جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۵۵۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۱
تشريح جزئيات بيشتري از طرح پادگان قلعه مرغي در گفت وگو با شهردار منطقه19:
شهردار منطقه 19 تهران گفت: 70 درصد از پادگان قلعه مرغي براي توسعه فضاهاي فرهنگي و ورزشي و خدمات عمومي در اختيار مديريت شهري قرار خواهد گرفت و 30 درصد آن براي توسعه تجاري و اداري به سرمايه‌گذار واگذار مي‌شود.

عباداله فتح‌الهي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» به تشريح جزئيات بيشتري از طرح پادگان قلعه مرغي پرداخت و افزود: اين پادگان مجموعه اي 300 هكتاري است كه در طرح جامع تهران جزو فضاي يك‌هزار هكتاري مركز تجارت جهاني محسوب مي‌شود.


وي با اشاره به اين كه در اين زمينه دغدغه‌هايي از سوي مديريت شهري و مردم وجود دارد، گفت: تاخير زماني كه در عمران و آباداني اين مجموعه بزرگ به وجود آمد، به رويدادي مثبت انجاميد و موجب همزمان آن با طرح جديد جامع شهرتهران شد.


وي خاطرنشان كرد: در افق طرح جامع و تفصيلي جديد، تهران به عنوان شهري فعال در حوزه اقتصادي و اشتغال آفرين تعيين شده و رويكرد آن تعديل سكونت و افزايش كار و فعاليت در پايتخت است.


شهردار منطقه 19 تهران اظهار كرد: با توجه به اين كه مجموعه پادگان قلعه مرغي جزو مجموعه تجارت جهاني محسوب مي‌شود، اين فضاي بزرگ به گونه‌اي طراحي خواهدشد كه بتواند در تهران رقابتي بين المللي ايجاد كند.


تهران رقيب بازارهاي بين المللي دنيا


وي با بيان اين كه رقيب اين مركز بزرگ تجاري تنها ،بازارهاي تهران نخواهد بود، گفت: تعيين ايده‌ها و هدف گذاري‌ها براي اين مجموعه 300 هكتاري به گونه‌اي است كه بتوانند با مجموعه هاي بين المللي دنيا از جمله برخي مراكز تجاري كشورهاي همسايه خليج فارس و كشورهاي اروپايي رقابت كنند.


به گفته فتح‌الهي هم اكنون گرو‌هاي مختلفي از اقتصاددانان حوزه شهري به همراه شهرسازان ومعماران برجسته براي طراحي اين مجموعه بزرگ در حال فعاليت و مطالعه هستند.


وي تصريح كرد: هم اكنون مقدمات كاربري طرح پادگان قلعه مرغي در كميسيون ماده‌5 تصويب شده و به شوراي شهرسازي ومعماري ارجاع داده شده است و در جلسه آينده اين شورا به تصويب نهايي مي‌رسد. بعد از تحقق اين مساله عمليات اجرايي در اين بخش شروع شود.


شهردار منطقه 19 تهران با اشاره به آغاز برخي اقدامات اجرايي طرح بزرگ پادگان قلعه مرغي گفت: 2سوم از زمين‌هاي پادگان تملك شده و بخشي از سايت‌ها مجموعه از جمله فضاي سبز، اماكن فرهنگي و تجاري كه در كميسيون ماده 5 تصويب شده، در حال جانمايي است.


فتح الهي در مورد نوع كاربري‌هاي اين مجموع نيز اظهار كرد:70 درصد از پادگان قلعه مرغي براي توسعه فضاهاي فرهنگي و ورزشي و خدمات عمومي در اختيار مديريت شهري قرار خواهد گرفت و 30 درصد آن براي توسعه تجاري و اداري به سرمايه‌گذار واگذار مي‌شود.

نظر شما