جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۶۵۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۴
آيين گشايش هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران، امروز (23 آبان) از ساعت 18 در كتابخانه ملي و با حضور سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از ستاد خبري هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران،‌ در اين برنامه از پديد‌آورندگان آثار شايسته تقدير بيست وهفتمين دوره جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران نيز تقدير خواهد شد.

 

همچنين در اين مراسم از خادمان نشر در 2 شاخه علمي و فني تقدير خواهد شد و جوايزي نيز از سوي موسسه خانه كتاب به ايشان اهدا مي‌شود.

بر اساس اين گزارش اين مراسم،‌از ساعت 8 الي 20 در کتابخانه ملي با حضور جمعي از مسئولين فرهنگي و اصحاب قلم و ادب ونمايندگان رسانه هاي کشور برگزار خواهد شد.

 

 

 

در استان گلستان صورت مي گيرد

اهداي کتاب به کتابخانه هاي عمومي و برگزاري همايش نوقلمان ، درهفته کتاب

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان همزمان با هفته كتاب علاوه بر برنامه اهداي کتاب به کتابخانه هاي عمومي استان ،همايشي را براي مولفان و نوقلمان برگزار خواهد كرد.

استان گلستان در هفته كتاب شاهد برگزاري برنامه‌هاي متنوعي چون جشنواره كتاب و كتابخواني در مركز استان، مسابقه كتاب و كتابخواني، همايش مولفان و نوقلمان استان و نشست «راه‌هاي مقابله با جنگ نرم» خواهد بود.

تجليل از كتابداران نمونه، اهداي كتاب به كتابخانه‌هاي عمومي استان، برگزاري شب شعر، برگزاري مسابقه نقاشي، معرفي تازه‌هاي كتاب توسط نشريات و افتتاح كتابخانه باز در هفته كتاب و كتابخواني از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان در اين هفته است.

 

جشنواره كتاب سال دانشجويي در دانشگاه تربيت ‌مدرس برپا مي‌شود

رييس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي، يكي از برنامه‌هاي هفته كتاب جمهوري اسلامي را برپايي هفدهمين دوره جشنواره كتاب سال دانشجويي عنوان كرد و افزود: اين برنامه سي‌ام آبان ماه در تالار شهيد مطهري دانشگاه تربيت ‌مدرس برگزار مي‌شود.

محمد سلگي توضيح داد: در اين جشنواره، برگزيدگان كتاب سال دانشجويي با حضور برخي از مقامات و مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تقدير مي‌شوند.

وي با اشاره به اين كه در اين جشنواره نزديك به 20 برگزيده و 20 شايسته معرفي مي‌شوند، گفت: در بخش اصلي اين جشنواره از برگزيدگان حوزه‌هاي علوم پايه، هنر و معماري، علوم كشاورزي، علوم پزشكي، فني – مهندسي، منابع طبيعي و علوم انساني تقدير خواهد شد.

سلگي در ادامه توضيح داد: بخش ويژه اين جشنواره نيز به مناسبت شعار امسال، «همت مضاعف – كار مضاعف» و «كارآفريني و اشتغال» انتخاب شده است. همچنين كتاب سال دانشجويي، داراي يك بخش ديگر با عنوان مولف جوان است كه در آن يك يا دو نفر از جوان‌ترين مولفان مورد تقدير قرار مي‌گيرند.

رييس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي يكي از ويژگي‌هاي هفدهمين دوره جشنواره كتاب سال را انتخاب ناشر برگزيده دانست و اظهار داشت: هر ناشري كه بيشترين تعداد چاپ كتاب را در سال داشته باشد، به عنوان برگزيده انتخاب مي‌شود.

 

تاسيس نمايشگاه و فروشگاه دائمي قرآن و عترت در هفته کتاب

مدير عامل اتحاديه ناشران قرآني سراسر كشور، از تاسيس نمايشگاه و فروشگاه دائمي قرآن و عترت همزمان با هفته كتاب خبر داد.

 

سيد محمدحسين محمودي ، درباره اين نمايشگاه گفت: تاسيس اين نمايشگاه و فروشگاه به مناسبت هفته كتاب انجام خواهد شد و در حال حاضر فروشگاهي به‌طور موقت براي اين منظور در دفتر اتحاديه ناشران قرآني در خيابان انقلاب، خيابان ارديبهشت در نظر گرفته شده كه تا يك ماه ديگر قفسه‌بندي آن به پايان مي‌رسد.

