموزش و پرورش، خليج هميشه فارس، فرهنگ ملل و تعليم و تربيت از جمله موضوعاتي است كه در اين جشنواره اهميت داشته است.


دبير  جشنواره فيلم رشد در ادامه گفت: فراخوان اين جشواره به زبان انگليسي به 120كشورجهان از طريق دفتر همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي به نمايندگي ايران در اين كشورها ارسال شد.

كفاش در پايان گفت: بعد از پايان چهلمين دوره از جشنواره بين المللي رشد، جشنواره استاني آن برگزار خواهد شد.


چهلمين دوره اين جشنواره از 7تا 14 آبان ماه در تهران برگزار مي‌شود. افتتاحيه اين مراسم در سينما فلسطين و مراسم اختتاميه آن روز 14 آبان ماه در سالن حجاب برگزار مي شود.

نظر شما