جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۶۵۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱
دومين نمايشگاه عكس انفرادي رضا کيانيان با عنوان «قار سوم: اتفاق مي‌افتد» عصر ديروز جمعه 21 آبان در گالري ماه مهر با حضور هنرمندان برجسته گشايش يافت.

به گزارش خبرنگار شهر، در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه كه در روز اول فروش 14 ميليون توماني داشت، هنرمندان برجسته‌اي چون پرويز كلانتري، نصرالله كسرائيان، بهمن فرمان‌آرا، آتيلا پسياني، همايون ارشادي و رضاميرکريمي، فاطمه نقوي، بهرام بدخشاني، شادمهر راستين، آنا نعمتي، محمد سرير، فردين خلعتبري و ساعد مشکي و همچنين احمد مسجد جامعي عضو شوراي شهر حضور داشتند.


عكس‌هاي سفيد و سياه كيانيان از كلاغ‌هاي در حال پرواز و يا نشسته روي سيم در زمينه سفيد، خود زمينه‌اي كاملا سفيد داشته و كف پوشيده از نمك گالري نيز بر اين سفيدي تاكيد داشت. اين نمك‌ها توسط فاتک موسوي که چيدمان نمايشگاه را برعهده داشت، براي هماهنگي بيشتر فضاي گالري با عكس‌ها استفاده شده است و موسيقي‌‌اي كه همزمان با آن صداي كلاغ نيز پخش مي‌شود، ساخته بابك بيات است.

کيانيان در يادداشتي بر اين نمايشگاه نوشته است: اگر کلاغي روبروي تو بنشيند و به تو نگاه کند و دوباره «قار» بزند، خبري در راه است. اگر سه بار «قار» بزند يعني خبر براي تو است و اتفاقي مي‌افتد و زماني که گروه کلاغان در آسمان «قار» مي‌زنند، اتفاق بدي در راه است. بايد ذکر بگويي و به خدا پناه ببري.

همچنين در يادداشتي از نصرالله کسرائيان درباره اين نمايشگاه آمده است: کيانيان را چندان نمي‌شناختم. او هم مرا نمي‌شناخت. منظورم شناختن از نوع نزديک است. شايد اولين‌باري که من را ديد همان زماني بود که نمايشگاه تک نفره عکس‌هايش را در فرهنگسراي نياوران برگزار کرده بود. همان نمايشگاهي که به خاطر سروصدايي که راه انداخت، منهم براي ديدنش رفتم.

در يخشي ديگر از اين يادداشت مي‌خوانيم: اينها عکس‌اند چون او با وسيله‌اي که عکاس‌ها دارند، کار کرده، چون لحظاتي فرار را ثبت کرده‌اند، چون دارند چيزهايي را طوري به ما نشان مي‌دهند که ما آنها را اينطور نديده‌ايم، چون دارند تجربه بصري ما را گسترش مي‌دهند. رضا هم عکاس است و در کارش مداومت نشان مي‌دهد. اين را که اين عکس‌ها خوب‌اند ياد بد، ضعيف‌اند يا قوي شما خواهيد گفت و اينکه رضا عکاس است، زمان مشخص مي‌کند.

كيانيان عكس‌هاي مجموعه «قار سوم: اتفاق مي‌افتد» را در جزيره قشم گرفته است. 12 تابلوي سياه و سفيد در ابعاد بزرگ با قيمت 35 ميليون ريال به‌صورت تك‌نسخه‌اي در اين نمايشگاه ارائه شده است که در مراسم افتتاحيه چهار تابلو به فروش رسيد.

اين نمايشگاه تا 15 آذرماه در نگارخانه ماه مهر به نشاني خيابان آفريفا، کوچه نيلوفر برپا خواهد بود.


نظر شما