محمودي گفت: سعي مي‌كنيم در اين نمايشگاه تمام كتاب‌هايي را كه عناوين آن‌ها در بانك اطلاعات ناشران قرآني درج شده باشد، ارائه دهيم. پژوهشگران مي‌توانند ضمن بازديد از اين نمايشگاه دائمي، از اين نسخه‌‌ها براي تحقيق و پژوهش استفاده كنند.

وي ادامه داد: به دليل محدوديت جا در محل موقت نمايشگاه، اين نمايشگاه در مرحله اول فقط براي بازديد خواهد بود.

 

گردآوري اطلاعات 1800ناشر در بانك اطلاعات ناشران قرآني

بانك اطلاعات ناشران قرآني توسط اتحاديه ناشران قرآني سراسر كشور در هفته كتاب راه ندازي مي شود .

 

اين اقدام ضمن تفاهم‌نامه‌اي بين اتحاديه ناشران قرآني و معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در هفته كتاب اجرايي مي‌شود.

 

اين بانك اطلاعاتي شامل اطلاعات كاملي از كتاب‌هايي است كه 1800 ناشر از اعضاي انجمن ناشران منتشر كرده‌اند. هريك از ناشراني كه حداقل يك عنوان كتاب در حوزه قرآن و عترت منتشر كرده باشند، در اين مجموعه قرار مي‌گيرند.

 

در اين بانك اطلاعاتي، نام كتاب، ناشر، مدير مسئول نشر، خطاط، مترجم و مذهب در كنار آدرس انتشارات، قيمت كتاب‌ها و موضوع كتاب‌ها درج خواهد شد و به گفته مديرعامل اتحاديه ناشران قرآني، اين بانك اطلاعاتي، كامل‌ترين بانك اطلاعاتي در عرصه قرآن، عترت و مذاهب اسلامي خواهد بود.

  

 

همزمان با هفته كتاب انجام مي‌شود

برپايي 61 نمايشگاه كتاب در 61 زندان و كانون اصلاح و تربيت

موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران با همكاري معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همزمان با هفته كتاب جمهوري اسلامي 61 نمايشگاه كتاب در 61 زندان و كانون اصلاح و تربيت كشور برگزار مي‌‌كند.

 

اين نمايشگاه‌ها از فردا(23 آبان) همزمان با نخستين روز هفته كتاب گشايش مي‌يابد و تا 30 آبان ادامه خواهد يافت.

 

در كشور 33 زندان مركزي و 28 كانون اصلاح و تربيت وجود دارد كه در تمام آن‌ها نمايشگاه كتاب برگزار مي‌شود.

 

در اين نمايشگاه‌ها در مجموع 7 هزار عنوان كتاب عرضه مي‌شود و در پايان نيز كتاب‌ها به رايگان در اختيار زندانيان قرار مي‌گيرد.

 

موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران اعلام كرده مجموعا 60 هزار جلد كتاب به اين نمايشگاه‌ها مي‌برد.

 

موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران سال گذشته نيز در ايام هفته كتاب اقدام به برگزاري نمايشگاه كتاب در زندان‌هاي كشور كرده بود.

 

 

 

همزمان با نخستين روز/

تمبر يادبود هجدهمين دوره هفته كتاب رونمايي مي‌شود

تمبر يادبود هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي امروز (23 آبان) همزمان با نخستين روز هفته كتاب و آغاز برنامه‌هاي اين هفته در كتابخانه ملي رونمايي مي‌شود.

 

اين دومين تمبر يادبود هفته كتاب جمهوري اسلامي است كه با همكاري شركت پست جمهوري اسلامي ايران رونمايي و تا پايان هفته كتاب در سراسر كشور توزيع خواهد شد.

 

در تمبر يادبود هفته كتاب جمهوري اسلامي از شعار هفته كتاب استفاده شده است.

 

اين تمبر فردا (24 آبان) در مراسمي كه به مناسبت آغاز هفته كتاب جمهوري اسلامي از ساعت 18 در كتابخانه ملي برگزار مي‌شود، رونمايي خواهد شد. سال گذشته نيز به مناسبت هفته كتاب تمبر يادبودي طراحي و در كشور توزيع شد.

 

سالانه حدود 5 يا 6 تمبر يادبود در کشور به چاپ مي‌رسد كه در دو سال اخير هفته كتاب نيز به عنوان مناسبتي مهم از مزاياي انتشار تمبر يادبود بهره مي‌برد.

 

 

همزمان با هفته كتاب

دانشگاه صنعتي شريف از 52كتابدار تجليل مي‌كند

كتابخانه مركزي دانشگاه صنعتي شريف در ايام هفته كتاب اقدام به اجراي برنامه‌هاي متنوعي از جمله تجليل از كتابداران و برگزاري نمايشگاه كتاب مي‌كند.

فرنوش رقابي، معاون كتابخانه مركزي دانشگاه صنعتي شريف با بيان اين مطلب‌ گفت: مراسم بزرگداشت كتابداران كتابخانه‌هاي دانشگاه صنعتي شريف، 24 آبان‌ماه مصادف با روز كتاب و كتابخواني برگزار مي‌شود.

وي هدف از برپايي اين مراسم را ارج نهادن به مقام و جايگاه كتابداران و تجليل از زحمات آن‌ها برشمرد و توضيح داد: در اين مراسم از 52 كتابدار فعال و بازنشسته اين دانشگاه با حضور مدير كتابخانه مركزي و معاون پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف قدرداني خواهد شد.

معاون كتابخانه مركزي دانشگاه شريف درباره ديگر برنامه‌هاي اين دانشگاه در هفته كتاب تصريح كرد: برپايي نمايشگاه كتاب‌هاي اهدايي كاربران و اعضا از جمله برنامه‌‌هاي اين هفته در كتابخانه دانشگاه شريف است.

وي با تاكيد بر اين كه نزديك به 800 جلد كتاب در اين نمايشگاه در اختيار مراجعان قرار مي‌گيرد، افزود: امسال با توجه به تقارن هفته کتاب با برپايي نمايشگاه بين‌المللي کتاب‌هاي کاربردي و دانشگاهي، کتابخانه مرکزي اين دانشگاه فعاليت گسترده‌تري در تهيه کتاب‌هاي مورد نياز اعضاي خود خواهد داشت.

 

 

همزمان با هفته کتاب

16 نمايشگاه در شهرستانهاي استان گيلان برگزار مي شود

اداره كل فرهنگ و ارشاد استان گيلان به‌منظور گراميداشت هفته كتاب برنامه‌هاي متنوعي را در سطح استان برگزار خواهد كرد. يكي از اين برنامه‌ها برگزاري نمايشگاه هاي کتاب در 16 شهرستان اين استان است .

در استان گيلان برنامه‌هايي چون برگزاري نمايشگاه كتاب در 16 شهرستان، برگزاري سه مسابقه كتابخواني، اهداي كتاب به كتابخانه‌ها، برگزاري شب شعر، برگزاري جشن هفته كتاب و تجليل از خادمان نشر در اين هفته اجرا خواهد شد.

همچنين برگزاري نمايشگاه تازه‌هاي كتاب، برگزاري نشست با صاحبان قلم، خريد حمايتي كتاب از مولفان استاني، تجليل از نشريات فعال در معرفي كتاب و تجليل از مولفان حوزه دفاع مقدس از ديگر فعاليت‌هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد استان گيلان خواهد بود.

اين اداره اقدام به فعاليت‌هاي تبليغاتي و اطلاع‌رساني در سطح استان را نيز بر عهده دارد و پذيرش عضويت رايگان در كتابخانه‌هاي عمومي استان، اهداي كتاب به كتابخانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و هماهنگي جهت بازديد گروهي دانش‌آموزان از نمايشگاه كتاب از برنامه‌هاي اعلام شده اين اداره در هفته كتاب است.

 

 

چهار كتاب در جشنواره «كتاب برتر» برگزيده مي شوند

دبير اجرايي انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان از معرفي چهار كتاب برگزيده در پنجمين جشنواره «كتاب برتر» خبر داد و گفت: مراسم پاياني جشنواره كتاب برتر 24 آبان در كتابخانه ملي برگزار مي‌شود.

 

محسن يگانه‌كاري گفت: در اين دوره علاوه بر معرفي چهار كتاب برتر كه بالاترين امتيازها را كسب كرده‌اند، 9 كتاب تشويقي نيز معرفي خواهد شد.

 

وي خاطرنشان كرد: مراسم پاياني پنجمين جشنواره كتاب برتر در آمفي تئاتر شمار يك كتابخانه ملي در بزرگراه حقاني برگزار مي‌شود.

