جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۶۳۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
سرپرست سازمان بهزيستي تاكيد كرد:
سرپرست سازمان بهزيستي با تاكيد بر اين نكته كه بهزيستي همچنان متولي آموزش كودكان صفر تا 6 سال است اعلام كرد: درخصوص واگذاري آموزش كودكان 3 تا 6 سال به آموزش و پرورش تا اين تاريخ دستورالعمل قانوني به ما ابلاغ نشده است.

احمد اسفندياري در گفت‌وگو با خبرنگار ما در پاسخ به اين سوال كه مناقشه سازمان بهزيستي و آموزش و پرورش بر سر آموزش كودكان 3 تا 6 سال در مهدهاي كودك به كجا انجاميده است اظهار داشت: سازمان بهزيستي همچنان متولي مهد هاي كودك و آموزش كودكان صفر تا 6 سال است و در اين زمينه دستور العمل قانوني به ما ابلاغ نشده است. وي ادامه داد: آموزش كودكان صفر تا 6 سال در مهدهاي كودك بر عهده بهزيستي است و ما تاكنون در اين زمينه خلاف قوانين عمل نكرده ايم.

سرپرست سازمان بهزيستي درخصوص عدم الگوي واحد در تعيين شهريه مهدهاي كودك و اعتراض والدين در اين مورد گفت: كميته‌اي متشكل از نمايندگان وزارت بازرگاني و سازمان بهزيستي با پيروي از دستورالعمل كلي ابلاغ شده از سوي سازمان حمايت از مصرف كنندگان به سراسر كشور، شهريه مهدهاي كودك را براساس فاكتورهاي تعيين شده و ستاره بندي صورت گرفته تعيين كرده است.

سرپرست سازمان بهزيستي كشور با اشاره به اين كه الگوي تعيين شهريه مهدهاي كودك شهريور ماه به همه استان‌ها ارسال شده است، گفت: كميته سه جانبه هر استان مكلف به تعيين شهريه مهدهاي كودك استان بوده و در حال حاضر ميزان شهريه مهدها بر اساس امكانات و تجهيزات و درجه مهدها در سراسر كشور مشخص شده است. وي با اعلام اين نكته كه سقف افزايش شهريه مهدهاي كودك 10 درصد است و دستورالعمل ياد شده به شكلي تدوين شده است كه حتي ممكن است، شهريه برخي مهدهاي كودك با كاهش مواجه باشد يادآور شد: هرگونه افزايش شهريه خارج از دستورالعمل ابلاغ شده از سوي سازمان بهزيستي كشور تخلف است. وي خاطر نشان كرد: سازمان تعزيرات حكومتي با مهدهاي متخلف برخورد قانوني خواهد كرد كه در همين زمينه تا كنون با 10 مهد كودك متخلف در تهران برخورد قانوني صورت گرفته است.

اسفندياري تصريح كرد: والدين در صورت مشاهده هرگونه تخلف توسط مديران مهد هاي كودك مراتب را به سازمان بهزيستي اعلام كنند كه پس از اعلام تخلف 2 بار تذكر داده مي شود و در صورت تكرار مهد مورد نظر تعطيل خواهد شد.

نظر شما