جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۷۰۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴
هنرمندان موسيقي تبريز طي هفته فرهنگي تبريز در تهران ارمغان موسيقيايي خود را عرضه مي کنند.

به گزارش  شهر از تبريز به نقل ازکميته اطلاع رساني هفته فرهنگي تبريز در تهران، طي هفته جاري، پنج گروه موسيقي در ايام برگزاري هفته فرهنگي تبريز به اجراي برنامه خواهند پرداخت.

بر اساس برنامه اعلام شده، گروه موسيقي رودکي با سرپرستي استاد قادر رودکيان و آواز شهرام آبرومند آذر در بخش موسيقي کلاسيک ايراني در روزهاي 29 و 30 آبان و اول آذر به اجراي موسيقي سنتي ايران مي پردازند.

همچنين تالار شهيد مطهري فرهنگسراي خاوران در روزهاي 2 تا 5 آذرماه ميزبان گروه موسيقي باريش به سرپرستي و خوانندگي استاد مسعود امير سپهر، در بخش موسيقي پاپ آذربايجاني خواهد بود.

موسيقي موغام آذربايجان نيز به سرپرستي ناصر عطاپور علاوه بر اجراي برنامه در شب شعر و موسيقي و جنگ شب هاي تبريز، يکي از بازرترين جلوه هاي موسيقي فولکلور آذربايجان را به اجرا خواهد گذاشت.

در همين حال کنسرت رسيتال پيانو آقاي يعقوب مطلوبي نيز در محل فرهنگسراي خاوران اجرا خواهد شد و قطعاتي از موسيقي کلاسيک آذربايجان را به اجرا خواهد گذاشت.

عاشيق رسول قرباني که يکي از چهره هاي جهاني موسيقي آذربايجاني است و بارها در مجامع معتبر موسيقي ملل حاضر شده، در طول برگزاري هفته فرهنگي تبريز در تهران به اجراي موسيقي عاشيقي خواهد پرداخت.

هفته فرهنگي تبريز که توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز و با همکاري شهرداري تهران، از روز شنبه 29 آبان با اجراي مراسم افتتاحيه در فرهنگسراي خاوران تهران آغاز شده، طي هفته جاري بيش از 80 برنامه متنوع فرهنگي و هنري را براي شهروندان تهراني اجرا خواهد کرد.

 

 

نظر شما