 

يگانه‌كاري افزود: در اين مراسم از ناشران كتاب‌هاي فوق تقدير مي‌شود؛ چراكه اين جشنواره "ناشرمحور" است و با تاكيد بر نقش ناشران، كتاب‌هاي كودك و نوجوان سال قبل را بررسي مي‌كند.

 

وي با بيان اينكه در پنجمين جشنواره كتاب برتر حدود 1900 كتاب كودك و نوجوان منتشر شده در سال 88 داوري شد، گفت: كتاب‌ها در چهار گروه داوري به‌طور كامل بررسي شدند.

 

هجدهمين هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران از 23 تا 30 آبان به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

 

 

همزمان با آغاز هفته كتاب

فرم مسابقات كتابخواني برروي سايت نهاد كتابخانه‌ها مي‌رود

به گزارش ستاد خبري هجدهمين هفته كتاب جمهوري اسلامي، مجد‌الدين معلمي، مدير كل فرهنگي نهاد كتابخانه‌هاي كشور از فراهم شدن امكان دسترسي به فرم مسابقات كتاب‌خواني بر سايت اين نهاد خبر داد.

معلمي با اشاره به گسترش فن‌آوري در ميان جوانان گفت: به همين دليل تصميم گرفتيم امسال فرم‌هاي مسابقات كتابخواني و تمامي اطلاعات مربوط به اين مسابقات را بر روي سايت نهاد قرار دهيم تا امكان شركت داوطلبان در مسابقات از راه دور نيز فراهم شود.

به گفته وي اطلاعات مربوط به مسابقات از روز شنبه 22 آبان در آستانه هفته كتاب برروي اين سايت به نشاني اينترنتي www.iranpl.ir قرار مي‌گيرد.

«تربيت فرزند از نظر اسلام» و «الگوي جامع شخصيت زن مسلمان» ، «يك عاشقانه آرام»، «شطرنج با ماشين قيامت» و «سفر به گراي 27 درجه»، «غرب‌شناسي»، «مثل‌ها و قصه‌هايشان»، «داستان و راستان»، «آي قصه، قصه، قصه» از جمله كتاب‌هاي مورد نظر براي مسابقات امسال هستند.

براي برندگان در اين مسابقات سكه‌هاي ربع تا كامل بهار آزادي در نظر گرفته شده كه در مراسمي با حضور مسوولان فرهنگي كشور 29 آبان در سالن همايش‌هاي صدا و سيما به برگزيدگان اهدا مي‌شود.

نويسندگان منطقه 12 تهران معرفي و تجليل مي‌شوند

آثار 26 نويسنده ساكن منطقه 12 شهرداري تهران همزمان با بيست و ‌چهارمين روز آبان ماه از سوي كتابخانه آيت‌الله طالقاني در كتابخانه مركزي پارك شهر با حضور مديران و مسوولان منطقه‌اي رونمايي و از صاحبان اين آثار تجليل مي‌شود.

 

 آيين رونمايي آثار و نکوداشت 26 نويسنده منطقه 12 شهرداري تهران از سوي کتابخانه آيت‌الله طالقاني با مشارکت شهرداري منطقه 12و انجمن آثار و مفاخر فرهنگي کشور در کتابخانه مرکزي پارک شهر برگزار مي‌شود.

 

در اين برنامه كه همزمان با آغاز هفته کتاب در سالن همايش‌هاي کتابخانه مرکزي پارک شهر آغاز مي‌شود، ابوالفضل بهرام‌پور، بهمن بزرگي نوشهري، حيدرکلهري، مدير امورکتابخانه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، محمد ابويي، مدير فرهنگي هنري منطقه 12 و رييس فرهنگسراي شهر و مهندس بزرگوار شهردار منطقه 12 سخن خواهند گفت.

 

در ادامه اين مراسم نيز محمدرضا احمدي و راوي ولايي شعر خواهند خواند و نمايش‌ها و نماهنگ‌هاي با موضوع کتاب پخش خواهد شد.

 

نويسندگان منتخب اين برنامه عبارتند از: ابوالفضل بهرام‌پور، ابوالقاسم کردستاني، رحمت الله علي رحيمي، محمد محمدي، محمد اسکندري، محمد‌رضا پولادوند، محمدرضا احمدي، محمدصادق دهنادي، علي دانشور، عليرضا فرهمند، حسين عمادي آشتياني، محسن خاکي، حسين حلمي، زينب آزمون، زکيه نجفي تبريزي، سليمه غلامي، شوکت صابري، شيرين اسحاقي، عشرت ميرمعظمي، ضياءالدين خالقي، افخم بهرازنيا، راوي ولايي، وحيد خاشعي، يوسفي، بهمن بزرگي و بهزاد بزرگي.

 

برنامه تجليل از نويسندگان منطقه 12 ساعت 17 روز دوشنبه، 24 آبان ماه، در كتابخانه مركزي پارك شهر برگزار مي‌شود.

 

 

 

26 آبان به مناسبت هفته كتاب

نشست «پديدآورندگان پيروان اديان توحيدي» برگزار مي‌شود

نشست «هم انديشي پديدآورندگان آثار مکتوب از پيروان اديان توحيدي» همزمان با عيد سعيد قربان (26آبان) با حضور نويسندگان اديان مختلف برگزار مي‌شود.

 

اين سومين سال پياپي است كه در هفته كتاب برگزار مي‌شود. نويسندگان اقليت‌هاي مذهبي آشوري، كليمي، مسيحي و زرتشتي در اين نشست حضور خواهند داشت.

 

بنا به اعلام مسئولين برگزاري ، اين نشست صبح 26 آبان در سراي اهل قلم برگزار مي‌شود.

 

پديدآورندگان كتاب از حوزه هاي ادبي زبان هاي مختلف براي حضور در اين نشست دعوت شده‌اند.

 

 

به مناسبت هفته كتاب صورت مي‌گيرد

شناسايي و گردآوري نسخ خطي در خراسان شمالي

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان شمالي همزمان با هفته كتاب اقدام به شناسايي و گردآوري نسخ خطي در اين استان و تقدير از عرضه‌كنندگان آن‌ مي‌كند.

 

همزمان با اين دوره هفته كتاب ستاد هفته كتاب استان خراسان شمالي بر اساس آيين نامه برگزاري اين هفته، به رياست استاندار و به دبيري مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تشكيل شده است. شناسايي نسخ خطي در سراسر استان خراسان شمالي و گردآوري اين نسخه‌ها يكي از مهم‌ترين اقدامات اين ستاد است كه همزمان با هفته كتاب صورت خواهد گرفت.

همچنين اقداماتي چون جلب مشاركت تشكل‌هاي صنفي حوزه چاپ و نشر، توجه به كتابفروشي‌هاي محلي و حمايت از آن‌ها، برگزاري نمايشگاه كتاب در مركز استان و شهرستان‌هاي تابعه و تقدير از فعالان عرصه‌هاي توليد، توزيع و مصرف كتاب، از برنامه‌هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد استان خراسان شمالي در هفته كتاب است.

در اين هفته همچنين گردهمايي، ميزگرد، جلسات نقد و بررسي و كارگاه‌هاي آموزشي با حضور اصحاب قلم و انديشمندان استاني برگزار مي‌شود و پذيرش عضويت در كتابخانه‌هاي عمومي استان رايگان خواهد بود.

مراسم جشن كتاب در كتابخانه‌هاي عمومي و جشن اهداي كتاب به مدارس و مسابقات فرهنگي از جمله مراسمي هستند كه در اين هفته در استان خراسان شمالي برگزار مي‌شود. ارسال اخبار، اطلاعات و گزارش فعاليت‌هاي هفته كتاب به مطبوعات استان از برنامه هاي اجرايي ستاد هفته كتاب استان خراسان شمالي در اين هفته است.  

 

 

پرويز بيگي حبيب آبادي

هفته کتاب منجر به ترويج مطالعه در کشور مي شود

پرويز بيگي حبيب آبادي گفت: هفته کتاب و کتاب خواني و اصولا هر برنامه اي که در حوزه کتاب و کتاب خواني اجرا مي شود منجر به بالا بردن سطح مطالعه انجام در کشور مي شود .

با بيان اين مطلب گفت: از آنجايي گاهي نياز است براي ايجاد يک جريان فرهنگي ومثبت تمام نهادها بسيج شوند ، ثبت چنين ايامي در تقويم اتفاق خوشايندي است و خود موجب توجه به اين مقوله در ميان مردم مي شود

 

اين شاعر با اشاره به اين که در هفته کتاب و کتاب خواني شاهد برگزاري نمايشگاه هاي کتاب متعدد، توجه بيشتر به اهالي قلم و تصميم گيري هاي تازه در حوزه نشر هستيم، يادآور شد: در اين ميان توجه به نويسندگان و صاحبان آثار برتر و همچنين ناشراني که به صورت جدي تر در حوزه نشر فعاليت مي کنند، مي تواند کمک قابل توجهي به افزايش سطح کمي و کيفي وضعيت صنعت نشر و افزايش سرانه مطالعه کند.

