جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۴
کد خبر: ۲۵۴۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
سينما فلسطين ميزبان علاقه مندان؛
مراسم افتتاحيه چهلمين جشنواره فيلم رشد در سينما فلسطين كليد خورد. حجت‌الاسلام بهرام محمديان معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس شوراي سياست‌گذاري و حميدرضا کفاش دبير جشنواره در اين جشن حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار شهر، طبق معمول اين مراسم با كمي تاخير در ساعت 18:30 روز جمعه با پيام «حميدرضا حاجي‌بابايي» وزير آموزش و پرورش به چهلمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد قرائت شد.

در ادامه برنامه حميدرضا کفاش گزارشي از اين جشنواره را ارائه داد و در ادامه برنامه گفت: جشنواره فيلم رشد در اين دوره با ويژگي هاي جديدي پا به عرصه سينما و فيلم گذاشته است. تشکيل 20 کارگاه آموزشي، توسعه مشارکت مادي و معنوي سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به 30 مورد، معرفي فيلم‌ها از نگاه معلمان، صدور بيانيه کاربردي هيئت انتخاب جشنواره، ساماندهي دانش‌آموزان تهراني براي استفاده از فيلم‌ها، انتشار کتاب تاريخچه 40 دوره جشنواره رشد و 40 پژوهش برتر، رونمايي از تمبر ويژه، بارگذاري 100 فيلم آموزشي در سايت جشنواره، تجليل نمادين يکي از معلمان ايثارگر کشور و آماده‌سازي 50 مقاله علمي از جمله اين موارد است.

سپس حجت الاسلام محمديان از ديگر سخنرانان اين جشن بود و درباره اهميت تعليم و تربيت و نقش اين جشنواره در اين رابطه صحبت كرد.


محمديان درباره چهلمين جشنواره فيلم رشد گفت: در 40 سالگي جشنواره رشد ما شاهد تحول هم هستيم و نگاهي به داخل مدرسه و همچنين به خارج از مدرسه داريم. در جشنواره چهلم همت دوستان ما بر اين بود كه بتوانند جشنواره را در خدمت فرآيند ياددهي و يادگيري قرار دهند. در سال‌هاي پيش هدف ما شناسايي فيلم‌هاي خوب و معرفي آن‌ها به جامعه و قدرداني از سازندگان آن بود اما از دو سال پيش همكاران ما كوشيدند تا فيلم‌هاي آموزشي را در دسترس معلمان و خانواده‌ها قرار دهند. امسال اهتمام كردند اين فيلم‌ها در اختيار مدارس قرار گيرد تا در زمان‌هاي معين بتوانند از آن استفاده كنند.

نمايش فيلم آموزشي كلاغ زاع و مستندي درباره يك فيلم از يك دانش‌‌آموز كه بيماري قلبي داشته و ... نمايش داده شد.

در مراسم افتتاحيه چهلمين جشنواره فيلم رشد از برگزيدگان استاني در برگزاري جشنواره سي‌ونهم تقدير به عمل آمد. رتبه اول برگزاري جشنواره سال گذشته به استان کهگيلويه و بويراحمد، رتبه دوم به استان‌هاي آذربايجان غربي و کردستان و رتبه سوم به استان مازندران تعلق گرفت. همچنين در اين مراسم از مديران برگزارکننده استان‌هاي کرمانشاه، فارس، مرکزي، ايلام، يزد، خراسان شمالي،‌ خراسان جنوبي، خوزستان، قم و شهرستان‌هاي تهران، نورآباد ممسني و آذربايجان شرقي تجليل شد.

اجراي برنامه موسيقي توسط نوجوانان جنوبي از بخش‌هاي جالب توجه اين مراسم بود.

همچنين سخناني از مقام معظم رهبري، رئيس جمهور، وزير آموزش و پرورش و رئيس شوراي سياست‌گذاري جشنواره در باب اهميت آموزش تحت عنوان فيلمي نمايش داده شد.


نظر شما