جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۵۷۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 4 از بازسازي آثار تاريخي و مراکز فرهنگي سطح منطقه خبر‌داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 4، محسن جلالي فراهاني با اعلام اين خبر گفت: به منظور احياي هويت شهر و سنت هاي معماري ايراني- اسلامي، بازسازي گلدسته هاي 20 مسجد منطقه، بازسازي عمارت تاريخي عين الدوله، بازسازي فرهنگسراي اشراق، نصب پيکره 16 تن از حکما و فلاسفه و همچنين بهسازي چندين آب انبار قديمي در دستور کار قرار گرفته است.

وي افزود: يکي از اقدامات مهمي که در اين راستا در دستور کار قرار گرفته است، بازسازي عمارت قديمي ارباب هرمز در بوستان پليس با قدمتي در حدود يکصد سال به زودي به عنوان يک مجموعه و پاتوق فرهنگي فعاليت خود را آغاز خواهد کرد.

جلالي گفت: يکي ديگر از اقدامات مشارکتي اين منطقه با مراکز فرهنگي، بازسازي فرهنگسراي اشراق به عنوان يکي از مهمترين پايگاه ها و قطب هاي اصلي فرهنگي منطقه است. اين مکان فرهنگي نمونه اي از باغ ايراني است که بازسازي آن به شيوه معماري ايراني و اسلامي در حال انجام است.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 4 افزود: علاوه بر بازسازي محوطه اين مرکز فرهنگي، جانمايي جهت نصب 16 پيکره از حکما و فلاسفه در دست اقدام قرار گرفته است.

وي با اشاره به بازسازي آب انبار هاي قديمي موجود در منطقه 4 گفت: آب انبارهاي موجود در منطقه که به نحوي بازگو کننده تاريخ معماري ايران اسلامي هستند نيز در دست اقدام قرار گرفته است.

وي خاطر نشان کرد: همچنين به منظور احياي هويت اسلامي-ايراني آراستگي هويت ظاهري شهر، بازسازي و احياي گلدسته 20 مسجد نيز در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما