جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۶۵۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۶
کمدين پيشکسوت سينما عنوان کرد: براي آنکه نتيجه‌اي مناسب از برگزاري جشنواره «تصوير استاندارد» حاصل شود بايد شوراي عالي استاندارد هنري تشکيل و منطبق بر هر شاخه سينمايي از قدرتمندترين افراد همان حوزه دعوت به عمل آورد.

به گزارش شهر، اکبر عبدي؛ هنرپيشه پيشکسوت سينما و تلويزيون در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني نخستين جشنواره تصوير استاندارد درباره معيارهاي بازيگري استاندارد، گفت: قدرت اجراي متفاوت و در عين حال به هم پيوسته، مکمل کننده نقش هاي مشابه است، به گونه اي که شاخصه هاي آشناي نقش را در ذهن جامعه بازسازي کرده و به ماندگاري و پايداري نسلي يک کاراکتر منجر مي شود.


وي ادامه داد: بازيگران بسياري در طول سه دهه بعد از انقلاب در يک نقش کليدي درخشيدند و جاذبه برخي از اين کاراکترها به آن حد رسيد که گروهي از سينمايي نويسان در ارزيابي فني بازيگر، به همان نقش تکيه مي کردند.


اين هنرمند دراين باره به بيان مثالي پرداخت و افزود: در اين باب مي توان از حميد فيلم سينمايي هامون و حاج کاظم"فيلم سينمايي آژانس شيشه اي نام برد که بازيگرانشان تا مدت ها متهم به کليشه آفريني بودند اما جزئيات حسي و تکنيکي در نقش هاي ديگرشان چنان از سوي آنها رعايت شد که به قله بازيگري سينماي ايران رسيدند.


عبدي با بيان اينکه برگزاري جشنواره تصوير استاندارد حرکتي نوين در راستايي ارزيابي مجدد بسياري از پتانسيل هاي مغفول سينماي ايران است، بيان کرد: براي آنکه نتيجه اي مناسبي از برگزاري اين رويداد حاصل شود بايد شوراي عالي استاندارد هنري تشکيل و منطبق بر هر شاخه سينمايي از قدرتمندترين افراد همان حوزه در راستاي معيارگذاري استاندارد هنري دعوت به عمل آورد.


به گفته بازيگر فيلم سينمايي «مادر» تسلط بر زبان رفتار، زبان گفتار و زبان اندام به عنوان مثلث استاندارد هنري نقش، سه شاخصه اصلي بازيگري محسوب مي شوند.


وي در پايان صحبت هاي خود گفت: اگر سطح درخشش يک کمدين را قدرت خنداندن مخاطب منطبق بر قواعد تعريف شده عرصه هنر بدانيم و البته درخشش غافلگير کننده وي در يک نقش درام نيز با تداوم همراه باشد، مي توان نوع بازيگري آن هنرمند را استاندارد دانست؛ در واقع اگر هنرمندان در وجهي کمالي به مولفه ها ذکر شده دست يابند، به سطح عالي هنر بازيگري يا همان استاندارد ملي بازيگري رسيده است.


نخستين جشنواره تصوير استاندارد دهم تا چهاردهم آذر ماه در تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما