شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۷
کد خبر: ۲۶۹۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۱
رهبران محلي و شهرداران شهرهاي جهان از روز پنجشنبه در مکزيکو سيتي حاضر شده‌اند تا در اجلاس سوم جهاني شهرها و حکومت‌هاي محلي متحد گرد هم آمده‌اند تا در مورد مباحثي از جمله تغييرات آب و هوا و آلودگي‌هاي زيست محيطي با هم تبادل نظر کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل «شهر»، اين اجلاس که سومين همايش جهاني اين سازمان بين‌المللي است در شهر مکزيکو سيتي و به دعوت شهردار اين شهر«مارچلو ابرارد کازابون» برگزار مي‌شود.

دبيرکل اين اجلاس، «برتراند دلانو»، شهردار پاريس در اين اجلاس تاکيد کرد که بايد روح شهر مکزيکو الهام بخش اين اجلاس سه روزه باشد، روحي که از مدرنيته، جسارت، عدالت اجتماعي و شان اجتماعي سرشار است.

«پاتريشيا اسپينوزا کاتلانو» وزير امور خارجه‌ي مکزيک نيزدر اين اجلاس تاکيد کرد که وزيران حاضر در اجلاس فرداي تغييرات آب و هوايي در «کانکون» تمام تلاش خود را خواهند کرد که به نتيجه‌اي مطلوب در زمينه‌ي تغييرات آب و هوايي برسند.

لازم به ذکر است تهران از اعضاي اين سازمان بين‌المللي است و  دراجلاس پيشين اين سازمان بين‌المللي که در کشور کره جنوبي برگزار شد از ميان نزديک به 2 هزارنفر از شهرداران و مقامات محلي از سراسر جهان و با وجود حضور نداشتن شهردار تهران در اين اجلاس، وي از سوي شرکت کنندگان در اجلاس به عنوان يکي از اعضاي شوراي جهانيو دايره اجرايي سازمان شهرها و حکومت هاي محلي متحد انتخاب شد.

(منبع: وبسيات UCLG)

نظر شما