جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۴
کد خبر: ۲۶۴۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
به منظور ايجاد روحيه نشاط و شادابي و ارتقاي سلامت جامعه، 42 ست ورزشي و بازي در بوستان‌ها، مراکز و اماکن عمومي و مجتمع‌هاي مسکوني شمال تهران نصب شد.

به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک تهران، حميد دانشور رييس اداره فضاي سبز شهرداري اين منطقه با اعلام مطلب فوق اظهار داشت : 32 ست ورزشي و10 مجموعه بازي کودکان شامل انواع وسايل و تجهيزات تندرستي، ورزشي پيشرفته و بازي در بيش از 30 بوستان و مراکز آموزشي، نظامي، درماني و مجتمع هاي مسکوني و بهزيستي نصب شده تا شهروندان علاوه بر استفاده از فضاهاي سبز در بوستان ها ، به ورزش و فعاليتهاي جسمي نيز بپردازند.


وي با اشاره به اينکه اکثر اين وسايل و تجهيزات براي اولين بار در ايران استفاده مي شود، گفت : ست تندرستي ، سرسره و قلعه ماسه اي ، اسب دواني ، ميز تنيس ، تاب خانواده ، کشتي ، ميني مارس ، بدن سازي و ... از جمله اين وسايل است .


رييس اداره فضاي سبز شهرداري منطقه يک، نصب 310 تابلوي هشداردهنده، 12 آلاچيق، 249جعبه ي سيار گل( فلاور باکس) و آبخوري در معابر اصلي و بوستان ها را از ديگر اقدامات انجام شده در سطح منطقه ذکر کرد و گفت: از ابتداي سال 89 تا کنون تعداد 15 ميز شطرنج و36 ميز پينگ پنگ براي اوقات فراغت شهروندان در بوستان هاي منطقه نصب شده است.


دانشوربا بيان اينکه اين وسايل و تجهيزات براي همه سنين از جمله سالمندان ، جوانان و نوجوانان و همچنين جانبازان و معلولين کاربرد دارد افزود : در بوستان نگين در بلوار دانشجو، تاب ، صفحه گردان و کشتي ، مخصوص استفاده جانبازان و معلولان به گونه اي طراحي شده است که بدون جابجايي از روي ويلچر مي توانند از آنها استفاده کنند.



نظر شما