 

 

به مناسبت هفته كتاب صورت مي گيرد

توليد برنامه هاي کتاب و کتابخواني در صدا و سيماي چهار محال و بختياري

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري با همكاري صدا و سيماي اين استان برنامه‌هاي متنوعي را در حوزه كتاب و كتاب‌خواني طراحي و توليد مي‌كند.

 

طراحي برنامه‌هاي استاني كتاب و كتابخواني توسط صداوسيماي مركز استان چهار محال و بختياري از برنامه‌هاي متنوعي است كه در هفته كتاب در اين استان اجرا مي‌شود.

 

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهار محال و بختياري همچنين نمايشگاه و فروشگاه كتاب كودك و نوجواني را با همكاري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اين استان در هفته كتاب برگزار خواهد كرد.

تجليل از كتابداران كتابخانه‌هاي مدارس با همكاري سازمان آموزش و پرورش استان، برگزاري نمايشگاه كتاب هاي تخصصي با همكاري دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي، انجام تبليغات شهري در راستاي گراميداشت هفته كتاب توسط شهرداري، برپايي همايش تجليل از خادمان نشر و برگزاري نشست‌هاي انجمن‌هاي ادبي و داستان نويسي با موضوع هفته كتاب از ديگر برنامه‌هايي است كه در هفته كتاب و با حمايت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهار محال و بختياري در اين استان اجرا خواهد شد.

 

قاسم افشار: هفته کتاب موجب بالا رفتن سطح عمومي اطلاعات مي شود

قاسم افشار، خواننده موسيقي پاپ گفت:‌ مناسبت هايي چون هفته کتاب و نمايشگاه هاي بين‌المللي کتاب در طول سال موجب افزايش اطلاعات کلي شهروندان درباره كتاب و كتابخواني مي شود

 

قاسم افشار با بيان اين مطلب گفت:«ايامي که به نام هفته کتاب نامگذاري شده فرصتي فراهم مي آورد تا مردم از تازه هاي نشردر نيمه دوم سال آگاه شوند، اين در حالي است که اگر اين برنامه ها به روز و ماه محدود نشود و به تمام طول سال تعميم يابد آن وقت شاهد بازدهي بيشتر فعاليت هاي فرهنگي در حوزه کتاب خواهيم بود واين امر موجب ترغيب بيشتر مردم به کتاب خواني مي‌شود.

 

 

 

معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد:

نيازمند صادرات «فکر» از طريق کتاب هاي ايراني هستيم

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين گشايش هشتمين نمايشگاه بين المللي کتاب‌هاي کاربردي و دانشگاهي گفت: ارتباط کنوني بازار نشر ايران با خارج از کشور تنها از طريق واردات است که بايد اين مدل تغيير کند و در دوره‌هاي بعدي برگزاري اين نمايشگاه شاهد صادرات کتاب نيز باشيم.

بهمن دري، صبح امروز(22 آبان) با اشاره به ضرورت صادرات فکر از کشور اظهار داشت: يکي از مهمترين و کارآمدترين مجراهايي که براي اين امر وجود دارد بازار نشر و کتاب است.

وي از حمايت ويژه معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از اين موضوع خبر داد و افزود: اکنون يکي از اولويت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صادرات فکر از ايران به ساير کشورهاست که اميدواريم با برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي اين مهم محقق شود.

دري يکي از دلايل حمايت وزارت ارشاد از برگزاري نمايشگاه کتاب‌هاي تخصصي را اين موضوع دانست و ادامه داد: در چنين نمايشگاه‌هايي ما تنها از واردات کتاب بهره مي‌بريم؛ در حالي که اين ارتباط با خارج از کشور بايد دوسويه باشد و در دوره‌هاي بعدي اين نمايشگاه اميدواريم شاهد صادرات کتاب باشيم.

معاون فرهنگي وزير ارشاد در بخش ديگري از سخنان خود ارج نهادن به نويسنده و اهل کتاب را ضروري دانست و افزود: ما مستغني از ترجمه و ورود کتاب به ايران نيستيم؛ با اين حال در صورت صادرات کتاب‌هاي ايشان اين امر به بهترين نحو محقق خواهد شد.

 

هجدهمين هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران از 23 تا 30 آبان به طور همزمان در سراسر کشور برگزار مي‌شود.

نظر شما