شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۶۴۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸
حامد ياري مدير کل امور بين الملل و روابط عمومي سازمان اسناد و کتابخانه ملي کشورمان از افتتاح اتاق کره جنوبي در کتابخانه ملي در آذرماه سال جاري خبر داد .

به گزارش شهر، حامد ياري با اعلام اين خبر افزود : با تحويل آخرين محموله از منابع کتابخانه اي کره‌اي به کتابخانه ملي که شامل منابع غير کتابي همچون انواع لوح فشرده چندرسانه اي ؛ پوستر و نقشه است کار آماده سازي اتاق کره در محل تالارهاي مطالعه کتابخانه ملي آغاز شده است.

 

مدير کل امور بين الملل کتابخانه ملي با اشاره به ملاقات خود با آقاي کيم" رايزن فرهنگي کره جنوبي و اهدا اين محموله توسط وي به کتابخانه ملي گفت : در اين ملاقات که با حضور نماينده يکي از شرکت هاي بزرگ کره اي در زمينه فناوري انجام شد مقرر شد اين شرکت با همکاري کتابخانه ملي کره به صورت رايگان برخي از آخرين فناوري ها را در اختيار کتابخانه ملي کشورمان قرار دهد.

 

وي با اشاره به توافقات انجام شده در جريان رايزني هاي اداره کل امور بين الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملي و طرف کره اي افزود :اميدواريم با توجه به اينکه کتابخانه هاي ملي مي توانند به محل آشنايي افراد فرهيخته هر کشور با فرهنگ ساير ملل تبديل شوند به زودي شاهد افتتاح اتاق ايران در کتابخانه ملي کره نيز باشيم .

 

حامد ياري محموله هاي پيشين اهدا شده توسط کتابخانه ملي کره جنوبي به کتابخانه ملي کشورمان را شامل انواع کتاب دانست و افزود : در محموله هاي پيشين بيش از سه هزار جلد کتاب به زبان هاي فارسي؛ انگليسي ؛کره اي و عربي در حوزههاي مختلف از جمله کودک و نوجوان به ارزش بالغ بر 600 ميليون ريال اهدا ده بود .

 

مشاور رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي همچنين به انجام رايزني ها و آماده سازي منابع مختلف براي راه اندازي اتاق ايران در کتابخانه هاي ملي کشورهاي مختلف اشاره کرد و افزود : با افزايش سطح ارتباطات بين المللي کتابخانه ملي در چند سال گذشته و انعقاد تفاهم نامه هاي همکاري با کتابخانه هاي مختلف جهان انواع منابع کتابخانه اي در حوزه هاي ايران شناسي ؛ اسلام شناسي ؛ شناخت شيعه و پيشرفت هاي علمي کشورمان در حال آماده سازي براي ارسال به اين مراکز است .

 

حامد باري افزود : همچنين طي ملاقات ديگري با خانم هايکو شيانا رايزن فرهنگي سفارت ژاپن در ايران وي بيش از 50 عنوان کتاب در مورد افسانه ها قديمي و هنرهاي تجسمي کهن مردم ژاپن به زبان انگليسي را به کتابخانه ملي کشورمان اهدا کرد .

نظر شما